تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۴۶۵۳۷۷
رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

هیچ ردی از لاشه پلنگ در دنا کشف نشد

۱
۰
هیچ ردی از لاشه پلنگ در دنا کشف نشد
کبنا ؛
رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: هیچ رد یا اثری از لاشه پلنگ معروف به ده شیخ یا دلی بهرام بیگی با وجود پایش دقیق و مستمرکشف نشد.
به گزارش کبنا نیوز، هادی سینایی اظهار داشت: هیچ رد یا اثری از لاشه پلنگ معروف به ده شیخ یا دلی بهرام بیگی با وجود پایش دقیق و مستمر کشف نشد که با این شرایط بعید می‌دانم عکس بازنشر شده در شبکه‌های اجتماعی متعلق به این استان باشد.
وی عنوان کرد: محیط بانان در چند روز گذشته مناطقی از ارتفاعات حدفاصل دو روستای ده شیخ و دلی بهرام بیگی را که احتمال می‌رفت لاشه پلنگ در آنجا باشد پایش کردند و از مردم محلی، ریش‌سفیدان، معتمدین، شورا و دهیار دو روستا تحقیقات انجام گرفت و از  عشایر منطقه، جوانان این دو روستا نیز در خصوص نظارت و دریافت اطلاعات از فضای مجازی تحقیق و پرس جو کردند.
سینایی ابراز کرد: تاکنون به جز همان عکس اولیه که منتشر شد هیچ گونه تصویر دیگری یا نشانه دیگری که راهنمایی و کمک کند به دست نیامده و البته بعد از تکمیل تحقیقات محلی و تعطیلات چند روز اخیر امروز قرار است مکاتبه‌ای با پلیس فتا انجام شود که ببینیم این این طریق امکان به دست آوردن سرنخی وجود دارد.
مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که احتمال اینکه پلنگ تلف شده متعلق به این استان باشد بسیار ضعیف است زیرا در غیر این صورت به دلیل زندگی عشیره‌ای و شناخت کامل مردم این دیار، تاکنون اطلاعاتی در این زمینه به دست آمده بود.
سینایی خاطرنشان کرد: ضمن آنکه پس از صدور اطلاعیه و درخواست کمک از مردم یک خانم که اصالت لردگان استان چهارمحال و بختیاری داشت اما ساکن اصفهان بود به من زنگ زد و گفت که فیلمی از دوربین مدار بسته حضور پلنگ در اطراف یکی از روستاهای شهرستان لردگان دست به دست می‌شد و شاید این لاشه همان پلنگی باشد که چند روز قبل و شبانه اطراف روستای ما در لردگان گرفته شده است.
وی با بیان اینکه موضوع را از محیط زیست شهرستان لردگان و استان چهار محال و بختیاری پیگیری کردم، خاطرنشان کرد: خانم اسلامی رئیس اداره نظارت بر حیات وحش چهارمحال ضمن تایید کلیات این فیلم توضیح دادند که پس از بررسی فیلم منتشره در فضای مجازی توسط همکاران در محیط زیست شهرکرد معلوم شد که گربه بوده و به زودی جوابیه را بر روی خروجی پورتال محیط زیست چهارمحال و بختیاری بارگذاری خواهیم کرد.
سینایی با اشاره به اینکه غیر از این یک مورد دیگر تماس یا ارائه گزارش در این خصوص نداشته‌ایم، افزود: محیط زیست همچنان پیگیر موضوع است و در صورتی که عزیز هم وطنی اطلاعی از جزئیات دارد، منتظر دریافت کمک وی هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آخ سی پلنگ بیچاره و این همه انکار، تو این دیار آدم رو هم مفقود و انکار می‌کنند چه برسه به پلنگ.
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1