تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۴۶۴۰۲۵
کبنا گزارش می دهد؛

مرحوم خسرو باقری؛ نماد فعال بخش خصوصی موفق در کهگیلویه و بویراحمد

۱
۳
مرحوم خسرو باقری؛ نماد فعال بخش خصوصی موفق در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛پیکر مرحوم خسرو باقری کارآفرین نمونه کشوری و معروف به پدر صنعت کهگیلویه و بویراحمد در زادگاهش نجف آباد تشییع و به خاک سپرده شد.
به گزارش کبنا نیوز، مراسم تشییع و خاکسپاری زنده یاد «حاج خسرو باقری» پدر صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد عصر روز (یکشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۲) با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان در آرامستان نجف آباد یاسوج برگزار شد.
باقری متولد ۱۳۲۵ در روستای نجف‌آباد شهر یاسوج از کارآفرینان برتر کشور است که در سال ۱۳۸۹ نیز به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شد.
به گفته این کارآفرین فقید هم استانی: در سال ۱۳۲۵ در روستای نجف آباد یاسوج در خانواده مذهبی بدنیا آمدم .با توجه به اینکه در روستای ما مدرسه وجود نداشت مجبور بودم برای کسب تحصیل به روستای اطراف محل زندگیمان بروم .بعد از اتمام تحصیلاتم تا ششم ابتدایی قدیم ، در سال ۱۳۴۴ در کارخانه قند یاسوج مشغول بکار شدم و بعد از آن در سال ۱۳۵۱ به پیمانکاری پرداختم .
این کارآفرین برتر و خلاق کهگیلویه و بویراحمدی که در سال ۱۳۴۴ در کارخانه قند یاسوج مشغول بکار شد و بعدها با راه اندازی یک سنگ شکن اولین قدم را در حوزه اقتصادی نهاد و با پشتکار و خلاقیتی که داشت مراحل ترقی و پیشرفت را پله پله در نوردید و تا مرز تاسیس کارخانه بزرگترین تولید کننده لوله‌های کامپوزیت و پلی اتیلن در خاورمیانه پیش رفت.
شادروان باقری در سال ۱۳۷۶ شروع به احداث کارخانه آرد کرد و در سال ۱۳۸۹ موفق به تأسیس کارخانه لوله شد و در واقع باید گفت که این فعال اقتصادی راه اندازی کارخانه‌های دنا صنعت، فولاد و آرد را در کهگیلویه و بویراحمد به صورت پیوسته در کارنامه کاری خود دارد.
با ایجاد این کارخانه ها و زمینه سازی برای شغل پایدار، رضایت مردمی در بسیاری از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به وضوح دیده می‌ شد. چرا که بسیاری از فرزندان استان به واسطه همین کارخانه‌ها مشغول به کار شدند.
باقری بارها به‌خاطر منافع استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش کرد تا این استان مسیر توسعه اقتصادی را بپیماید و قطعا الگوگیری و ادامه دادن راه این کنشگران اقتصادی می‌تواند موجب توسعه و برون‌رفت این استان از وضعیت موجود باشد.
شادروان باقری در سالهای ۸۷ ، ۸۹ و ۹۲ به عنوان کارآفرین برتر کشوری و در سالهای ۸۷ ، ۸۹ ، ۹۰ ، ۹۱ و ۹۲ ، به عنوان کارآفرین برتر استانی معرفی شد.

شادروان باقری‌ را باید نماد فعال بخش خصوصی موفق در استان بشمار آورد و از آنجایی که سرمایه‌گذاران غیربومی کمتر میل به سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد دارند، پرورش سرمایه‌گذارانی از جنس باقری ها از ملزومات توسعه این استان است که باید جزو برنامه های اولویت دار متولیان امور قرار گیرد.
خانواده کارآفرین زنده یاد باقری تلاش‌ زیادی برای رونق تولید و اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام داده‌اند و بارها از سوی مسوولان عالی رتبه کشوری و استانی مورد تقدیر قرار گرفتند و یقیناً مردم این استان قدردان خدمات آنها هستند.
خسرو باقری در قامت فردی نیک اندیش و خیر
شادروان باقری که جزو افراد نیک اندیش و خیر منطقه هم بوده و در زمان حیات خود کمک های نوعدوستانه ای را به مراکز نیکوکاری داشته که به همین مناسبت اعضای هیات مدیره و مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی درگذشت این خیر نیک مرام را تسلیت گفتند.
همچنین بی بی سکینه کیانی همسر شادروان محمد بهمن بیگی (بنیانگذار تعلیمات عشایر ایران ) با ارسال پیامی در اینستاگرام از درگذشت این فعال اقتصادی و مرد خیر و نیکوکار به عنوان ضایعه ای غم انگیز یاد کرده و این ضایعه را به خانواده باقری ، مردم سلحشور بویراحمد و ایل بزرگ تعلیمات عشایر تسلیت گفته است .

مراسم تشییع زنده یاد باقری با حضور شخصیت ها و چهره های سیاسی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد و همچنین با حضور آیت الله ملک حسینی نماینده خبرگان رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
خسرو باقری درسال ۱۳۲۵ در روستای نجف‌آباد شهر یاسوج بدنیا آمد و پس از سالها تلاش در جهت خلق فرصت های شغلی در استان کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه سوم تیرماه در بیمارستانی در شیراز در سن ۷۷سالگی دار فانی را وداع گفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

باوی
India
میرشکار باوی رفتی ... یادم هست در جلسه ای من باوی از خطر بویراحمدی ترسوندی و گفتی به من رای بدید اما دیگه زمان اختلاف افکنی تمام بویراحمد و باوی از لحاظ نژادی متفاوت اند اما الان زمان یک دلی و اتحاد هست.
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
1