تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۴۶۴۲۴۲
در یادداشتی مطرح شد؛

انتقاد «هادی زارع‌پور» به افزایش نمره مصاحبه آزمون آموزش و پرورش: تبعات منفی دارد و تالی فاسد خواهد بود

۲
۳
انتقاد «هادی زارع‌پور» به افزایش نمره مصاحبه آزمون آموزش و پرورش: تبعات منفی دارد و تالی فاسد خواهد بود
کبنا ؛در یکی دو سال اخیر افزایش نمر مصاحبه و اعمال برخی موارد در نمره مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش موجبات نگرانی شرک‌کنندگان در آزمون دبیری را ایجاد کرده است. در همین خصوص مدیرکل سابق آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در یادداشتی به این موضوع اشاره کرده و این گونه تغییرات را موجب فساد و اعمال سلیقه دانسته است.
به گزارش کبنا نیوز، هادی زارع پور، مدیرکل سابق آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اینگونه نوشته است:
 « اعدلوا هو اقرب لتقوی »
متأسفانه در آزمون استخدامی آموزگاران ابتدایی و استثنایی سال ۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش، جهت قبولی نهایی در این آزمون سهم نمره آزمون کتبی ۴۰ درصد و سهم نمره مصاحبه ۶۰ درصد از طریق تصمیم‌گیران، برنامه ریزان و متولیان امر لحاظ گردیده و این در حالی است که در آزمون‌های ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در سنوات قبل و دوره گذشته برای پذیرفته شدن در مرحله نهایی سهم نمره علمی ۷۰ درصد و سهم و وزن نمره مصاحبه ۳۰ درصد بوده است و بدیهی است که این تغییر رویکرد با هر هدف و انگیزه‌ای که انجام شده تبعات منفی و تالی فاسد‌های ذیل را بدنبال خواهد داشت:
۱- این تصمیم با بند‌های ۲، ۳ و ۷ سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری که بر عدالت استخدامی و پذیرش افراد متخصص و متعهد تأکید دارد در تعارض می‌باشد.
۲- زمینه برای اعمال سلیقه در آزمون مصاحبه با توجه زمان کم مصاحبه برای هر فرد مصاحبه شونده فراهم خواهد شد.
۳- افراد علمی و توانمندی که در آزمون کتبی نمره بالایی را کسب نموده‌اند بدلیل وزن بالای نمره مصاحبه و نظرات شخصی مصاحبه گران و ارزیابان تکمیلی بعضاً و بلکه در مقیاس بالایی در مرحله و جمع‌بندی نهایی پذیرفته نخواهند شد و به عکس افراد با توانمندی علمی کمتر و با نگاه سلیقه‌ای پذیرفته می‌شوند که این هم اجحاف در حق افراد علمی و هم اجحاف در حق دانش‌آموزان و آینده سازان میهن اسلامی خواهد بود به‌امید تجدید نظر در این تصمیم غیر کارشناسی برای آزمون‌های بعدی.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
بله وقتی مصاحبه ۶۰ درصدباشد ،یعنی توان علمی صفر ،امتیازبالاتر ،،،فاصله طبقاتی و همه استعدادها و توان علمی افراد قربانی سلیقه هامیشود ،پ لطفا ننویسید ازمون که فقط مردم دوربزنید
بنویسید امتحان تاثیر ناچیزی داره ،مهم بند های شخصی ست
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
معلم بدون تخصص ،بی سوادهست و سوادی ندارد که آموزش دهد
ومعلم بدون تعهد هم که تعهدی ندارد ،اما تاجایی امکانپذیرست
نیروهای آموزش وپرورش باید از دانشگاه فرهنگیان باشن که هردوحسن راتوام دارن ،ولی اینکه ۸۰ درصد باید امتیاز علمی را کسب کند ولا باعث عدم انگیزه ورقابت میشود وافرادی میان سرکارکه بارعلمی ندارن
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1