کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بازدید سرزده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اداره‌های کل اقتصاد و دارایی و امور مالیاتی / مدیرکلی که تا تمام رقبایش نخوابد، نمی‌خوابد [خنده حضار] / کارمندی که محرمانه با استاندار حرف زد / احمدزاده: نمایندگان دخالتی در مدیرکلی آقای شریف‌پور نداشتند / شریف‌پور و فرخان دو مدیرکل موفق کهگیلویه و بویراحمد هستند / شریف‌پور: رتبه دوم استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص صدور مجوزهای کسب و کار

13 خرداد 1402 ساعت 11:58

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اداره‌های کل اقتصاد و دارایی و امور مالیاتی این استان به طور سرزده بازدید کرد. 


 استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اداره‌های کل اقتصاد و دارایی و امور مالیاتی این استان به طور سرزده بازدید کرد. 
به گزارش کبنا، صبح امروز ( شنبه 13 خرداد ماه 1402) سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ به طور سرزده از اداره‌کل اقتصادی و دارایی و امور مالیاتی استان بازدید کرد.
احمدزاده در این بازدید تمام واحدهای اداره کل اقتصاد ودارایی استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد بازدید قرار داد و با کارمندان خُش و بش می کرد.
تیزبینی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ جالب بود. او وقتی وارد سالن اداره‌کل اقتصادی و دارایی شد که این سالن با اداره‌کل امور مالیاتی مشارکتی بود، وارد محیط میز خدمت شد. در کنار تابلوی میز خدمت تابلوی دبیرخانه هم نصب بود، روبروی این دو اتاق دیگری به عنوان میز خدمت مشخص شده بود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار سامان دهی به این وضعیت شد و گفت: مردم باید دقیقاً برایشان مشخص باشد که هر واحد مربوط به چه کاری است. 
احمدزاده به بخش وصول مالیات اداره‌کل مالیاتی رفت و با کارکنان آنها دیدار کرد و گفت: برای عرض خداقوت و خسته نباشید آمده‌ام.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد برخی از کارمندان را مورد تفقد قرار می‌داد. گاهی هم از برخی کارکنان مدرک تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل‌شان را می‌پرسید.
او بعد از بازدید از برخی از بخش‌های اداره‌کل امور مالیاتی وارد ساختمان مربوط به اداره‌کل اقتصاد و دارایی شد و بعد از بازدید از بخش‌‍‌های مختلف این اداره‌کل به واحد حراست رفت.
اداره‌کل اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود فضا روبرو بود به طوریکه حراست این اداره‌کل هنوز دفتر مشخصی نداشت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شریف‌‍پور_ مدیرکل اقتصادی و دارایی استان تاکید کرد: باید حراست شما که جایگاه بسیار مهمی است، اتاق مجزا داشته باشد تا ارباب رجوع بدون دغدغه بتوانند به این واحد مراجعه کنند. شریف‌پور قول داد که این کار را انجام بدهد.
در ادامه این بازدید حاوی نکات جالبی بود.
بازدید سرزده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اداره‌های کل اقتصاد و دارایی و امور مالیات
در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد وارد محل کار طاهر شریف‌پور_ مدیرکل اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد_ شد و پشت به پنجره که دید خوبی به بیرون داشت، نشست و از شریف‌پور خواست که کارکنان را جمع کند تا به مدت 15 دقیقه با آنها صحبت کند.
در همین فاصله استاندار کهگیلویه و بویراحمد در اتاق مدیرکل اقتصادی و دارایی استان منتظر جمع شدن کارمندان بود، چایی آمد، استاندار چایی خورد و در همین بین شوخی‌های بین استاندار، برخی خبرنگاران و شریف‌پور رد و بدل شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه شریف‌پور و فرخان مدیران‌کل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد را از مدیران موفق استان و پای کار و جهادی دانست و به لحن شوخی خطاب به خبرنگاران گفت: روزی با یکی از آقایان ساعت 12 شب تماس گرفتم و او به من گفت اداره‌ام، به او گفتم اداره این موقع شب که  آن آقا به شوخی به من گفت: حاج آقا من اکثر اوقات تا پاسی از شب اینجا هستم و تا مطمئن نشوم که همه رقبایم خوابیده‌اند، نمی‌خوابم، در غیر اینصورت کارم خراب می‌شود. [خنده حضار]
