تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۴۶۴۶۶۸
کبنا گزارش می‌دهد

انصاف مُرد؛ غم سیلابِ خانه به دوشان مسئولان را خواهد برد! / اجاره‌های فوق نجومی در یاسوج

۹
۱
انصاف مُرد؛ غم سیلابِ خانه به دوشان مسئولان را خواهد برد! / اجاره‌های فوق نجومی در یاسوج
کبنا ؛آه و بیداد و فغان مردم در این وانفسای اقتصادی که همه می‌جنگند برای خرج خوراک و پوشاک خانواده، درد یخچال‌های خالی و گزارش‌های غیرواقعی یا بی‌توجه تلویزیون به وضعیت بغرنج مالی و معیشتی خانوار‌ها و رنج‌های هزینه‌هایی مثل بیماری‌ها و بقیه مخارج روزانه و ماهیانه، روح خانواده‌ها را سرد و مایوس کرده است.
نه مسکن و سرپناه درخوری، نه ماشین حتی لنگ و فکستنی، نه توان خرید کامپیوتری برای آموزش و کار‌های مهارتی و درسی فرزندان و... همه این موارد بر دل مردان و زنان و پدران و مادران مسئول فرزندان مانده است و روز به روز دست یافتن به کمترین امکانات زندگی سخت و سخت‌تر می‌شود و دست یافتن به آن‌ها محال‌تر می‌شود!
شاید یک دهه و دو دهه پیش‌تر خرید برخی از این‌ها مثل ماشین و کامپیوتر و لپتاپ و دوچرخه برای خانواده‌ها آسان‌تر بود ولی امروز رویایی شده است که گویی داشتن این امکانات ابتدایی و اولیه را فقط باید در عکس‌ها جستجو کرد. خانواده‌ای که دو فرزند داشته باشد، بیچاره خواهد شد و شرمنده کمترین امکانات برای بچه‌ها خود خواهد بود.
پدری که دو فرزند دانش‌آموز یا دانشجو دارد آیا می‌تواند برای آن‌ها دوچرخه‌ای بخرد؟ دوچرخه ساده که روزی در توان بسیاری بوده است، امروزه با قیمت پراید در سال ۹۲ برابری می‌کند و تا هشت و ده و پانزده میلیون رسیده است و لیپتاپی که برای فرزند دانشجویش ضروری است و حساب و کتاب‌های پدر هیچگونه جوابگوی آن نیست.
در کنار غم همه این موارد، غم خانه بدوشی و بی‌سرپناهی و بی‌مسکنی و رنج اجاره نشینی و فقدان کمترین‌امیدی به روزی که بتوانند سرپناهی محقر برای خود و فرزندان مهیا کنند، روز به روز شدت می‌گیرد. اجاره بها در شهر یاسوج به شتاب سرعت نور هم می‌رسد و روزانه صد‌ها مورد از رنج و درد این مسأله به این پایگاه خبری می‌رسد و گریه‌ها و آه از نداری‌هایی که دل آدمی را می‌سوزاند و ما فقط شنونده رنج‌های مردم هستیم!
مغازه دار که مستأجر است و هم خانه و محل کسب را اجاره کرده است و به سختی می‌گذارند، نقل می‌کند که سال گذشته کرایه مغازه‌اش، با رهن ماهانه ۵۰ میلیون و اجاره ماهانه ۴ میلیون بوده که صاحب مغازه اخیراً آن را به ۵۰۰ میلیون تومان رهن و کرایه ماهیانه ۲۵ میلیون تومان افزایش داده است!
این درد‌ها و بی‌انصافی‌ها و بی‌نظارتی ها‌ی مسئولان آنقدر زیاد است که اگر مردم در دفتر کبنا نیوز باشند و گزارش‌های رنج‌آور و دردآور مردم (اعم از کارمندان و مشاغل آزاد) را بخوانند و بشنوند، بی‌شک غرق در گریه و اشک خواهند شد و صدای بغض زنان و مردانی که این درد‌ها را به این پایگاه منتقل می‌کنند و درددل می‌کنند، خواب از سرشان خواهد ربود.
