تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۴۶۴۲۹۶
زنان بعنوان یکی از اصلی ترین قربانیان وحشی گری های گروه تروریستی داعش در سوریه هستند

زنان، قربانی وحشی گری داعش در سوریه/ بهای فرار ۳۰ هزار دلار

۰
زنان، قربانی وحشی گری داعش در سوریه/ بهای فرار ۳۰ هزار دلار
کبنا ؛زنان بعنوان یکی از اصلی ترین قربانیان وحشی گری های گروه تروریستی داعش در سوریه بوده که هنوز هم پس از شکست و تار و مار شدن در این کشور، بازماندگان تروریست ها در اردوگاه الهول در مناطق مرزی شمال سوریه اقدام به نگهداری از تعدادی از این زنان می کنند.
به گزارش کبنا به نقل از ایرنا، اردوگاه «الهول» در حومه جنوبی شهر الحسکه در شمال سوریه و نزدیکی مرزهای این کشور با عراق واقع شده است و پناهگاه امنی برای فراریان و بازداشت شدگان از گروه تروریستی تکفیری داعش به ویژه زنان و کودکان محسوب می‌شود.
اردوگاه الهول توسط آمریکا ساخته شده و درواقع مکانی برای فراگیری تفکر داعش است. واشنگتن شبه نظامیان «قسد» را که وابسته به آمریکا هستند بر این اردوگاه مسلط کرده و آنها به نفع گروه تروریستی داعش و خانواده‌های عناصر این گروه تکفیری کار می‌کنند. در اردوگاه الهول بیش از هزاران زن و مرد و جوان مستقر هستند که با داعشی‌ها ارتباط دارند و بسیاری از این زنان همسر عناصر داعش بوده‌ و در اقدامات جنایتکارانه این گروه تکفیری مشارکت کرده‌اند.
تقلای شدید داعش برای جذب نیرو و سازماندهی مجدد وجود داشته است. این گروه تروریستی و تکفیری عمده فعالیت‌هایش را در اردوگاه‌های پناهندگان انجام داده که اردوگاه الهول بیش از سایر اردوگاه‌ها در کانون توجه قرار دارد.
اردوگاه الهول سوریه مکان جذابی برای سرویس‌های اطلاعاتی غربی است و هم اکنون چند سرویس اطلاعاتی در این اردوگاه فعال هستند و همه آنها یک هدف دارند و آن سرمایه گذاری روی برگه افراط گرایی در منطقه خاورمیانه است.
افراط گرایی، هدف غرب برای بی ثباتی و ایجاد فتنه است و این در اردوگاه الهول تحت نظارت کاخ سفید جریان دارد و آمریکا اجازه برچیدن این اردوگاه و پایان دادن به بزرگترین بمب بشری تهدید کننده ثبات منطقه و دنیا را نمی دهد.
قربانی شدن زنان توسط گروه تروریستی داعش
روزنامه الوطن روز دوشنبه در گزارشی درباره قربانی شدن زنان توسط گروه تروریستی داعش نوشت: یکی از زنان داعشی که قصد فرار از "اردوگاه الهول" در شرق شهر الحسکه سوریه که تحت کنترل شبه نظامیان نیروهای کرد دموکراتیک (قسد) بوده و موفق به فرار نشده از وجود شبکه های قاچاق زنان در این کمپ با هزینه هر نفر ۳۰ هزار دلار سخن گفته است.
به نقل از الوطن ، زنان داعشی در داخل اردوگاه الهول از طریق شبکه های فیس بوک، تلگرام و واتس آپ با شبکه های قاچاق انسان در ارتباط بوده تا از جهنمی که در این مکان برایشان ایجاد شده خارج شوند.
به گفته چندین زن داعشی، برخی از شبکه های قاچاق، در سلول های زندان متعلق به بازماندگان گروه تروریستی داعش بوده و در داخل و خارج این اردوگاه موضوع قاچاق زنان را راهبری می کنند.
آزادی در قبال ۳۰ هزار دلار
یکی از این زنان گرفتار در اردوگاه تروریست های داعشی خاطرنشان کرد: پس از اینکه قاچاقچیان مقدار پول برای آزادی را که قبل ۱۵ هزار دلار بود دو برابر کردند، امروز هزینه قاچاق یک زن به ۳۰ هزار دلار رسیده است.
همچنین الوطن به نقل از شبکه العربیه اعلام کرد که یکی از زنان داعشی که قصد فرار داشته ولی موفق به فرار نشد به نام ام سلمه الانصاریه ، فاش کرد که شماره قاچاقچی ها را که از طریق واتس آپ بدست آورده و در این شبکه اجتماعی به آن نامه برای فرار نوشته که در مقابل درخواست ۳۰ هزار دلار از او شده است .
