تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۴۶۶۱۴۸

دستور بازگرداندن تيم هاكي زنان به ايران پيش از مسابقات آسيايي

۰
دستور بازگرداندن تيم هاكي زنان به ايران پيش از مسابقات آسيايي
کبنا ؛
در حالي كه قرار بود تيم هاكي زنان ايران سه روز ديگر در مسابقات قهرماني آسيا به مصاف رقبا برود يك فرد مطلع به خبرنگار اعتماد اطلاع داد فدراسيون هاكي دستور بازگشت اين تيم از عمان را صادر كرد!
به اين ترتيب مشخص شد تيم زنان هاكي ايران به دلايل نامعلوم بدون برگزاري بازي در مسابقات هاكي روي چمن قهرماني آسيا در حال بازگشت به ايران است.
اين اتفاق در شرايطي رخ داد كه فدراسيون هاكي از اعزام تيم هاكي روي چمن مردان و زنان ايران به مسابقات قهرماني آسيا در عمان خبر داده بود. 18 مردادماه بود كه فدراسيون هاكي در گفت‌وگو با رسانه‌ها از برگزاري 5 مرحله اردوي تداركاتي شامل 2 اردو ويژه بانون و 3 مرحله اردو ويژه مردان جهت حضور قدرتمندانه در مسابقات قهرماني آسيا خبر داد.
براساس اعلام مسوولان فدراسيون اين رقابت‌ها كه از 3شهريور آغاز خواهد شد حكم انتخابي جام جهاني هاكي را داشته و حضور در آن بازتاب‌هاي وسيعي را در سطح بين‌المللي ايجاد  مي‌كند.
براساس اعلام مسوولان فدراسيون هاكي، تاريخ برگزاري رقابت‌هاي هاكي قهرماني آسيا در بخش بانوان از سوم تا ششم شهريور و در بخش مردان از هفتم تا يازدهم شهريور خواهد بود.
در همين رابطه با بهرام قديمي، رييس فدراسيون هاكي تماس گرفتيم. قديمي در واكنش به بازگشت تيم زنان به ايران ابتدا تلاش كرد، متوجه شود اين خبر از كجا درز پيدا كرده و سپس توضيح داد: «هنوز به هيچ عنوان نگفتيم كه قرار است برگردند. ما در نخستين خبرهايي كه در اين زمينه منتشر كرديم، اشاره كرديم كه بانوان ما براساس تفاهمنامه‌اي كه با عمان منعقد شده است 6 روز به مسقط مي‌روند و با تيم ملي زنان عمان بازي مي‌كنند و بعد عازم مسابقات مي‌شوند.» قديمي افزود: «در مورد مردان قطعا اعزام مي‌شوند، اما در مورد زنان بايد بررسي صورت بگيرد، چون آن مربي چيني- امريكايي تيم ملي ما چند ماه در مورد بحث ويزا درگير بود و وزارت امور خارجه خودمان ويزاي ايشان را صادر نمي‌كرد و باتوجه به نوپا بودن هاكي روي چمن زنان اين بحث بود كه مربيان ببينند تيم بر اساس اين بازي‌هاي تداركاتي و سطح تيمي چه شرايطي دارد. مثلا اين عمان كه اين همه از ما گل خورده از نظر سطح شرايط بالايي دارد يا نه، چون بعضي بردها با اينكه خوشحال‌كننده هستند، اما نبايد آدم را زياد خوشحال كنند. يادتان هست تيم ملي ايران مي‌رفت به مالديو 10 تا گل مي‌زد. آيا اين به آن معنا بود كه تيم ملي در جام جهاني تا نيمه نهايي مي‌رفت؟ خير! بايد آناليز صورت بگيرد و به خاطر همين در مورد بانوان دوشنبه پيرامون اعزام به مسابقات و بازگشت‌شان تصميم‌گيري مي‌كنيم. براي اينكه هيچ گونه تصميمي مبني بر اينكه صددرصد تيم زنان برمي‌گردد، اتخاذ نشده است.»
