کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اطلاعیه دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی

31 تير 1402 ساعت 19:40

هیات های عزاداری، خیرین و شهروندان دام و گوشت مورد نیاز خود را صرفاً از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند.


هیات های عزاداری، خیرین و شهروندان دام و گوشت مورد نیاز خود را صرفاً از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند.
به گزارش کبنانیوز، در آستانه فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و به منظور حفظ بهداشت عمومی جامعه و جلوگیری از -انتشار بیماری های مشترک بین انسان و دام، اداره کل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد طرح تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی را بر دام زنده و گوشت قربانی شهروندان، خیرین و هیئت های عزاداری را همزمان با سراسر کشور اجرا می کند.
-این طرح با حضور 9 اکیپ ثابت و 10 اکیپ سیار، نظارت بهداشتی و شرعی  دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد ویژه ایام تاسوعا و عاشورا  ‌در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ سلامت عزاداران، به رسم هر سال، ساماندهی شده است.
-توصیه می شود به منظور رعایت شرایط بهداشتی و اجتماعی، از کشتار دام در مکان های عمومی و جلوی دسته های عزادارای، خودداری و کشتار فقط در کشتارگاه های دام انجام شود
-هیئت های مذهبی ، خیرین و  شهروندان باید دام خود را از میادین و مکان‌های مجاز عرضه دام زنده تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
-کشتارگاه های دام استان در این ایام فعال است و خدمات خود را ارائه می دهند.
-با توجه به امکان شیوع بیماری تب کریمه کنگو ،  همه شهروندان و مسوولان هیات های مذهبی باید گوشت قربانی را پس از نگهداری به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال(دمای صفر تا چهار درجه)  برای طبخ غذا استفاده کنند.
-خیرین و شهروندان گرامی  فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را با سامانه پاسخگویی سراسری دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ در میان گذارند.


کد مطلب: 465080

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/465080/اطلاعیه-دامپزشکی-کهگیلویه-بویراحمد-روزهای-تاسوعا-عاشورای-حسینی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1