تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۴۶۶۴۳۴
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد:

60 موکب از کهگیلویه و بویراحمد در خدمت زائران کربلا هستند / خدمات رسانی به 4 هزار پاکستانی در مرز شلمچه

۲
۰
60 موکب از کهگیلویه و بویراحمد در خدمت زائران کربلا هستند / خدمات رسانی به 4 هزار پاکستانی در مرز شلمچه
کبنا ؛
با وجود کم جمعیت بودن کهگیلویه و بویراحمد، این استان با تعداد ۶۰ موکب در مرز شلمچه و مرز‌های خارج کشور به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.
به گزارش کبنا نیوز، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش تعداد موکب‌های سفر اربعین گفت: موکب‌های استان کهگیلویه وبویراحمد از ۴۰ به ۶۰ موکب افزایش یافته که ۴۰ موکب شناسنامه دار هستند و ۲۰ موکب هنوز شناسنامه دار نشده‌اند..
 حکمتیان افزود: تعداد ۹ موکب ما در مرز شلمچه مستقر هستند، ۲۴ موکب ما در مسیر نجف تا کربلا و کربلا، ۱۲ موکب در گچساران، ۳ موکب در باشت، ۲ موکب در جاده پاتاوه دهدشت، موکب در شهرستان بویراحمد مستقر هستند.
وی گفت: موکب باب الحوائج، شهدای کارگر، ‌ام البنین، امام حسین، موعود، خامس آل عبا، شهدای چرام، شهدای مدافع حرم، نورالزهرا در خدمت‌رسانی تغذیه، زیست خواب و فعالیت‌های فرهنگی فعالیت دارند و حدود ۳ هزار خادم در موکب‌های استان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.
حکمتیان گفت: زائران استان‌های شرقی مثل سیستان و بلوچستان و خراسان از کهگیلویه‌و‌بویراحمد عبور می‌کنند که این راه به طریق الکربلا معروف است.
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در بوستان باشت ۳ موکب حضرت زینب، موکب علی اصغر، ابوالفضل عباس شوش را داریم، همچنین مردم در این منطقه خانه‌هایشان را خالی کرده و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.
وی گفت: استقبال کشور‌های شرقی بسیار بالا بوده و در ۴ روز اخیر ۴۰۰۰ پاکستانی در مرز شلمچه پذیرایی شدند.
وی با نام بردن از موکب‌های شهرستان گچساران گفت: موکب امام رضا، خدام زینب، شهدای گچساران، شهدای خیراباد، چهارده معصوم گچساران، حضرت قمر بنی هاشم، حضرت ابوالفضل عباس، شهدای قشقایی گچسجاران، صاحب الزمان، جوانان حسینی گچساران، بی‌بی حکیمه، طریق الکربلا را در گچساران داریم و بیشترین زوار از همین مسیر به شلمچه رهسپار می‌شوند.
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بویراحمد موکب امام سجاد، الزهرا، حاجی محمد چین لوداب، هیئت فاطمه، شهدای حمل و نقل، حیدر کرار، دو موکب در کاکان و اقلید و تعدادی نیز در مسیر بابامیدان هستند.
خدمات رسانی به 4 هزار پاکستانی در مرز شلمچه / 60 موکب از کهگیلویه و بویراحمد در خدمت زائران کربلا هستند
حکمتیان اظهار کرد: شهدای کهگیلویه در دهدشت مستقر است، زنده یاد درفش در جاده پاتاوه دهدشت مستقر است.
وی بیان کرد: در لیکک موکب شهدای یوسفی، در مارگون موکب امام محمد باقر را داریم.
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۲۰ موکب داریم که بصورت خودجوش در سطح شهر توسط مردم ایجاد شده و خدمت‌رسانی می‌کنند.
وی ادامه داد: ۲۴ موکب در کشور عراق هستند، بخشی از آن‌ها در کربلا و بخشی در نجف، تعدادی بین مسیر کربلا و نجف، یک موکب در بصره مستقر است.
