تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۴۶۴۳۸۸
رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج:

مأموران آتش‌نشانی یاسوج لباس دست دوم سایر استان‌ها را استفاده می‌کنند

۱
مأموران آتش‌نشانی یاسوج لباس دست دوم سایر استان‌ها را استفاده می‌کنند
کبنا ؛رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج گفت: امکانات، تجهیزات و خودرو‌های آتش نشانی این شهر بعنوان مرکز استان قابل مقایسه با سایر مراکز استان‌ها نیست.
«محمد رستمی» افزود: مهمترین مشکل آتش نشانی شهر یاسوج نداشتن نردبان برای امدادرسانی به ساختمان‌های بلند مرتبه است و با توجه به اینکه ساختمان‌های بیش از ۱۰ طبقه این شهر در حال افزایش هستند، انتظار داریم در سفر دوم رئیس جمهور این آرزوی دیرینه محقق شود و رئیس جمهور در این سفر یادگاری ماندگار از خود در شهر یاسوج بجای بگذارد. برای خرید این نردبان حدود ۶۰ میلیارد تومان نیاز است.
وی اظهارکرد: این آتش نشانی برای اعزام تیم‌های غواصی و امداد و نجات خود خودرو کمک دار سبک ندارد که‌امیدواریم در این زمینه فکری اساسی شود.
رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج با بیان اینکه استاندارد عمر خودرو‌های آتش نشانی ۱۰ سال است، خاطرنشان کرد: ۶ خودرو سنگین آتش نشانی یاسوج از رده خارج هستند و عمر آن‌ها بین ۱۵ تا ۳۰ سال است.
رستمی تصریح کرد: آتش نشانی یاسوج به حدود ۵۰ کیلومتر خارج از محدوده شهر کمک و امدادرسانی می‌کند، طبق استاندارد باید به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک‌ایستگاه آتش نشانی در شهر یاسوج وجود داشته باشد که هم اکنون سه‌ایستگاه داریم اما با توجه به ارتقای این شهر به کلان شهر ۶ دستگاه خودرو آتش نشانی و دو‌ایستگاه دیگر نیز نیاز داریم.
وی با بیان اینکه در لباس عملیاتی آتش نشانی خود مانده‌ایم، ادامه داد: طوری وضعیت و شرایط امکانات و تجهیزات ما خراب است و با کمبود مواجهیم که برخی استان‌ها لباس‌های عملیاتی دست دوم خود را به ما اهدا می‌کنند!
رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج بعنوان مرکز این استان کوهستانی، سخت گذر و حادثه خیز است اما خودرو کمک دار برای خدمات دهی و امدادرسانی به حادثه دیدگان را نداریم.
رستمی بیان کرد: امکانات، تجهیزات، خودرو و نیروی آتش نشانی یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اینقدر ضعیف است که اصلاً قابل مقایسه با سایر مراکز استان‌ها و حتی برخی شهر‌های کشور نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1