تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۴۶۴۹۰۳
با حضور رئیس جمهور؛

پروژه ملی محور ترانزیتی «پاتاوه - دهدشت» با حضور آیت الله رئیسی افتتاح شد

۷
۱
پیرترین پروژه در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد
کبنا ؛با حضور رئیس جمهور پروژه بزرگ و ملی محور ترانزیتی پاتاوه - دهدشت به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های نیمه‌کاره کشور بعد از ۲۸ سال به بهره‌برداری رسید.
به گزارش کبنا، دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه ۱۳۴۰۲ و در دومین روز از برنامه‌های دور دوم سفر به کهگیلویه وبویراحمد، پروژه بزرگ و ملی محور ترانزیتی «پاتاوه - دهدشت» را افتتاح کرد.
پروژه بزرگ ملی محور پاتاوه - دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا - سمیرم - بهبهان است که ارتباط استان‌های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان‌های مرکزی ایران برقرار می‌کند و نقطه ثقل و میانبر بین استان‌های قرارگرفته در کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.
اجرای این پروژه و به بهره‌برداری رسیدن مسیر مواصلاتی آن علاوه بر کارکرد ملی، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش‌های چارؤسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن‌بست جاده‌ای و محرومیت خارج می‌کند.
با بهره‌برداری از این جاده با در نظر گرفتن میانگین ۶۰ کیلومتر در ساعت برای عبور وسائط نقلیه، بیش از چهار ساعت کاهش زمانی در مسیر جدید پاتاوه - دهدشت به‌وجود خواهد آمد که نقش چشمگیری در کاهش سوخت و استهلاک وسائط نقلیه و اتلاف وقت به‌دنبال خواهد داشت.
این محور ترانزیتی که روند احداث آن از سال ۷۴ آغاز اما با کندی و وقفه مواجه بود، مهم‌ترین پروژه راهسازی کشور در دولت سیزدهم محسوب می‌شود که در ۲ سال گذشته تمام تلاش دولتمردان به کار بسته شد تا این جاده ۲۸ ساله تکمیل شود و اینک همزمان با سفر دوم دولت مردمی به استان، پس از سال‌ها چشم انتظاری مردم این پروژه بزرگ ملی به بهره‌برداری رسید.
در این محور ترانزیتی ۱۳۶ کیلومتری ۱۳ تونل به‌طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ با دهانه ۱۶ متری طراحی و اجرا شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این جاده چون عریض نیست وبار ترافیک درست میکنند
یعنی بالا رفتن مرگ میر در تصادفات این حاده
گرگعلی
Iran, Islamic Republic of
بادرودپروژه شهرضابهبهان سال1352ازخیرآبادشروع وپیمانکارش شریف امامی بودازبهبهان تادهدشت راه افتادادامه اش به مشکل برخورتاحالابهرصورت افتتاح شدگچساران چرام هم جزوهمینه که باکنارزدن تاجگردون بزرگ کارتوتونل دیل گیرکرد
علی
Iran, Islamic Republic of
این جاده در تصادفات جاده ای منجر به بحران خواهدشد
Iran, Islamic Republic of
سلام خدا خیر دولت سید ابراهیم رئیس. لطفا در ادامه جاده دهدشت به خوزستان باز هم مسیر میان بور را انتخاب و راه سازی کنید
Iran, Islamic Republic of
سلام به دولت رئیسی خسته نباشید لطفا اب شورب ماه شهر را پی گیری کنید ما هر نماینده به مجلس شورای اسلامی فرستادیم متاسفانه به فکر مردم ماهشهر نیستند تو را به خدا شما فکری به حال آب شرب ما کنید. دنیا را آب برده نماینده ما را خواب برده
Iran, Islamic Republic of
جاده بندر گناوه به گچساران هم افتضاح شدحرف اون هم بزن
ریحانه
Iran, Islamic Republic of
خب رئیسی ای ولا داره دیگه
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1