به این دلیل این حرف‌های طنزگونه رد و بدل شد که یکی از خبرنگاران روی صندلی مدیریت اقتصاد ودارایی نشسته بود و این خبرنگار به شوخی به استاندار گفت: من سر جای آقای شریف‌پور نشسته‌ام که استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این روزها هر کس روی صندلی مدیریت نشست دیگر به زور می‌توان او را از صندلی جدا کرد. سید افضل حسینی هم رو به آن خبرنگار کرد و گفت: شما بازنشسته هستید و نمی‌توانید مدیرکل شوی، خیال ما راحت است. [خنده حضار]
شریف‌پور هم گفت: ما صندلی را تقدیم می‌کنیم و حاضر هستیم که «سور» هم بدهیم. [با خنده]
به گزارش کبنا، در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد وارد سالن جلسات شد که تعدادی از کارکنان نیز حضور داشت. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جمع کارکنان اقتصاد و دارایی و امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف از این بازدیدها تقدیر و تشکر از مدیران و کارکنان است. ما کمتر وقت داریم که در محل کارمان، کارمندان را ببینیم و لذا سعی می‌کنیم در این بازدیدها با کارمندان دیداری داشته باشیم که از نزدیک نظرات و دیدگاه‌های آنها را بشنویم و تصمیمات لازم اتخاذ شود.
احمدزاده گفت: اداره‌های کل اقتصاد و دارایی و امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد دو دستگاه موفق هستند و مدیران جهادی دارند و نقش هر دو مدیر را در سطح استان و جلسات می‌بینیم.
وی افزود: کسب رتبه اول کشوری توسط اداره‌کل امور مالیاتی در رشد درآمدی و تحقق 99 درصدی وصول مالیاتی را از موفقیت‌های این دستگاه‌ها دانست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گریزی به وصول مالیات زد و گفت: باید در وصول مالیات به سمت کسانی برویم که فرار مالیاتی دارند و سعی کنید به مردم فشار نیاید و خسارت و ظلم به آنها نشود. مردم عمدتاً درآمد آنچنانی ندارند.
احمدزاده تاکید کرد: سعی کنید به کارهای کوچک مردم فشار نیاید و شرکت‌های بزرگ که فرار مالیاتی دارند، شناسایی کنید و از آنها مالیات را وصول کنید.
بازدید سرزده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اداره‌های کل اقتصاد و دارایی و امور مالیات
وی تحقق 99 درصد وصول مالیات را مایه خرسندی دانست و تصریح کرد: از اینکه به کسب و کارهای خُرد و کوچک فشار نیامده، باعث خوشحالی مضاعف است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به اشاره به صحبت‌های یکی از کارکنان اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان مبنی بر حمایت از ورزش بانوان و آقایان، خطاب به شریف‌پور گفت: با تمام توان ازورزش کارکنان حمایت کنید. چرا که رابطه معناداری بین سلامت و بهره‌وری کارکنان وجود دارد.
احمدزاده در ادامه به اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت و توانمندی‌های بالقوه‌ای در زمینه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری دارد که باید به معرفی این ظرفیت‌ها بپردازید.
وی در ادامه گفت: انتظار داشتیم که اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان در باره ارتباط و تعاملشان با کشورهای اروپایی و کارهای که برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی انجام داده‌اند، گزارش دهند که مشخص شد در این زمینه کارهای عظیمی انجام نداده اند.
وی با تاکید بر اینکه دولت در بحث تعامل با دنیای خارج و کشورهای خلیج فارس عملکرد خوبی داشته است، گفت: دولت تعاملات خوبی را با کشورهای خلیج فارس برقرار کرده و انتظار می‌روید که فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان روی سایت وزارت امورخارجه بارگذاری شود تا سفرا و کشورهای مختلف با استفاده از آنها برای سرمایه گذاری در استان ترغیب شوند.
احمدزاده به استعدادهای استان در حوزه صادرات پرداخت و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه صادرات ظرفیت‌های خوبی دارد که باید از بازارهای کشورهای خلیج فارس بهره ببریم.
وی به ظرفیت بالای استان در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: نباید از این مقوله مغفول ماند، کشورهای عربی استقبال زیادی از کشور ما در بحث گردشگری دارند و باید بیشترین استفاده را از این لحاظ ببریم.
