تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۳۸
کد مطلب : ۴۶۳۰۲۰
چند پیمانکار با سابقه نهضت ملی مسکن: 

بانک مسکن ته دلمان را خالی کرد؛ می‌گویند چند ماه دیگر می‌فهمید چه بلایی سرتان آمده است! / هنوز ریالی تسهیلات نگرفتیم 

۲۹
۲
بانک مسکن ته دلمان را خالی کرد؛ می‌گویند چند ماه دیگر می‌فهمید چه بلایی سرتان آمده است! / هنوز ریالی تسهیلات نگرفتیم 
کبنا ؛همانگونه که این پایگاه خبری بارها از موانع اصلی در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن گزارش داده بود، امروز چند پیمانکار فعال در این طرح سخت‌گیری‌های بانکی را علت اصلی حرکت کند آن اعلام کردند؛ این پیمانکاران گفته‌اند که از ابتدای شروع این طرح تاکنون ریالی تسهیلات به ما ندادند‌. 
ابراهیم روزبه در گفت‌وگو با کبنا گفت: من یکی از قدیمی‌ترین پیمانکاران این استان با رتبه یک ساختمان هستم که از سال ۶۲ تاکنون فعال هستم و هر جا پروژه‌ای داشتم به بهترین نحو آن را به سرانجام رساندم‌ اما اینک در طرح نهضت ملی مسکن مدت‌هاست آویزان بانک مسکن هستم.
روزبه افزود: پروژه من در شهرستان گچساران است که کاملا فعال بوده و فونداسیون آن به پایان رسیده اما از دیروز کاملا به ادامه این پروژه ناامید شدم چرا که بعد از چندین ماه معطلی در بانک مسکن و پاسکاری به این دفتر و آن دفتر، مدیر بانک به من می‌گوید شما پیمانکاران در این  پروژه‌ها گیر می‌کنید و اکنون به ما فشار می‌آوردید اما خیلی زود می‌فهمید چه بلایی سرتان رفته است! 
روزبه می‌گوید در شعبه بازار دوگنبدان هم جواب من را ندادند و گفتند اول مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای حق‌الزحمه کارشناس بانک واریز کنید بعد بیایید تا نامه پرداخت هزینه ۳۰۰ میلیونی دفترخانه را به شما بدهیم، بعد تازه بیایید تا صلاحیت شما را بررسی کنیم! 
روزبه گفت: بانک مسکن همچنین از من خواستند که هر چه سند به اسم زن و بچه‌ات داری را به نام خودت کن و باید حقوق‌بگیر هم باشی بعد بیا تا ما پرونده‌ات را ببینیم!
این پیمانکار نهضت ملی مسکن ادامه داد: استعلام‌ها و سخت‌گیری‌های بانک‌مسکن پدر ما را درآورده  و در همین ابتدای کار علاوه بر پولی که به حساب کارشناس بانک می‌ریزیم حدود ۳۰۰ میلیون هم به حساب دفترخانه می‌ریزیم که همه این‌ها از گرده مردم می‌رود. 
روزبه با بیان اینکه بانک مسکن که باید مشوق اصلی این طرح باشد به نوعی ما می‌گویند که این کار را ول کنیم، تصریح کرد: به مدیر بانک مسکن گفتم مگر شما می‌خواهید از جیب شخص‌اتان پول بدهید، مگر می‌خواهید به من پیمانکار وام دهید؟ این یک طرح اساسی دولت است و شما موظف هستید آن را حمایت کنید پیمانکار هم اجراکننده است، تازه کل سند زمین و واحدها و همه چیز که در رهن بانک است پس این همه سند و مال و اموال از شخص پیمانکار چرا طلب می‌کنید؟ همان کارشناس شما که ۲۰ میلیون گرفته می‌آید روی کار و اگر ما کار کردیم پول را واریز می‌کند؛ به ما که پولی نمی‌دهید ما یک اجراکننده‌ایم تازه سهم آورده مردم هم نزد بانک است. 
پیمانکار سایت مسکن ملی در منطقه خامی گچساران ادامه داد: هر چند  مشکل اصلی ما در بانک است اما در آب و برق هم مشکل داریم البته خدا پدر و مادر مدیرکل راه و شهرسازی را بیامرزد گفت بروید آب و برق را وصل کنید هر کس گفت بگویید راستا دستور داده است؛ نمی‌شود طرح سراسری دولت معطل این مدیر و آن مدیر باشد. 
