تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۴۶۴۲۴۲
در یادداشتی مطرح شد؛
انتقاد «هادی زارعپور» به افزایش نمره مصاحبه آزمون آموزش و پرورش: تبعات منفی دارد و تالی فاسد خواهد بود
۳
کبنا ؛در یکی دو سال اخیر افزایش نمر مصاحبه و اعمال برخی موارد در نمره مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش موجبات نگرانی شرککنندگان در آزمون دبیری را ایجاد کرده است. در همین خصوص مدیرکل سابق آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در یادداشتی به این موضوع اشاره کرده و این گونه تغییرات را موجب فساد و اعمال سلیقه دانسته است.
به گزارش کبنا نیوز، هادی زارع پور، مدیرکل سابق آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اینگونه نوشته است:
« اعدلوا هو اقرب لتقوی »
متأسفانه در آزمون استخدامی آموزگاران ابتدایی و استثنایی سال ۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش، جهت قبولی نهایی در این آزمون سهم نمره آزمون کتبی ۴۰ درصد و سهم نمره مصاحبه ۶۰ درصد از طریق تصمیمگیران، برنامه ریزان و متولیان امر لحاظ گردیده و این در حالی است که در آزمونهای ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در سنوات قبل و دوره گذشته برای پذیرفته شدن در مرحله نهایی سهم نمره علمی ۷۰ درصد و سهم و وزن نمره مصاحبه ۳۰ درصد بوده است و بدیهی است که این تغییر رویکرد با هر هدف و انگیزهای که انجام شده تبعات منفی و تالی فاسدهای ذیل را بدنبال خواهد داشت:
۱- این تصمیم با بندهای ۲، ۳ و ۷ سیاستهای کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری که بر عدالت استخدامی و پذیرش افراد متخصص و متعهد تأکید دارد در تعارض میباشد.
۲- زمینه برای اعمال سلیقه در آزمون مصاحبه با توجه زمان کم مصاحبه برای هر فرد مصاحبه شونده فراهم خواهد شد.
۳- افراد علمی و توانمندی که در آزمون کتبی نمره بالایی را کسب نمودهاند بدلیل وزن بالای نمره مصاحبه و نظرات شخصی مصاحبه گران و ارزیابان تکمیلی بعضاً و بلکه در مقیاس بالایی در مرحله و جمعبندی نهایی پذیرفته نخواهند شد و به عکس افراد با توانمندی علمی کمتر و با نگاه سلیقهای پذیرفته میشوند که این هم اجحاف در حق افراد علمی و هم اجحاف در حق دانشآموزان و آینده سازان میهن اسلامی خواهد بود بهامید تجدید نظر در این تصمیم غیر کارشناسی برای آزمونهای بعدی.
به گزارش کبنا نیوز، هادی زارع پور، مدیرکل سابق آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اینگونه نوشته است:
« اعدلوا هو اقرب لتقوی »
متأسفانه در آزمون استخدامی آموزگاران ابتدایی و استثنایی سال ۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش، جهت قبولی نهایی در این آزمون سهم نمره آزمون کتبی ۴۰ درصد و سهم نمره مصاحبه ۶۰ درصد از طریق تصمیمگیران، برنامه ریزان و متولیان امر لحاظ گردیده و این در حالی است که در آزمونهای ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در سنوات قبل و دوره گذشته برای پذیرفته شدن در مرحله نهایی سهم نمره علمی ۷۰ درصد و سهم و وزن نمره مصاحبه ۳۰ درصد بوده است و بدیهی است که این تغییر رویکرد با هر هدف و انگیزهای که انجام شده تبعات منفی و تالی فاسدهای ذیل را بدنبال خواهد داشت:
۱- این تصمیم با بندهای ۲، ۳ و ۷ سیاستهای کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری که بر عدالت استخدامی و پذیرش افراد متخصص و متعهد تأکید دارد در تعارض میباشد.
۲- زمینه برای اعمال سلیقه در آزمون مصاحبه با توجه زمان کم مصاحبه برای هر فرد مصاحبه شونده فراهم خواهد شد.
۳- افراد علمی و توانمندی که در آزمون کتبی نمره بالایی را کسب نمودهاند بدلیل وزن بالای نمره مصاحبه و نظرات شخصی مصاحبه گران و ارزیابان تکمیلی بعضاً و بلکه در مقیاس بالایی در مرحله و جمعبندی نهایی پذیرفته نخواهند شد و به عکس افراد با توانمندی علمی کمتر و با نگاه سلیقهای پذیرفته میشوند که این هم اجحاف در حق افراد علمی و هم اجحاف در حق دانشآموزان و آینده سازان میهن اسلامی خواهد بود بهامید تجدید نظر در این تصمیم غیر کارشناسی برای آزمونهای بعدی.
بنویسید امتحان تاثیر ناچیزی داره ،مهم بند های شخصی ست