تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۴۶۵۸۹۸
کبنا گزارش می‌دهد

عاطفه‌سادات مدبرنژاد مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد خداحافظی کرد

۱۹
۱۰
عاطفه‌سادات مدبرنژاد مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد خداحافظی کرد
کبنا ؛عاطفه‌سادات مدبرنژاد_ مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ از مسئولیت خود خداحافظی کرد.
به گزارش کبنا، عاطفه‌سادت مدبرنژاد بانوی دهه هفتادی تیرماه 1401 سکان امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد را به دست گرفت. او بعد از 13 ماه از این مسئولیت خداحافظی می‌کند و قصد دارد به تهران سفر کند. مدبرنژاد به دلیل شرایط شغلی همسرش مجبور شد که به تهران سفر کند.
امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد بعد از اینکه دوره‌های مختلف بدون تخصص و برنامه اداره شد، به دست عاطفه‌سادات مدبرنژاد افتاد تا او بتواند بخش‌های مختلف اداری را برای برداشتن موانع سد راه زنان هموار کند. در ادامه نگاهی به عملکرد او می‌پردازیم.
راه‌اندازی بانک اطلاعاتی زنان خبره و شناسایی این بانوان برای نخستین بار اولین گام مدبرنژاد در امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد بود.
کار تیمی از ویژگی‌های مدبرنژاد بود.  امور بانوان از تک بعدی بودن که تنها یک نفر برای حوزه زنان تصمیم بگیرد خارج و شورای هیأت‌اندیشه و زنان و خانواده استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد.
هفت کارگروه در حوزه زن و خانواده بر اساس اولویت‌ها و سند راهبردی حوزه زن و خانواده تشکیل شد. این در حالی است که هیچ یک از این کار‌ها در دوره قبل انجام نشده بود.
افراد صاحب‌نظر از حوزه‌های مختلف حتی دانش‌آموزان خبره، دانشجویان، رسانه در این شورای هیأت‌اندیشه ورز حضور داشتند.
برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد سند راهبری حوزه جمعیت استان تدوین و در شهرستان‌های ۹‌گانه تیم‌های مختلفی تشکیل شد.
مدبرنژاد توانست شعار مردمی‌سازی دولت سیزدهم که یکی از سیاست‌های مهم آن است را در اداره‌کل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد تحقق ببخشد. به همین منظور از ظرفیت خود مردم استفاده کرد و همه را پای کار آوردند.
توانمند‌سازی زنان روستایی و عشایری نیز در دستور کار قرار گرفت و این طرح  را در شهرستان چرام استارت زد و برای اولین بار در استان آموزش در حوزه سلامت اجرایی شد و همچنین غربالگری‌های مختلفی برای زن صورت گرفت.
او در حوزه اشتغال؛ علائق زنان را بررسی کرد و بر اساس ظرفیت‌های منطقه آموزش‌هایی در حیطه‌های مختلف انجام شد. به منظور خروجی محور بودن این آموزش‌ها، تسهیلاتی نیز در اختیار زنان آموزش دیده نیز قرار گرفت.
برای توانمندی زنان سرپرست خانوار هم تفاهم نامه‌ای میان حوزه زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با صندوق کارآفرینی‌امید حدود ۵۰ نفر معرفی و مورد حمایت قرار گرفتند.
در تفاهم نامه مشترک با کمیته امداد امام خمینی (ره) هم یک سری زنان سرپرست خانواری در استان وجود دارند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند که نزدیک به ۳۵۰ نفر شناسایی شدند تا مورد حمایت قرار گیرند. در حوزه اشتغال آفرینی برای حدود ۳۰۵ نفر ایجاد اشتغال به صورت قطعی انجام گرفته و ۴۵ نفر هم در دست اقدام است.
اما سیاست فرزندآوری برای مدبرنژاد اولویت داشت. در زمینه زنان شاغل در ادارات نیز موضوع جمعیت و فرزند‌آوری مورد نظر قرار گرفت و یکی از دغدغه‌های آن‌ها راه‌اندازی اتاق مادر و کودک بود.