وی در خصوص آمار و ارقام پشتیبانی‌ها گفت: ۳۰۳ هزار و ۲۰۰ نفر صبحانه، ۵۸ هزار و ۱۰۰ نفر ناهار، ۵۳ هزار و ۱۰۰ نفر شام، ۱۷۰ هزار و ۵۶۰ نفر میان وعده برای زائران تهیه و داده شد.
حکمتیان خاطرنشان کرد: اسکان بانوان ۱۸ هزار نفر، اسکان آقایان ۱۷ هزار و ۲۵۰ نفر که سرجمع ۳۵ هزار و ۳۵۰ نفر اسکان داده شده‌اند.
وی گفت: ۳۳ هزار و ۵۰۰ قرص نان پخته شده، ۱۳ هزار آب معدنی خریداری و در اختیار مواکب قرار داده شده است.
 حکمتیان گفت: مواکبی که در عراق مستقر هستند قاسم بن الحسن، کربلا عمود ۴۳۰، حضرت زینب عمود محبین‌امیرالمؤمنین خروجی نجف روبروی مقیره اول، محبین حضرت زهرا، قمر بنی هاشم عمود ۴۳۰، فاطمه زهرا عمود ۱۱۹۰، ابوالفضل عباس نجف مسجد حنانه، امام رضا عمود ۱۷۰، حضرت رقیه ۱۷۰، عقیله بنی هاشم نجف مرقد کمیل، سادات امام‌زاده علی کربلا عمود ۱۳۳۷، جواد الائمه، سیدالشهدا کربلا طریق الحر، فاطمیون سی سخت در نجف، امام حسن مجتبی ورودی بصره، فطرس ۱ نجف مسجد حنانه، بدرالهواشم نجف مسجد حنانه، مدافعان حرم طریق العلما، عمود ۷۷۶، شهدای بهمئی عمود ۱۶۸، عاشقان ولایت عمود ۱۶۲، ولی عصر عمود ۱۶۲، فطرس۲ عمود ۸۳۶، هیئت رزمندگان عمود ۵۷، ۲۴ موکب از استان کهگیلویه و بویراحمد در خارج کشور مستقر هستند.
وی افزود: موکب اداره اوقاف و اداره ارشاد اسلامی بصورت سازمانی مستقر است که مدیریت  و  خدمت‌رسانی می‌کنند.
 حکمتیان گفت: ۶۰ خودرو سنگین حامل کمک‌های مردمی از مرز خارج شده و به موکب‌ها ارسال شده‌اند.
 حکمتیان با بیان اینکه همه خدام را به مرز انتقال داده‌ایم، گفت: نسبت به سال‌های گذشته کمترین مشکل را داشتیم چون بهترین برنامه‌ریزی‌ها را داشنیم، کمیته امنیتی، اطلاعاتی، فرهنگی، تغذیه، حمل و نقل و... را داریم که به ریاست استاندار و مسوولیت عتبات عالیات مدیریت خدمت‌رسانی را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه بخشی از امکانات ترابری ما را مردم با خودرو‌های شخصی انجام می‌دادند، افزود: در برگشت نیز ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها را بکار می‌گیریم تا زوار به سلامتی برگردند.
 حکمتیان گفت: بیمارستان‌های صحرایی نیز در خارج از مرز‌ها مستقر شده‌اند و همه مواکب یک پزشک و یک پرستار دارند و دارو‌های ضروری تهیه و در اختیار مواکب قرار داده شده است.
وی اظهار کرد: در خصوص بحث سوخت و کپسول و آب و یخ، نمایندگان ما در ستاد عتبات عالیات در کربلا و نجف مستقر است، تا الان هیچ مشکلی در تأمین این اقلام نداشته‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
عوضش کمک میکردین به مردم استان،،
قدرت اله الیاسی نیا
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم خدمت اساتید بزرگوار اللخصوص دکتر حکمتیان رئیس ستادتوسعه و وبازسازی عتابت عالیات استان کهگیلویه وبویراحمد ومدیران اجرائی مواکب استانی که در راس خدمت رسانی به زاعران اربعین حسینی فعالیت داشتند صمیمانه تقدیر تشکر بعمل می آید اجرکم عندالله یااباعبدالله الحسین ع یا ابوالفضل ع
مدیر اجرایی موکب چهارده معصوم ع روستای حاجی محمد چین لوداب
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

بسیاری از روس‌ها می‌ترسند در صورت پیروزی اوکراین در جنگ جاری "ولادیمیر پوتین" از قدرت ...
1