تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۴۶۴۵۸۲
نشست هیئت مدیره موسسه امدادگران عاشورا برگزار شد

آمار دقیقی از تعداد بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد نداریم / بخش تشخیص مرکز هسته ای استان افتتاح می شود

۰
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی: آمار دقیقی از تعداد بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد نداریم
کبنا ؛
نشست هیئت مدیره موسسه امدادگران عاشورا با محوریت بیماران صعب العلاج و سرطانی استان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: متاسفانه به دلیل نبود امکاناتی چون مرکز هسته ای، رادیوتراپی و ... در استان آمار دقیقی از تعداد بیماران سرطانی موجود در استان نداریم چون بخشی از بیماران در استان برای درمان خود به استان های همجوار مراجعه می کنند.
وی ابراز داشت: بخش شیمی درمانی بزرگسالان در بیمارستان شهید جلیل یاسوج راه اندازی شده و درصدد آن هستیم تا بخش شیمی درمانی کودکان را نیز در همین بخش راه اندازی نماییم
وی با بیان اینکه بخش تشخیص مرکز هسته ای طی روزهای آینده طی سفر ریاست محترم جمهور به استان افتتاح خواهد شد، اذعان داشت: راه اندازی بخش درمانی این مرکز نیز در دست پیگیری است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: بیماران سرطانی نیاز مبرمی به رادیو تراپی دارند و عدم وجود رادیوتراپی در استان منجر به مرجعه آن ها به سایر استان ها و نیز تحمیل مبالغ گزافی جهت ایاب و ذهاب و نیز اسکان به آنها می شود لذا وجود رادیوتراپی در استان امری بسیار مهم و کمک کننده به بیماران سرطانی خواهد بود که در این راستا پیگیری های لازم را خواهیم داشت.
این مقام مسئول یادآور شد: در بحث پزشک خانواده که یکی از دغدغه های وزارت بهداشت است، یکی از پارامترهای آن حوزه سرطان و بیماری های صعب العلاج است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از سرطان ها و بیماری ها به صورت ژنتیکی و برخی از سنین خاصی آغاز می شود لذا در برنامه پزشک خانواده تمام اطلاعات اولیه افراد ثبت می شود.
جاودان سیرت با اشاره به اینکه برنامه پزشک خانواده هم اکنون در گچساران آغاز شده، افزود: افرادی که در خانواده سابقه بیماری داشته باشند و یا سایر افراد، پس از طی سنین خاصی باید مورد آزمایش و بررسی قرار گیرند که این اقدام گامی موثر در تشخیص و درمان به موقع بیماری ها است.
در ادامه فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: باتوجه به افزایش روز افزون مبتلایان به سرطان و بیماری های صعب العلاج موسسه امدادگران عاشورا از سال 99 با هدف حمایت از این بیماران در استان شروع به کار کرده است.
سردار حمید خرمدل افزود: به دنبال آن هستیم که مکان مناسبی همراه با تجهیزات درمانی در استان ایجاد نماییم تا به صورت درمانگاه خدمات اولیه را به بیماران سرطانی ارائه نماید.
وی تاکید کرد: جهت ادامه خدمت رسانی به بیماران سرطانی نیازمند تداوم همکاری های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم.
رئیس بسیج سازندگی سپاه فتح استان نیز در ادامه ابراز داشت: این توفیقی است که نصیب ما شده است تا بتوانیم به جامعه مظلوم بیماران سرطانی خدمت رسانی نماییم.
سرهنگ ناصر صالحی گفت: ما به عنوان طلایه دار محرومیت زدایی باید تلاش نماییم تا جامعه بیماران کمترین آسیب را ببینند.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 800 تا هزار بیمار به تعداد بیماران سرطانی استان اضافه می شود، تاکید کرد: تشخیص و درمان به موقع نقش بسیار مهمی در زندگی بیماران سرطانی دارد بنابراین باید از همه ظرفیت های موجود جهت خدمت به این جامعه بهره ببریم.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم اکنون 550 بیمار تحت پوشش مووسه امدادگران عاشورا و بالغ بر یکهزار نفر تحت پوشش موسسه نور هستند.

قباد مبشری خاطر نشان کرد: هم اکنون 271 نفرنیز تحت پوشش کمیته امداد و نهادهاتی حمایتی هستند که بالغ بر 20 تا 40 درصد هزینه داروهای این بیماران را تقبل کرده اند.

وی اذعان داشت: دعوت از خیرین و پزشکان باید در دستور کار قرار گیرد، در کمیته امداد نیز تلاش نموده ایم این هم افزایی را توسعه بخشیم.

در ادامه رئیس مجمع خیرین سلامت استان با بیان اینکه موسسه امدادگران عاشورا از 21 سال پیش در کشور راه اندازی شده است، تصریح کرد: طی چند سال اخیر با ایجاد این موسسه در استان سعی نمودیم در کنار سایر کمک هایی که به بیماران سرطانی داشته ایم، توزیع بسته های معیشتی، خرید جهزیه و اعزام بیماران به مشهد مقدس را نیز در برنامه های خود داشته باشیم.

سالار جوکار یادآور شد: مجوز ساخت مرکز تشخیص زودهنگام سرطان جهت 10 استان کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است که تحقق این مهم نیازمند حمایت و همکاری مسئولین استانی است.

همچنین معاون غذا  و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان از کمک یک میلیارد تومانی به بیماران سرطانی خبر داد و تاکید کرد: سقف تعهد بیمه سلامت برای پوشش داروهای بیماران افزایش یافته است اما متاسفانه هنوز بالغ بر 300 قلم دارو مبالغ بالایی دارد که نیازمند مساعدت می باشد.

دکتر رحمت اله افشار ابراز داشت: داروخانه امام صادق مرجع بیماران سرطانی سراسر استان است ولی متاسفانه بدلیل بدهی هایی که به برخی از شرکت های دارویی دارد دچار مشکلاتی است که در صدد برطرف کردن آنها هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1