تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۲
کد مطلب : ۴۶۶۳۴۱
در نشستی؛

احمد مسعود با طالبان توافق کرد + جزئیات

۱
۰
احمد مسعود با طالبان توافق کرد + جزئیات
کبنا ؛عضو هیأت فرستاده شده از طرف هواداران احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان که مقر اصلی آن دره معروف پنجشیر است، گفت: در پی مذاکرات با طالبان دو طرف طور موقت بر پرهیز از درگیری نظامی توافق کردند.
بنا بر گزارش طلوع نیوز، در این نشست طالبان در ترکیب یک هیات ۶ نفری به رهبری محمد محسن هاشمی معاون بخش اطلاعات با یک هیات دوازده نفری طرفداران احمد مسعود به رهبری محمد الماس زاهد گفتگو کردند.
محمد علم ایزدیار، یک عضو هیأت هواداران مسعود در صفحه خود در فیسبوک نوشت: در این گفتگوی سه ساعته با طالبان، افزون بر مسائل دیگر توافق شد، دو طرف از حمله بر مواضع یک دیگر خودداری کنند.
وی افزود: پس از سه ساعت بحث قرار شد هیأت دوطرف پیام طرفین را با رهبران خود در میان بگذارند و مذاکرات برای دستیابی به یک صلح و ثبات دائم در افغانستان از سر گرفته شود و تا برگزاری دور دوم مذاکرات طرفین هیچ‌گونه حمله نظامی علیه مواضع یکدیگر نداشته باشند.
این درحالی است که طالبان می‌گوید که در گفت‌وگوی دیروز خواهان حل مساله پنجشیر شدند، اما نیرو‌های مخالف می‌خواهند که درباره ساختار نظام آینده با طالبان گفتگو کنند.
انعام‌الله سمنگانی، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان ضمن تأیید این دیدار با مخالفان اعلام کرد که این گروه درباره حل مساله پنجشیر با آنان گفتگو کرده است، اما نیرو‌های طرفدار احمد مسعود خواهان گفتگو در باره ساختار دولت آینده بودند. از همین‌رو این مذاکرات پیشرفت چندانی نداشته است.
سمنگانی افزود:هیأتی که از پنجشیر آمده بود بیشتر بر ساختار کل نظام یا دولت تمرکز داشتند؛ اما، چون میان خواسته‌ها تفاوت زیادی بود، بنابراین تصمیم گرفته شد که هیأت‌های دو طرف پیام‌ها دریافتی را به رهبران خود برسانند.
این گفتگو‌ها در حالی آغاز شدند که دو طرف نسبت به هرگونه استفاده از گزینه‌های نظامی علیه یکدیگر هشدار دادند.
حامد سیفی، عضو جبهه مخالف طالبان نیز گفت: ما هنوز منتظر نتیجه مذاکرات هستیم. در کنار این اقدامات، تمامی اقدامات نظامی ما در جبهه مقاومت نیز وجود دارد.
احمد مسعود در گفتگویی با بنگاه خبر پراکنی لندن گفته بود که اگر حکومت فراگیر و مورد قبولی برای تمامی طرف‌ها ایجاد نشود، افغانستان به لحاظ سیاسی و اقتصادی منزوی خواهد شد.
احمد مسعود، فرمانده نیرو‌های مخالف طالبان، گفت: ما در حال صحبت و مذاکره با طالبان هستیم، اما بسیاری از کشور‌ها مانند کانادا اعلام کردند که در صورت روی کار آمدن یک دولت یک طرفه، این گروه را به رسمیت نمی‌شناسند و همه این اقدامات موجب آسیب دیدن مردم افغانستان می‌شود.
این درحالی است که طالبان همیشه مدعی آن است که یک حکومت فراگیر را در افغانستان ایجاد کرده است.
 
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بدبخت، هیچکی ازش حمایت نمیکنه همه بهش نامردی کردن. افغانستان برا همیشه به فنا رف
(ویدیو) «سلام عربی» رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر

(ویدیو) «سلام عربی» رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر

تصاویری از سلام عربی کریستیانو رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر عربستان را مشاهده ...
تبعات گران «گرانی خانه»

تبعات گران «گرانی خانه»

تقابل افزایش قیمت‌ها و کمبود درآمد‌ها با آمال و آرزو‌های مردم را می‌توان با یک مثال ساده ...
وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی ...
1