استارت کار برای راه انداری اتاق مادر و کودک در بهزیستی استان‌زده شد و باید طبق تبصره ۹ قانون بودجه بند ع تأکید می‌کند که ادارت و دستگاه‌های اجرایی بخشی از اعتبارات خود را در زمینه جمعیت و فرزندآوری هزینه کنند.
در این صورت مادر دغدغه کمتری برای فرزند خواهد داشت و در بحث فرزند‌آوری بسیار کمک کار خواهد بود.
بحث پارک‌های بانوان و ورزش بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بسیار مد نظر بود.
ایرادات زیادی به پارک بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت اما اکنون به دلیل برنامه‌ریزی و پیگیرهای انجام گرفته در تیم امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتبار چشمگیری برای تعمیر و تجهیز این پارک‌ها اختصاص یافته است که این پول وارد استان هم شده است.
سفر ریاست یک فرصت بود که همیشه حسرت می‌خوردیم که چرا در زمینه بانوان اعتباری نداریم اما مدبرنژاد بیشتر از گذشتگان قدر این سفر را دانست. او آسیب‌شناسی‌های لازم را انجام و جلسات متعددی برگزار کرد و ثمر هم داشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برنامه‌های پیشنهادی مدبرنژاد حمایت و استقبال کردند و طرح‌های پیشنهادی به ریاست جمهوری ارسال شد. ۱۶ طرح در حوزه مختلف و با در نظر گرفتن همه اقشار پارک بانوان، سالن ورزشی و موارد دیگر جزء این طرح‌ها بود.
خیلی مهم بود که از این سفر برای استان امتیازی گرفته شود و مدبرنژاد یکجانشینی را قبول نداشت. تحرک و پویایی رمز موفقیت او بود. وی با حضور در جلسه تصویب مصوبات سفر ریاست جمهوری توانست گام‌های خوبی برای ایجاد زیرساخت‌های ویژه بانوان بردارد. خزعلی از عاطفه سادات مدبرنژاد رضایت داشت و شنیده شد که او را به تهران دعوت کرده است.
در نهایت مصوب شد که ۱۱۹ میلیارد تومان از اعتبارات سفر در اختیار حوزه بانوان قرار گرد و در شورای برنامه‌ریزی برای اولین بار تیم امور بانوان و خانواده استانداری احساس غرور کردند که گام مفیدی برداشته شد. حتماً باید پیگیری شود تا این اعتبارات تحصیص یابد و چرخه کار کامل باشد.
بازارچه صنایع دستی استان سال‌ها بود که برزمین مانده بود و اکنون زمین آن در کنار پارک ولایت یاسوج مشخص و با حضور معاون زئیس جمهور در امور زنان کلنگ زنی شده است. ۶۰۰ میلیارد ریال برای ساخت چهار بازارچه دائمی برای فروش محصولات زنان اختصاص یافته است. ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت سه پارک بانوان در نظر گرفته شده است و در مرحله شروع کار می‌باشد. پارک بانوان بهمئی هم اخیراً افتتاح شد و پارک بانوان چرام زمین آن محصور شد. مدبرنژاد نشان داد که اگر زنان بخواهند و در کنار هم قرار بگیرند خیلی از اتفاقات شدنی می‌شوند. برخی اوقات زنان حتی مطالبه‌گری را هم یاد نگرفته‌اند و باید قدرت مطالبه‌گری را داشته باشند. یعنی باید بتوانند نیاز خودشان را بشناسند و آن را مطالبه کنند.
بحث طلاق و اعتیاد هم از معضلات حوزه خانواده است و در سفر رئیس جمهور ۱۰۰ میلیارد ریال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و راه‌اندازی مرکز جامع حمایت و توانمندسازی زنان استان اختصاص یافت.
هیچ اعتباری در اختیار حوزه زنان به طور خاص قرار نمی‌گیرد اما می‌توانند از دستگاه‌های اجرایی استان مطالبه کنند که در حوزه زنان چه کرده‌اند.
