تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۴۶۴۵۰۱
معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس اشاره کرد:

اوج پیشرفت پتروشیمی گچساران از سال 98 تا 1402 اتفاق افتاد

۴
۰
اوج پیشرفت پتروشیمی گچساران از سال 98 تا 1402 اتفاق افتاد
کبنا ؛
اولین نشست خبری مدیران پتروشیمی گچساران به مناسبت آغاز راه اندازی پتروشیمی گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، امروز یکشنبه (18 تیرماه 1402) معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اشاره به آغاز راه اندازی پروژه پتروشیمی گچساران گفت: این پروژه حدود ۱ و ۲ دهم میلیارد دلار سرمایه گذاری شده و به دلیل مشکلاتی که تحریم ها ایجاد کردند و دو دوره تغییر سهامداران موجب شد آنگونه که باید پیش نرود.
وی گفت: این طرح در سال 1383 شروع به کار شده و از سال ۹۹ تا سال ۱۴۰۲ میزان پیشرفت پتروشیمی بسیار بالا بوده است. طرح در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار اجرا شده و تامین آب آن از سد کوثر انجام می گیرد، تامین خوراک آن از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس صورت می گیرد.
معاون هلدینگ خلیج‌فارس بیان کرد: عمده پیشرفت کار پتروشیمی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ اتفاق افتاده و تا قبل از دولت سیزدهم، پتروشیمی به ۶۰ درصد پیشرفت رسید و اوج پیشرفت پتروشیمی و تسریع در کار از سال ۱۴۰۰ تاکنون و در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است.
نشان زاده گفت: هم اکنون شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت پتروشیمی کازرون، شرکت پتروشیمی بروجن، شرکت پتروشیمی ممسنی، شرکت پتروشیمی دهدشت، شرکت گروه مالی سپهر صادرات از سهامداران عمده پتروشیمی گچساران هستند. 
نشان زاده با بیان اینکه هر چند در صنعت نفت بیش از نیم قرن تجربه داریم، گفت: پتروشیمی گچساران بزرگترین پروژه پتروشیمی داخل استان است و از این نظر صنعت پتروشیمی در استان نوپا است.
وی با اشاره به بومی گزینی در نیروهای پتروشیمی افزود: ۷۶ درصد مدیران مجموعه از فرزندان گچساران و باشت هستند. 
نشان زاده با بیان اینکه سیاست پتروشیمی گچساران این است که برای پیمانکاری های بومی اولویت و امتیاز قائل شوند، افزود: از ۵۱ نیروی مدیر رده اول در پتروشیمی گچساران، ۳۵ نفر نیروی بومی هستند. 
معاون هلدینگ خلیج‌فارس بیان کرد: از ۵۶۷ نیروی رسمی این پروژه ۳۶۰ نفر که بالغ بر ۶۳ درصد است، بومی شهرستان های گچساران و باشت هستند، از این ۵۶۷ نفر سال گذشته ۳۰۲ نفر طی آزمون استخدام شدند که  ۴۹ درصد پذیرفته شدگان آزمون پتروشیمی از گچساران و باشت و ۷۶ درصد پذیرفته شدگان بومی استان هستند.
وی گفت: در ۵ پتروشیمی سطح کشور آزمون استخدامی برگزار کردیم که در پتروشیمی گچساران بیشترین میزان بومی ها را استخدام داشتیم.
نشان زاده اظهار کرد: حرمت نماینده ها را حفظ می کنیم ولی تاکنون نامه های زیادی از سوی سیاسیون برای استخدام به ما داده شده ولی تأثیرپذیری نداشتیم.
نشان زاده گفت: سیاست هلدینگ خلیج فارس و آقای علی عسگری به سرانجام رساندن پروژه های بر زمين مانده است.
وی گفت: شرکت پتروشیمی گچساران بیش از ۸۳ درصد بومی و داخلی سازی شده و در این پروژه به مبلغ ۲۶۹ میلیون یورو صرفه جویی ارزی شده است.
معاون هلدینگ خلیج‌فارس در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر حیدریان مدیرعامل پیشین پتروشیمی، گفت: در چینش مدیران تخصصی بینش سیاسی مطرح نیست و مطابق دستورالعمل ها قوانین را رعایت می کنیم‌.
وی با اشاره به اینکه یکی از نکات مثبت پتروشیمی گچساران توجه به مسائل محیط زیستی است گفت: هیچ پسابی از پتروشیمی بیرون نمی رود و پسآب مایع در تصفیه خانه پتروشیمی تصفیه می شود.
نشان زاده افزود: عملیات راه‌اندازی پتروشیمی گچساران قبل از عید آغاز شد و هفته قبل نیز تزریق خوراک شروع شده که این پتروشیمی در آینده نزدیک به خط اتیلن غرب تزریق خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کارگر
Iran, Islamic Republic of
بله شما درست میگویید
97 درصد تحولتون دادند
از اون سه درصد بیشترین کار انجام شد
Iran, Islamic Republic of
درودشیرمادرت ایی بچی مانه بنه سرکارآغای نشانزاده کسینه نداریم سفرشمونه کنه قضاته ککام
Iran, Islamic Republic of
آمارهای نفرات کاملا کذب است عمده فعالیت هم توسط حاج غلامرضا تاج گردون انجام شد که با مشقت و پشت کار پروژه را به درصدی از پیشرفت رساند که این پروژه امروز موجب پوز دادن شود
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام
عرض خسته نباشید خدمت مجاهد خستگی ناپذیر،علمدار آرمانهای ولایت،سنگربان صنعت پتروشیمی مهندس نشان زاده عزیز ،که نام و آوازه ایشان برند و نشان بزرگی در صنعت میباشد
از خداوند متعال برای آن عزیز طول عمر با عزت همراه سلامتی و عافیت خواستارم
امید است همه ی مدیران استانی با اتحاد و همدلی در جهت رشد و پویایی این استان قدم بردارند
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1