تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۴۶۳۸۴۰
در نشست خبری رئیس کل دادگستری استان مطرح شد؛

دادگستری وامدار هیچ جریان سیاسی و شخصی نیست، اگر متوجه شویم مدیری تخلف کرده، با وی برخورد قاطع می شود/ بازداشت یکی از مدیران ارشد دهدشت / حکم انفصال از خدمت برای یکی از مدیران شهری یاسوج/ سازمان بازرسی کهگیلویه وبویراحمد به مسئله شرکت گاز ورود کند

۳
۱
دادگستری وامدار هیچ جریان سیاسی و شخصی نیست، اگر متوجه شویم مدیری تخلف کرده، با وی برخورد قاطع می شود/ بازداشت یکی از مدیران ارشد دهدشت / حکم انفصال از خدمت برای یکی از مدیران شهری یاسوج/ سازمان بازرسی کهگیلویه وبویراحمد به مسئله شرکت گاز ورود کند
کبنا ؛ رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دادگستری وامدار هیچ جریان سیاسی و شخصی نیست و اگر متوجه شویم مدیری تخلف کرده است، با وی برخورد قاطع می‌شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز چهارشنبه (۳۱ خردادماه ۱۴۰۲) در نشست خبری دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، حسن نگین‌تاجی ضمن گرامی داشت هفته قوه قضاییه به اهمیت احترام به ارباب رجوع اشاره کرده و اظهار کرد: اعتقاد دارم احترام به ارباب رجوع صرفاً یک خوشرویی ظاهری نیست گرچه این موضوع لازم است اما کافی نیست.
نگین تاجی بیان داشت: باید شرایطی فراهم شود که از اطاله دادرسی جلوگیری و آراء متقن صادر شود و آن احترام واقعی به مردم است.
رتبه اول دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در رضایتمندی مردم
وی گفت: در داشبورد الکترونیک قوه قضائیه که از مرکز کنترل می‌شود و دادگستری‌ها هیچ نقشی در آن ندارند در رضایتمندی مردم دادگستری استان رتبه اول را کسب نموده است.
وی با اظهار اینکه در هیچ استانی به اندازه کهگیلویه و بویراحمد مباحث علمی و تخصصی مطرح نشده، افزود: هرچند که نمی‌توانیم بگوییم چالش‌هایی مانند اطاله دادرسی را حل کرده‌ایم، لذا برای وکلاً و کارشناسان، قضات ویژه و شعب بدوی و تجدیدنظر، ۶ دوره آموزشی برگزار کردیم.
چگونه نزاع‌های دسته جمعی در استان کاهش یافته است؟
رئیس کل دادگستری استان از اقدام به تشکیل شورای راهبردی بین پلیس و دستگاه قضایی خبر داد.
وی گفت: با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و سردار فرماندهی انتظامی استان در اجرای سیاست‌های کلی در سیمای جرایم در این شورای راهبردی، تصمیمات گرفته می‌شود و به کارگروه‌های اقتصادی و کارگروه‌های ویژه سپرده می‌شود و آثار آن را در کاهش نزاع‌های دسته جمعی مشاهده می‌نماییم.
فرهنگ نظارت‌پذیری تقویت شود
 رئیس کل دادگستری استان با اشاره به این که چنانچه مدیران ادارات و سازمان‌ها ترک فعلی داشته باشند دستگاه قضایی برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌دهد، گفت: در صیانت از حقوق بیت المال به صورت حوزه‌ای، یک منطقه را آسیب‌شناسی و به این نتیجه رسیدیم که باید فرهنگ نظارت‌پذیری تقویت شود و نتیجه این اقدام باعث گردید رفع تصرف هزاران هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی صورت بگیرد.
با پیگیری دادگستری کارخانه قند با ۱۲۰ نفر کارگر آماده افتتاح و فعالیت است
وی به اقدام شاخص حفظ حقوق عامه در دادگستری استان در یاسوج اشاره کرد و گفت: کارخانه قند نمونه یک کار فاخر و عملیاتی بود که واگذاری به ثمن بخش که اصول معاملات معوض در آن رعایت نشده بود و صد در صد یک معامله غرری بود، دستگاه قضایی با قدرت وارد شد و رأی آن را صادر کرد و گام به گام موضوع کارخانه قند را پیگیری کرد.
 رئیس کل دادگستری استان افزود: در همین راستا دادگستری استان مسائلی مانند حقوق، بیمه و بازنشستگی کارگران و کارکنان کارخانه قند یاسوج را پیگیری نمود و گفت: کارخانه قند الان با ۱۲۰ نفر مشغول کار، آماده افتتاح و فعالیت است.
 نشست خبری دادگستری کهگیلویه و بویراحمد
نگین تاج گفت: همه ما بر آن شدیم که اشتباه گذشته را تکرار نکنیم و با تشکیل جلسات مختلف موضوع را پیگیری کردیم و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عهده دار ادامه فعالیت این مجموعه گردید.
وی افزود: در بازدیدی که از کارخانه قند یاسوج داشتیم کارخانه آماده تولید است و روزانه توان فرآوری ۱۷۰۰ تن چغندر و تولید ۱۳۰ شکر و ۴۰۰تن شکر قرمز را دارد.
مشکلات کارخانه سیمان مارگون
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع کارخانه سیمان مارگون در موضوع حفظ حقوق عامه پرداخت.