روزبه گفت: اگر بانک مسکن بخواهد این رویه را ادامه دهد هیچ پیمانکاری ادامه نمی‌دهد و پروژه‌ها تعطیل خواهند شد. 
در همین زمینه آقای بهروزی، سازنده یکی دیگر از پروژه‌های مسکن ملی در گچساران به کبنا گفت: سخت‌گیری‌های بانکی یک مانع جدی بر سر کار است اما آنها هم طبق قانون عمل می‌کنند‌ ولی باید مدیران بانک‌های استات تلاش کنند از تهران فکری به حال ما کنند‌. 
این پیمانکار نهضت ملی مسکن افزود: هنوز ریالی تسهیلات از بانک نگرفتم و با آورده مردم در حال کار هستیم ولی برای دریافت تسهیلات در گام اول از من خواستند که حسابرسی شرکتم را در یک سامانه جامع کشوری ثبت کنم که کاری چند ماهه، هزینه‌بر و زمانبر است.
بهروزی گفت: از بانک انتظار می‌رود که سخت‌گیری‌ها را کم کند و برای برخی کارها که زمان‌بر است فرصت دهند تا کار تعطیل نشود چرا که اگر پروژه تعطیل شود در این گرمای گچساران فعال کردن مجدد آن  کاری سخت و زمانبر است.
این پیمانکار با بیان اینکه این هزینه‌ها از آورده مردم کم می‌شود و این زمان از دست دادن‌ها به ضرر مردم و قشر ضعیف تمام می‌شود افزود: ما انتظار داریم که بانک مسکن در ابتدای کار این همه سخت‌گیری نکند تا ساخت مسکن ملی متوقف نشود و سرعت گیرد. 
بهروزی تصریح کرد: مدیر بانک مسکن هم به ما می‌گوید اگر این کارها را نکنیم باید در بازرسی کل جوابگو باشیم و ما مجبوریم این شرایط را از سازندگان مسکن ملی بخواهیم.
وی گفت: پروژه من در مرحله بتن‌ریزی کف است و اگر مدیران راه و شهرسازی، بانک مسکن، ثبت و اسناد، شهرداری، بیمه و همه نهادها هماهنگی کنند در این مرحله اجازه دهند آورده مردمی که با خون دل این پول را آماده می‌کنند صرف ساخت مسکن شود و این هزینه‌های اضافه و کلان، به جای ابتدای پروژه در طول پروژه کسر شود. 
بهروزی یادآور شد: اینکه گفته می‌شود شرکت‌های تازه تاسیس برای نهضت ملی مسکن وارد کار شدند، صحت ندارد و خود من حتی سازنده مسکن مهر هم بوده‌ام و عمرمان را در این راه گذرانده‌ایم. 
آقای صمیمی دیگر سازنده پروژه نهضت ملی مسکن در گچساران با اشاره به بازدید امروز مدیر بانک مسکن گفت: تاکنون تسهیلاتی نگرفتم و مشکل پروژه من این بود که طبق اعلام بانک نمی‌توانستیم اموال و دارایی‌هایمان را به اسم شرکت بزنیم چون اعضای هیئت مدیره چند نفر هستند و به لحاظ حقوقی امکان‌پذیر نبود ولی با پیگیری مدیرکل راه و شهرسازی و مدیر راه و شهرسازی گچساران، آقای اکبری، مدیر بانک مسکن بازدیدی از پروژه داشتند و  قول دادند مشکل را حل کنند.