ام سلمه توضیح داده که روند قاچاق از طریق تونل های مخفی از اردوگاه به سمت دیگر آن و سپس حرکت به سمت شهر اشغالی رأس العین به طرف نیروهای وابسته به ارتش ترکیه انجام می شود.
بهره برداری از زنان
در این گزارش ذکر شده در طول مدت زمان قاچاق زنانی که مایل به فرار از اردوگاه الهول هستند، در معرض بهره برداری جنسی شبکه های قاچاق قرار می گیرند.
یکی از زنان داعشی با نام مستعار ام قعقاع فاش کرد که گاهی اوقات قاچاقچیان سعی می کنند از زنان بهره برداری جنسی کنند.
وی گفت: با قاچاقچی ابوفرقان (عراقی) تماس گرفتم، او قصد داشت مرا با مبلغ هنگفتی به رأس‌العین منتقل کند، اما بعد از ترک این شهر به من قول داد در ازای رابطه جنسی از این مبلغ کم کند.
وی همچنین تایید کرد که ساکنان اردوگاه داستان های خطرناکی را در مورد کلاهبرداری فراریان از اردوگاه الهول توسط قاچاقچیان روایت می شود و فراریان در مناطق متروکه به سرنوشت نامعلوم محکوم هستند.
انتشار در شبکه اجتماعی
یک زن داعشی به نام ام العفافه که در داخل اردوگاه حضور دارد در صفحه فیسبوک خود و در صفحه عمومی با عنوان فاجعه اردوگاه الهول، هشداری از سوی یکی از قاچاقچیان به نام نجم عبدالله با نام مستعار طیبان العراقی که در شهر ساکاریا در ترکیه به سر می برد منتشر کرد که نشان می دهد که مبلغ ۹۰ هزار دلار را از زنان داعشی که به او در ازای زنان از کمپ به او سپرده بودند را ضبط کرده است.
در همین حال روزتا یک بازمانده ایزدی که تابستان گذشته از اردوگاه الهول آزاد شد، فاش کرد که اکثر شبکه های قاچاق توسط گروه تروریستی داعش اداره می شوند و قیمت زنان در قاچاق به ۳۰ هزار دلار می رسد.
وی خاطرنشان کرد که بسیاری از کارکنان این شبکه ها در اردوگاه پرسه می زنند تا کسانی را که می خواهند فرار کنند را بیابند.
الوطن در گزارش خود ادامه داد : ام القعقاع و ام سلمه در مورد منبع بودجه برای تأمین مالی عملیات قاچاق فاش کرد که این پول از طریق شبکه‌های تأمین مالی که توسط داعش در شبکه‌های اجتماعی اداره می‌شود به دست می‌آید، جایی که زنان داعشی کمک‌های مالی دریافت می‌کنند و ماهانه حواله‌هایی را دریافت می‌کنند.
تامین پول از طریق گروههای به ظاهر امدادی
با این حال، آنها ادعا کردند که بیشترین بودجه از سوی سازمان آی اچ اچ ترکیه تامین می شود و طی گفت وگوی خود وجود یک شبکه هماهنگی با قاچاقچیان را تایید کردند که بیشتر آنها از سلول های زندان این گروه در شهر ادلب هستند که توسط زنان شاغل اداره می شود. برای تامین پول مورد نیاز برای پرداخت به قاچاقچیان این گروه ترکیه ای که یک سازمان امدادی است و در تعدادی از کشورهای جهان نمایندگی دارد ، بسیاری از فعالیت های بشردوستانه گروههای امدادی دیگر را هم زیر سوال می برد.
جیهان حنان، مدیر به اصطلاح اردوگاه الهول در یادداشتی با تایید این که عملیات قاچاق برای خانواده های داعشی منظم و مستمر است، توضیح داد که اکثر آنها محکوم به شکست هستند.
بر اساس آماری که در این گزارش ارائه شده تعداد ۴۹ هزار و ۸۲۰ نفر در این اردوگاه زندگی می کنند که از این تعداد ۲۴ هزار و ۸۴۶ نفر عراقی و ۱۷ هزار و ۴۵۱ سوری و تعداد خارجی ها نیزهفت هزار و ۵۲۳ نفر می باشد. از این تعداد ۱۵ هزار و ۱۲۹ نفر زن و ۳۳ هزار کودک در اردوگاه شبه نظامیان داعش حضور دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1