در این دیار چه کسی به فکر مردم است؟
مسئولانی که خود همه در خانه‌های خوب خود نشسته‌اند و مالک خانه‌های خوب و گران قیمت هستند و بسیاری از آن‌ها علاوه بر داشتن ملک مسکونی برای خود و خانواده، املاک مسکونی و حتی تجاری دارند که در نقش صاحب ملک، مستأجرانی نیز دارند، کجا درد مستأجران و بی‌خانمان‌ها را درک می‌کنند؟
اگر ترکیب شورا و مجمعی از مسئولان دستگاه‌های ذیربط که برای مسکن ملی و مهر و این عناوین تصمیم می‌گیرند و جلسه می‌گذارند، مورد بررسی قرار گیرند، خواهیم دید که بیشتر این آقایان مسئول که مثلاً قرار است برای مردم بی‌سرپناه برای خانه‌سازی تصمیم بگیرند، خود دارای املاک متعدد هستند که ماهانه از آن‌ها اجاره می‌ستانند!!!
دیگر هیچ حرفی باقی نمی‌ماند که سواره چه خبر از حال پیاده دارد؟
چه فایده که تا صبح قیامت برای این مردم از اخلاق و معنویت گفته شود که کاد الفقر ان یکون کفرا...
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تمام مسولین این کشور ...
Iran, Islamic Republic of
هیچ کسی به فکر اجاره نشینها نیست
Iran, Islamic Republic of
طرف صاحب چن خونه .حاضرنیسته مقداری آزردن خونه راکم کنه می خواه با خونه سرمایه‌گذاری کند
Iran, Islamic Republic of
کی به کیه
هشت ماهه دنبال خونه هستم
خونه ۵۰ میلیون رهن شده ۲۵۰ میلیون رهن
Iran, Islamic Republic of
از ماست که بر ماست خدایا یعنی میخای تو قیامتی ایرانی و اروپایی را از یک پل عبور بدی ؟؟
ماموریت مسولین برای رساندن مردم به نقطه انفجار خیالی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه عده قلیل مسول استانی استاندار، نمایندگان مجلس ،مدیر کل ها و.......با نصب انتصابات هدفمند بودجه و امتیازات تسهیلاتی را به صورت نامشروع بین خویشاوندان وهمفکران خود تقسیم کرده عده بسیار از مردم بدبخت در این وسط له خواهند شد چون مسولین تغییر اصلاح جامعه نمی دانند طیف وسیعی از جامعه نان حلال خورده اند تا دم جان از انقلاب و رهبرشان دفاع می کنند حتی در کف خیابان بدون خانه بخوابند
مسولین ناآگاه که سر درگاه پول این انسان های ضعیف در اداره حات و بانک ها نشستید آن را برای خویشاوندان خود برای نامیدی قشر ضعیف جامع خرج می کنید بدانید که همتون روسیاهید
آقای ریسی درسته ده سال نیرو نفودی در تمام نهادها جاسازی کردند ولی مقداری رفتار سفت و سخت لازمه آدمه آغشته به لقمه حرام براش مهم نیست که چه پیش روست این رویه را ادامه خواهند داد چون براشون مهم نیست از ادامه این شرایط لذت حرام می برند .
ف.شهروند
Iran, Islamic Republic of
با سلام حرف همه دوستان درسته ولی خدایی کسی که یه واحد آپارتمان خریده اونم با فروش ماشین و یه زمین بعد اون رو بخواد بده اجاره میشه یه قیمتی بده که ضررش باشه خدایی فکر کنید
مالک
Iran, Islamic Republic of
وقتی ارزش ملک چند برابر شده و یک دست شیرآلات و استهلاک وسایل خونه به 10ها میلیون میرسه توقع داری خونه اجاره کم بشه. تا حالا خونه ندادی دست مستاجر بعدش 2 برابر اجاره ای بهت داده خرج خودش کنی درست نشه. اونم تو یاسوج. طرف حس میکنه چون اجاره میده باید خونه رو بپوکونه. والا نون مستاجر حرامه
United States
به خدا قسم،این مسولانی شما می گوید،من سراغ دارم،استاندار شما سالهاست در خانه ی سازمانی قدیمی در تهران زندگی کرده،هیچ خانه ای برای زندگی ندارد ،چه برسد به خانه اجاره دادن،،بین مسولان این مسول هم پیدا می شود
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1