مقام ارشد قضایی استان در اظهار کرد: سرمایه‌گذار کارخانه سیمان مارگون یک فرد لبنانی است و اگر حمایت‌های قاطع دستگاه قضایی از جمله حمایت‌های علمی، تخصصی، می‌دانی و برخورد‌های قاطعانه نبود، آرامش به این کارخانه برنمی گشت و الا خوشبختانه سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده است که سرمایه‌گذاری بیشتری در استان انجام دهد.
عدم تثبیت حدود مالکیت موجب اختلافات ملکی و خانوادگی است
 مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع کاداستر اشاره کرد و گفت که بسیاری از آن‌ها در استان وجود دارد و نزاع‌ها و درگیری‌هایی که وجود دارد بیشتر بر روی مسائل اختلاف ملکی و خانوادگی است.
وی گفت: تعارضات بین مردم و منابع طبیعی که با هزاران پرونده روبرو شده است همه به خاطر عدم تثبیت حدود مالکیت بین منابع طبیعی و اراضی کشاورزی است.
رئیس کل دادگستری استان در خصوص طرح کاداستر بیان کرد: از اصحاب رسانه  توقع داریم که این موضوع را در بازتاب خبری دهند.
وی گفت: در اراضی ملی ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داریم و اکنون در اراضی کشاورزی این موضوع به ۳۰ درصد رسیده است، هر کشاورزی که در زمینی تصرف مالکانه دارد و اطرافیان و مجاوران حدود زمین وی را تأیید کنند، سند مالکیت مفروض می‌گیرد و باعث می‌شود که کاربری اراضی از بین برود و باعث می‌شود بیش از ۴۰ اثر امنیتی و اقتصادی برای مالک داشته باشد.
 رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع مبارزه با فساد در سازمان‌ها و ادارات پرداخت و گفت: در سازمان بازرسی ۸۳ درصد گزارش‌هایی که به دادسرا و محاکم داده شده قطعی هستند.
استخدام فله‌ای
نگین تاجی در خصوص استخدام‌های فله‌ای نیز گفت: این موضوع در حیطه سازمان بازرسی استان قرار دارد و پیگیری‌های لازم را در خصوص برخورد با مدیران و رؤسایی که اقدام به استخدام غیر قانونی افراد به هر نوع آن کرده‌اند خواهم انجام خواهم داد. از همین جا به آقای صالحی رئیس سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد دستور می‌دهیم که به قضیه شرکت گاز ورود کند.
استان کهگیلویه و بویراحمد پایلوت مبارزه با آمار گرایی است
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص آمارگرایی و آمارسازی در قوه قضاییه تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد پایلوت مبارزه با آمار گرایی است، در حال حذف آمار گرایی هستیم و تنها استانی هستیم که تا آخرین روز ماه پرونده‌ها را ثبت می‌کند.
وی افزود: موضوع آمار گرایی را آسیب‌شناسی کرده و برای قوه قضاییه فرستادیم و سبب شده که آمارگرایی حذف شود، حجم ورودی پرونده که در هر شعبه در سال گذشته ۲۲۰ پرونده بوده، با اجرای طرح مدیریت پرونده‌های قضایی قریب ۴۰ درصد چارت تشکیلاتی دادگستری استان را افزایش دادیم و بزرگترین کار در دستگاه قضایی که باعث شد اطاله دادرسی کمتر و کیفیت رسیدگی بیشتر شود.
مقابله با ترک فعل مدیران
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به برخورد با مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند، اشاره کرد و اظهار داشت: در امور شهری در گچساران با تخریب یک ساختمان ۳ طبقه برخورد کردیم و در امور شهری استان برای یک نفر در دیوان عدالت اداری حکم انفصال خدمت صادر شد و هر جایی که نهاد‌های نظارتی و اطلاعاتی گزارشاتی دارند محال است که برخورد نکرده باشیم.
وی افزود: در سطح مدیران ارشد، در شورای شهر دهدشت یک نفر بازداشت موقت شده است.
رئیس کل دادگستری استان در پایان تصریح کرد: دادگستری وامدار هیچ جریان سیاسی و شخصی نیست و اگر متوجه شویم مدیری تخلف کرده است، با وی برخورد قاطع می‌شود.
نگین تاجی افزود: در بحث فساد مدیران استان ما وضعیت بهتری دارد و در دولت آیت الله رئیسی نیز وضعیت استان بهتر از سایر استان ها بوده است.
نگین تاجی بیان کرد: هر زمانی که سازمان اطلاعات و دیگر نهاد‌های امنیتی، موردی را معرفی کرده، با درنظر گرفتن آبروی افراد پیگیری کرده‌ایم و اهل رسانه‌ای کردن این موضوع نبودیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ش
Iran, Islamic Republic of
چرا بازرسی به خود استانداری که به بهانه نخبگان اقدام به بکارگیری ده ها نیرو کرده ورود نمی کند .
صادق
Iran, Islamic Republic of
ا با اعضای شورای شهریاسوج که ترک فعل کردن
سوال از دانشگاه یاسوج .بیمه تامین اجتماعی که مشخص میکند چه حسی الان جذب شدند
Iran, Islamic Republic of
جذب نیرو در دانشگاه یاسوج که از همه‌چیز مشخص تر است
چرا کسی گزارش نمی‌دهد اما چرا فقط شرکت گاز؟؟؟؟
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1