تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۴۶۴۸۵۶
در حاشیه دور دوم سفر استانی کهکیلویه و بویراحمد انجام گرفت؛

عملیات اجرایی مرحله نخست طرح ذخیره‌سازی میدان گازی مختار آغاز شد

۰
عملیات اجرایی مرحله نخست طرح ذخیره‌سازی میدان گازی مختار آغاز شد
کبنا ؛عملیات اجرایی مرحله نخست طرح ذخیره‌سازی میدان گازی مختار در استان کهکیلویه و بویراحمد در سفر رئیس‌جمهوری به این استان و با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران آغاز شد.
به گزارش کبنا، مجید چگنی_معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران_ سرمایه گاز را یکی از نعمت هایی دانست که نظام جمهوری اسلامی بر مردم ارزانی کرد و گفت: اکنون بیش از ۳۰ میلیون واحد از کشورمان دارند از این نعمت استفاده می‌کنند. 
چگنی افزود: این نعمت بزرگ که نظام اسلامی برای به وجود آورد که آسایش و رفاه و اشتغال را برای مردم ایجاد می‌کند، به برکت این انقلاب هر روز این نظام شکوفا تر می‌شود. 
وی خاطرنشان کرد: در اکثر این طرح های که افتتاح می‌شود از جمله همین پتروشیمی که در گچساران افتتاح می‌شود صنعت دست کارشناسان توانمند کشورمان است و این نعمت بزرگی است. 
وی این پروسه هایی که دارید الان می‌بیند قبلا دست خارجی ها بود و کارشناسان ما کاره ای نبودند اما امروزه به دست توانمند کارشناسان کشورمان همین میدان ها توسعه پیدا می‌کند.
چگنی با توجه به گزارش ها در استان کهگیلویه و بویراحمد قریب به ۸۹ درصد از خانوار های روستایی از این نعمت برخوردار هستند. 
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: ۳۷ روستا در دستور کار ما است که افتتاح شوند و تعهدات استانی که در سفر قبلی رئیس جمهور بوده اکثرا تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: آغاز عملیات اجرایی که امروز خواهیم داشت و تکمیل اطلاعات در این میدان هم در حوزه بالا دست و هم پایین دست پروژه هامون اجرا خواهد شد. 
چگنی خاطرنشان کرد: در توسعه حوزه بالا دست 440 میلیون یورو سرمایه گذاری خواهد شد و در حوزه پایین دست هم همینطور انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه می‌شود تا زمان تخلیه این مخزن روزانه 10 میلیون متر مکعب گاز استخراج کرد افزود: اگر مخزن خالی شد در فصل گرما 5 میلیون متر مکعب می‌شود برای فصل زمستان ذخیره کرد. 
معاون معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران این افتتاح را یکی از امتیازهای استان کهگیلویه و بویراحمد است و به روند توسعه استان عنوان کرد.













​​​​​
نام شما

آدرس ايميل شما

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1