 در ادامه بعد از صحبت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد برخی از کارکنان نظرات‌شان را مطرح کردند.
یکی از بازنشستگان اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد از استاندار خواست که خاطره خوش از خودش به جا بگذارد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد 15800 بازنشسته دارد که این استان هنوز شورای عالی بازنشستگی در آن تأسیس نشده است. از شما می‌خواهیم که کمک کنید کانون بازنشستگان در استان تشکیل شود.
این فرد به طور ویژه از شریف‌پور و فرخان مدیران کل اقتصاد و دارایی و امور مالیاتی به دلیل حمایت از خانواده بازنشستگان و شهدا قدردانی کرد.
به گزارش کبنا، وقتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه صحبت‌های یکی از کارمندان در خصوص حمایت از ورزش آقایان و بانوان به شریف‌پور گفت: با جدیت ورزش کارکنان را حمایت کنید و وقت بگذارید. شریف‌پور خیلی آرام گفت: باشه، استاندار به او گفت: بلند جواب بده که همه بشنوند. یکی از کارمندان با شوخی گفت: عروس رفته گل بچیند.
همچنین قبل از شروع جلسه استاندار با حضور کارکنان اقتصاد و دارایی و امور مالیاتی بحث روی ساختمان و کمبود فضا رفت که فرخان در باره زمین کنار خزانه معین صحبت‌های کرد و استاندار هم قول‌های داد. شریف‌پور در ادامه به خنده گفت: آقای فرخان شما بروید از این ساختمان من همه مشکلات شماها را برطرف می‌کنم. استاندار به خنده گفت: آقای فرخان گویا آقای شریف‌پور خیلی دوست دارد که شماها از اینجا بروید. شریف‌پور توضیح داد واقعاً اداره کل اقتصاد و دارایی با کمبود فضا روبرو است.
بازدید سرزده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اداره‌های کل اقتصاد و دارایی و امور مالیات
همچنین یکی از کارمندان در باره انتخاب شریف‌پور به عنوان مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد صحبت کرد و خواستار عدم دخالت نمایندگان در امورات این اداره‌کل شد که احمدزاده گفت: هیچ کدام از نمایندگان در مدیرکلی آقای شریف‌پور نداشتند و مخالفتی هم نکردند. 
وی افزود: بنده خودم به این تشخیص رسیدم و آقای شریف‌پور را فردی توانمند دیدم و فرزند شهید بود و تصمیم گرفتم که در این جایگاه قرار بگیرد.
همچنین یکی دیگر از کارمندان گفت: خانم شهین اسدی یکی از نیروهای خوب اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان است، از ایشان استفاده کنید که آقای استاندار گفت: خانم اسدی نیامده؟ من هم از آقای شریف‌پور خواستم که از خانم اسدی استفاده کند. ایشان نیروی خوبی است.
اما یکی دیگر از کارمندان از استاندار خواست که من می‌خواهم کاملاً محرمانه صحبت کنم و استاندار هم این فرصت را به این خانم داد تا حرف‌هایش را بزند.

طاهر شریف‌پور_ مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد_ در این بازدید گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص صدور مجوزهای کسب و کار در بین استان‌های دیگر رتبه دوم کشوری را کسب کرد.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با 95 درصد بعد از استان ایلام با 96 درصد رتبه دوم را در خصوص صدور مجوزهای کسب و کار را به دست آورده است.
شریف‌پور گفت: مجوزهای در درگاه ملی در کمترین زمان انجام می‌گیرد.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرکز خدمات سرمایه‌گذارای با بهترین تجهیزات آماده ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران است.
وی همچنین از تهیه کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری با چند زبان دنیا خبر داد.
 


کد مطلب: 463117

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/463117/بازدید-سرزده-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-اداره-های-کل-اقتصاد-دارایی-امور-مالیاتی-مدیرکلی-تمام-رقبایش-نخوابد-نمی-خوابد-خنده-حضار-کارمندی-محرمانه-حرف-زد-احمدزاده-نمایندگان-دخالتی-آقای-شریف-پور-نداشتند-فرخان-دو-مدیرکل-موفق-هستند-رتبه-دوم-استان-خصوص-صدور-مجوزهای-کسب-کار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1