تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۴۶۴۹۵۷
بازدید نماینده معین هئیت دولت از دو شهرک گلخانه‌ای مهم در کهگیلویه و باشت

نیازی: ۱۳۷ هکتار فضای گلخانه‌ای در آستانه بهره برداری است/ افزایش ۲۱۰۰۰ هزار تنی تولیدات استان 

۱
۰
بازدید نماینده معین هئیت دولت از دو شهرک گلخانه‌ای مهم در کهگیلویه و باشت
کبنا ؛معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از دو شهرک گلخانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳۷ هکتار فضای متراکم گلخانه‌ای در این استان در آستانه بهره‌برداری کامل است که تولیدات این استان را بیش از ۲۱ هزار تن بیشتر می‌کند.
به گزارش کبنا، صفدر نیازی شهرکی در بازدید از شهرک گلخانه‌ای فدک سرآبیز در شهرستان باشت، مساحت این شهرک را ۳۴ هکتار اعلام کرد و گفت: 
با احداث واحدهای گلخانه‌ای موجود در این شهرک ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای به میزان ۶ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی که به اتفاق مدیرکل امور استان‌‌های وزارت جهاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار باشت در این بازدیدها حضور داشت، پیش‌بینی اشتغال شهرک گلخانه‌ای فدک باشت را ۲۵۰ شغل مستقیم برشمرد و افزود: تعداد ۲۰ سرمایه‌گذار و فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی در ۴۳ واحد تولیدی در این شهرک مشارکت خواهند کرد.

نیازی با بیان اینکه سیاست اصلی وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت‌های متراکم گلخانه‌ای برای کنترل مصرف آب است، ادامه داد: در شهرک گلخانه‌ای سرآبیز باشت تاکنون ۸.۶ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل نهایی همه واحدهای تولیدی آن حمایت خواهیم کرد.
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی و همراهان بعد از آن وارد شهرک گلخانه‌ای در حال تاسیس شهرستان کهگیلویه در منطقه دشت مازه شد. 
نیازی در محل اجرای این پروژه گلخانه‌ای نیز گفت: این دو بازدید به نمایندگی از پنج شهرک گلخانه‌ای در دست ساخت و ۲ شهرک گلخانه‌ای جدید در استان کهگیلویه و بویراحمد است که به زودی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد. 
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی افزود: سطح کل شهرک گلخانه‌ای دشت مازه کهگیلویه ۳۲ هکتار با ۳۰ واحد تولیدی است که پیش‌بینی می‌شود سالیانه بیش از چهار هزار تن محصول به تولیدات این استان اضافه کند.
وی اشتعال‌زایی این طرح را ۱۶۰ نفر اعلام کرد و تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی حمایت از کشت‌های گلخانه‌ای را به صورت جدی دنبال می‌کند. 
نیازی گفت: ۱۳۷ هکتار شهرک گلخانه‌ای با درصد پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در این استان در آستانه بهره‌برداری نهایی است که با اتمام آن‌ها سالانه بیش از ۲۱ هزار تن به تولیدات استان اضافه می‌شود.






 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
علی بخش اینجا
علی بخش اونجا
علی بخش همه جا
سه جایی
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1