قديمي در پاسخ به اين سوال كه پس چرا يكي از خبرگزاري‌ها نوشته بود زنان ايران جزو 10 قدرت برتر جهان هستند و فدراسيون واكنشي به اين مساله نشان نداده است، گفت: «آن اشتباه تايپي است! آن خبر به اين شكل درست است كه تيم بانوان ايران در مسابقاتي شركت مي‌كند كه تيم‌هاي هندوستان و ژاپن و كره و اندونزي كه در 10 رنكينگ اول دنيا قرار دارند در آن بازي مي‌كنند. نه اينكه بانوان جزو 10 قدرت برتر دنيا باشند. اين اشتباهي بود كه ما هم فهميديم ولي خب دوستان منتشر كرده بودند وگرنه زنان ما در بخش چمن نوپا هستند و اين نخستين تجربه بين‌المللي آنهاست.»
قديمي در ادامه تصريح كرد: «امروز (دوشنبه) مشخص مي‌شود كه تيم زنان مي‌ماند يا برمي‌گردد. دوشنبه تصميم‌گيري مي‌شود و اطلاع‌رساني صورت مي‌گيرد. اما اينكه برخي بخواهند با قاطعيت بگويند تيم برمي‌گردد از طرف فدراسيون مورد تاييد نيست، چون ما از روز اول گفتيم ممكن است بروند و ممكن است نروند و 50-50 است.»
رييس فدراسيون هاكي در واكنش به اين مساله كه به هر حال براي رشد يك رشته حضور در مسابقات بين‌المللي مهم است، گفت: «يكي از دلايلي كه با عمان توافقنامه امضا كرديم همين بود. اينكه بچه‌ها را اعزام كنيم. نبايد بايستيم و مدام بگوييم ما نوپا هستيم. بايد از يك جايي شروع شود. شروع شدن اين مساله از حضور در يك تورنمنت بين‌المللي و زمين استاندارد است. اتفاقا من حرف شما را تاييد مي‌كنم و ذهنيت فدراسيون در بخش چمني بانوان همين است. در راستاي همين هم بود كه ما مذاكره كرديم مربي
چيني-امريكايي را بياوريم. 6 ماه پيش ما مجوز وزارت ورزش را گرفتيم ولي متاسفانه نزديك به 4 ماه است از سمت وزارت امور خارجه نسبت به صدور ويزا براي اين خانم مشكل ايجاد شده است.»  قديمي افزود: «اينهايي كه مي‌گويم مربوط به ميزان اهميتي است كه فدراسيون به بخش زنان مي‌دهد. اينكه رفتيم با يك مربي سطح اول چيني-امريكايي به نام جون كنت ول مذاكره كرديم. ما آمادگي داريم ايشان تشريف بياورند و همكاري كنند تا ما در سال‌هاي آينده بتوانيم در بخش چمني هم همان‌طور كه در بخش سالني در دنيا حرف براي گفتن داريم، مدعي باشيم. مردان ما در هاكي سالني سوم دنيا هستند و اول آسيا. زنان ما در سالني پنجم آسيا هستند. در بخش چمني هم مي‌خواهيم در سال‌هاي آينده مدعي باشيم.»  قديمي در پاسخ به اين سوال كه مشكل وزارت امور خارجه چيست، اظهار داشت: «مكاتبات بسيار زيادي از طرف ما با بخش امور بين‌الملل وزارت ورزش و وزارت امور خارجه صورت گرفته است و گفتند قرار است انجام شود. ولي خب يكسري مسائل مربوط به امور خارجه است يعني از نظر فني و سياسي خودشان. اين چيزها به صورت كتبي اعلام نمي‌شود و ما هم خيلي پيگيرش نشديم، چون ورود به اين حوزه را بخش بين‌الملل وزارت ورزش انجام مي‌دهد. دليلي اعلام نشده است. چرا؟ چون هنوز قطعيت يا عدم قطعيت حضور را اعلام نكردند كه بخواهد با ذكر دليل باشد. تا به الان قرار بر اين است كه ويزا به ايشان بدهند. مشكلي كه وجود دارد، عدم صدور ويزا در ماه‌هاي گذشته بود كه ما مسابقات انتخابي تيم ملي داشتيم و نياز بود حضور داشته باشند. دو اردو براي بانوان داشتيم كه نياز بود ايشان حضور داشته باشند كه متاسفانه اين اتفاق نیفتاد.»
نام شما

آدرس ايميل شما

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی ...
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
1