یکی از مسائل مهم زنان شاید در کشور ما این باشد که مهم‌ترین مسأله زنان چیست؟ سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان، مدیران اجرایی، پژوهشگران و محققان مسائل زنان چه چیز یا چیز‌هایی را می‌بایست در اولویت و خط اصلی کار‌های خود قرار دهند؟
به نظر می‌رسد ضروری‌ترین رویکرد در همه برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و طرح‌های اجرایی مرتبط با زنان باید توجه به صیانت و پاسداری از هویت انسانی زنان مسلمان کشورمان و تلاش در جهت ارتقای جایگاه و شخصیت آنان در خانواده و اجتماع باشد.
متأسفانه اقداماتی که در چند سال گذشته برای دفاع از حقوق زنان در عرصه خانواده، صورت گرفته است نه تنها کمکی به اصلاح این وضع نکرده بلکه جامعه ما را با بحرانی تازه روبرو کرده و منجر به تزلزل بنیان خانواده شده است. در عرصه اجتماعی بسیاری از زنان سرپرست خانوار که حمایت‌های ناچیز دولت کفاف مخارج سنگین آن‌ها را نمی‌دهد، به مشاغل سخت و طاقت‌فرسا یا مشاغلی که تناسبی با شأن انسانی آن‌ها ندارد، روی آورده‌اند.
به امید روزی که زنان دیارمان بدون دغدغه و در کمال آرامش و سعادتمندی زندگی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Singapore
انصافا یکی از مدیران مقتدر و کاربلد و جهادی بودند حیف شد از ظرفیت ایشان بیشتر استفاده نشد
داریوش
Iran, Islamic Republic of
به حق چیزهای نشنیده ...برو بسلامت
ایران
Romania
مگه بود چه برای اوضاع بانوان استان کرد که بره چی بشه؟؟ همش باند بازیها ، تهران سیش بهتره باکلاس
Z
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت خانم مدبرنژاد
Aho
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید بخاطر تمامی زحماتتون بانوی همیشه موفق و سربلند👏
صیادی
United Kingdom
کبنا انصافا این قسمت را قشنگ نوشتی؛
مدبرنژاد نشان داد که اگر زنان بخواهند و در کنار هم قرار بگیرند خیلی از اتفاقات شدنی می‌شوند.
United Kingdom
خانم مدیرکل اقتدار را در جلسات از شما دیدیم. باورمان نمیشد. سالم و تندرست در پناه خداوند متعال
United Kingdom
خانم مدیرکل اقتدار را در جلسات از شما دیدیم. باورمان نمیشد. سالم و تندرست در پناه خداوند متعال
من
Iran, Islamic Republic of
خوب خندیدیم ممنون از گفتمانت
دنیا
Iran, Islamic Republic of
حتما میخواد برای مجلس ثبت نام کنه
تا نباشد چیزکییییی ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
می‌خوان تهران رو هم آباد کنن به همراه آقای بدیسار ؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی تو این مدت کم این همه کار انجام داده ،امریکاوکانادانمیدانستندوگرنه‌نخبه‌میدزدیند😜😳😲
Iran, Islamic Republic of
خدا کمک بکنه تموم لودابیا برن تهران همشون همونجا جمع روشن رو هم ببرن ،...
Iran, Islamic Republic of
فردا هم میگن فرار مغزها شکل گرفته تا به اونجا نرسیده جلو این فاجعه رو بگیرید یهو دیدین آمریکا هم جوابگوش نبود رفت تو ماه
Iran, Islamic Republic of
فرار مغزها
واقعا برای این استان محروم باید اشک ریخت تموم نخبه ها دارن کوچ میکنند
دکتر کیان دهرابپور
اینم خانم دکتر مدیر نژاد
تا بعدیش
Iran, Islamic Republic of
ما که تغییر در حوزه زنان ندیدیم. و جالب اینکه استاندار میگه نزدیک ۲۷۹هزار درخواست اشتغال از رییس‌جمهور شده میدونید یعنی چه یعنی افتضاح .اینقدر آدم بیکار توی یک استان هست که اگر آب رودخانه هاشو بریزند تو بطری بفروشند درآمدش از نفت بیشتره
Iran, Islamic Republic of
ها بنده خدا مسئولیتش خیلی سنگین بود
Iran, Islamic Republic of
شاید قصد ثبت نام برای ریاست جمهوری داشته باشه بنده خدا
محمد
Iran, Islamic Republic of
مدیرکلی در همه استانداری های کشور
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1