تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۴۶۳۷۱۶
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد:

«پد خندق» از حماسه‌های ماندگار حضور فرزندان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس است

۰
برگزاری یادواره شهدای پد خندق در یاسوج
کبنا ؛رضا پارسیان‌نژاد مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویر احمد، با بیان اینکه عملیات «پد خندق» از حماسه‌های ماندگار حضور فرزندان این استان در دوران دفاع مقدس است، گفت: حماسه پد خندق برگ زرینی در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد است که چهارم تیرماه سال ۶۷ در جزیره مجنون رخ داد. رزمندگان در این عملیات غرورآفرین حضور گسترده و نقش محوری داشتند به طوری که یکصد و نوزده نفر از رزمندگان دلیر این استان شهید، 78 نفر از آنها اسیر و ده ها نفر از این عزیزان جانباز شدند.
پارسیان نژاد افزود: در این عملیات ساعت‌ها فرزندان این استان در شرایط سخت جنگی در محور جنوب و جزایر مجنون مقابل رژیم بعث عراق تا آخرین فشنگ و نفس مقاومت کردند. سالروز این واقعه تاریخی فرصتی برای یادآوری این دلاور مردی هاست. 
وی اضافه کرد: یادواره شهدای پد خندق در تاریخ چهارم تیر ماه 1402 با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جامعه ایثارگری، مسئولین و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای یاسوج برگزار می‌شود. امیدوارم بتوانیم با برگزاری چنین یادواره‌هایی روایت دقیق از ایثار، از خودگذشتگی و حماسه‌ دلیرانه فرزندان این مرز و بوم را به نسل های بعد منتقل کنیم.
 مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان با بیان اینکه روز گذشته نشست هم اندیشی مشاور وزیر در امور ایثاگران با فرهنگیان ایثارگر کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، بیان کرد: به مدت سه روز در 22،23،24 خرداد ماه سفر مشاورین وزرا و دستگاه های اجرایی با حضور دکتر رحیمی نصب و تیم کاری ایشان، با میزبانی استان کهگیلویه و بویر احمد به منظور ارزیابی، پیگیری و رصد موضوعات جامعه ایثارگری در دستگاه‌های اداری استان برگزار می‌شود.
پارسیان نژاد در پایان افزود: برگزاری میزخدمت در ادارات کل استان، رصد نمایندگان، ایثارگران و وزرا در شهرستان‌ها طی این سه روز صورت می‌گیرد و انشاالله در روز 24 خرداد ماه جمع بندی و برگزاری جلسه شورای ترویج به ریاست استاندار و دبیری بنیاد شهید انجام می‌شود. 
گفتنی است، کهگیلویه و بویراحمد با ۳۳ هزار رزمنده، ۱۳ هزار نفر جانباز، یک هزار و ۸۰۰ نفر شهید و ۳۱۰ نفر آزاده در طول هشت سال دفاع مقدس نقش فعالی داشتند که حماسه پد خندق تاریخی ترین حضور آنها در جبهه ها بوده است.
۵۶ نفر شهدای کهگیلویه و بویراحمد زیر ۱۵ سال سن داشتند که از نظر شرعی حتی به سن تکلیف هم نرسیده بودند، از میان شهدای استان ۳۰۰ نفر سرباز، ۲۷۰ نفر پاسدار و یک هزار و ۲۳۰ شهید نیز بسیجی بودند.
بیش از ۹۹ درصد شهدای کهگیلویه و بویراحمد در خط مقدم جبهه شهید شدند که ۶۰۰ نفر آنان دانش آموز و ۷۸ نفر دانشجو بودند.
کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۶۵ بیش از ۴۱۱ هزار نفر جمعیت داشت که اعزام ۳۳ هزار نفر نشان می دهد بیش از هشت درصد مردم به جبهه ها اعزام شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1