تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب : ۴۶۴۲۹۸
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه؛

لزوم ترویج فرهنگ پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه

۰
لزوم ترویج فرهنگ پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه
کبنا ؛رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: دستگاه های فرهنگی باید فرهنگ پیشگیری از مصرف مواد مخدر را در جامعه ترویج دهند.
به گزارش کبنا، عبدالکریم عبودی در نشست پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر، ضمن قدردانی از سبزپوشان سختکوش و تلاش بی‌دریغ و بی بدیلشان برای حفظ امنیت و آسایش مردم گفت: ارج نهادن به تلاش‌های نیروی انتظامی و قدردانی وظیفه همه ماست و این شهدای گرانقدر نیروی انتظامی نشان از این دارد که آسایش را بر خود حرام کردند تا ملت و مردم شریف مان در آرامش باشند.
وی با بیان اینکه معضل مواد مخدر باعث سستی خانواده‌ها و موجب عدم کارایی و سستی جامعه می‌شود گفت: دستگاه های فرهنگی باید فرهنگ پیشگیری از مصرف مواد مخدر را در جامعه ترویج دهند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه گفت: از نیروی انتظامی تقدیر و تشکر می کنیم که در این خصوص با همت والای خود گام‌های استواری برداشتند و برخواهند داشت، و همه ی سازمان ها و نهادهای فرهنگی باید همت کنند و متخصصین و کارشناسان به معنای واقعی کلمه ورود کنند، تا بتوانیم میزان اعتیاد را کاهش دهیم و حتی به صفر برسانیم.


 
سرهنگ دوم جمال فضل زاده_معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی کهگیلویه_ در این نشست به چیستی، دلایل و علائم اعتیاد پرداخت و افزود: آسیب‌های ناشی از اعتیاد می‌تواند باعث بر هم ریختگی یک جامعه شود، باید دلایلش گرایش به مواد در قشرها و نسل‌های مختلف را ریشه‌یابی کنیم تا راحت‌تر بتوانیم با غول اعتیاد مبارزه کنیم.
فضل زاده افزود: دستگاه‌های فرهنگی مانند آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه ها، صدا و سیما، بهزیستی و.. می توانند در این مقوله تاثیر بسزایی داشته باشند.
سرهنگ فضل زاده در ادامه گفت: عرضه مواد مخدر با تلاش‌های شبانه روزی همکاران ما روند کاهشی می‌تواند داشته باشد، ولی متاسفانه صفر نخواهد شد؛ پس باید با کار فرهنگی این تقاضا را کاهش دهیم و یکی از بهترین راه‌ها و راهکارها ایجاد گرما و صمیمیت در خانه و خانواده ها است، که باعث می‌شود گرایش به دوستان ناباب و مکان‌های نامناسب و مواد مخدر کاهش چشمگیری یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1