صمیمی با اعلام رضایت از مسئولان استانی در حمایت از طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: به عنوان یک سازنده مسکن ملی، تا این لحظه از عملکرد مدیران راضی هستم و امیدوارم در ادامه راه برای دریافت تسهیلات به مشکلی نخوریم و با تزریق اعتبار بتوانیم هر چه سریعتر این واحدها را تحویل مردم دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Romania
بانک مسکن وبانک کشاورزی واکثربانکها تراکم نیروی بالایی دارندوباید تعدادشون به نصف برسه...دارندهزینه های زیادی بابت حقوق ومزایا وتسهیلات به بیت المال واردمیکنند...یکی ازافت های سیستم بانکی همین است....ببینیدچی داشتندوچی شدند🤔
بی خونه وبدهکار
Iran, Islamic Republic of
دنا جونی،،،مه دلت خوشه،،،مه خبرنیاری من سی سخت بانک کشاورزی،،وبانک مسکن. هیچ وام ندارن،،. ککام وجونم. همشهری خوبم
Iran, Islamic Republic of
پس چرا روشنفکر مصاحبه کرده و گفته که ما مشکلی نداریم در نهضت مسکن‌ملی
عه
Iran, Islamic Republic of
دهدشت تعطیله
امیر
Iran, Islamic Republic of
در اصفهان که خیلی راحت قرارداد بسته شد و در حال دریافت مرحله دوم هستیم، یک مقدار بزرگ نمایی و البته ناسپاسی در حق بانک مسکن می‌کنند، من هم سالیان درازی است با بانک مسکن فعالیت میکنم، هم در طرح مهر، هم نهضت ملی، هم اقدام ملی، خیلی راحت تسهیلات می‌دهند، شما باید کارت برای تسهیلات مشارکت در سایر بانک‌های غیر تخصصی مسکن گیر کند تا قدر عافیت در بانک مسکن را بفهمید
ممو
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی واقعا جای تاسف داره که هر مطلبی را از هرکسی تو سایت میزاری کاش حداقل اطلاعات مختصری میگرفتی و اینجور جو را متشنج نمیکنی اونم به استناد که ادعای پیمانکار را دارد
درسته طرح ملی هست مگه میشه همینجور بدون حساب و کتاب پول داد این اقای مدعی باید در چارچوب قانون مدارک را ارائه بده اعتبار سنجی بشه بعد عقد قرارداد انجام بشه
کسی که ادعای پیمانکاری میکنه چطور هزینه دفتر خانه را نداره هزینه کارشناسی را نداره با چه پولی میخاد مسکن ملی بسازه بقول خودش تا الان با اورده مردمی کار کرده نهایتا بانک به این اقا 550هم وام بده مگر میشه خونه ساخته بشه حداقل باید یک پشتوانه مالی داشته باشد با شانتاژ بازی که نمیشه کار کرد
انشا اله در اینده پیشرفت پروژه ایشان توسط همین اقای کمایی به مردم گزارش داده شود
ع فرج
Iran, Islamic Republic of
امثال این اقای همیشه میخوان با پول دولت بسازن متری ده تومن و بعد به مردم بفروشن متری ۵۰ تومن.بدون هیچ کارکردی بانک مسکن سال گذشته دو برابر تعهدات خودش در نهضت ملی وام داده .احتمالا مشکلی دارن که نمیتونن وام بگیرن
صثص
Iran, Islamic Republic of
وام به نیروهای خودشون دادن درقالب قرض الحسنه بعد میگن که ما وام نداریم
حامد
Iran, Islamic Republic of
چرا نفهمیده و نسجیده سخن میگید. کدوم قرض الحسنه. وام 17 درصده برادر من. بعد شما حساب کن یه شخص عادی ازدواج کنه دو تا 200 میلیون قرض ال حسنه ازدواج و یک 200 میلیون ودیعه مسکن و چند تام فرزند آوری میتونه بگیره. جمع این وامها که همش قرض الحسنه هست و تازه به شهدا و جانبازان و حتی روستاییان هم همه جور وام قرض الحسنه پرداخت میشه از جمع کل وامهای ما بیشتره. بهتره حرفتون رو مزه مزه کنید برادر من. درثانی تمام ارگانها بیش از اینها میدن. بدترینش بانکه. شهرداری که زمینم میده. توقع داری کارمند ایران خودرو مثل من و شما خودرو ثبت نام کنه. به خدا قسم اگر به خاطر همین دوتا وام 17 درصدی نبود با 18 سال سابقه و حقوق 12 میلیون یک لحظه تو بانک نمیموندم.
بی مسکن از دنا
Iran, Islamic Republic of
والا هنر گردنه وهمکارل خشون وام لیدن
الکی یه
باباجون دلت خوشه ،،،،هرکسی پول بذاره توحسابشون۶-۷ ماه بشه معدل گیری وام میدن ،،،کوضامن،،،کو سنگ بزرگ میذارن جلو پات ،.........
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت نزن
بی مسکن ازدنا
Iran, Islamic Republic of
معلومه خیلی سوختی. حتما شما هم یه بخور بخور ی داری،
حرف مفت نیست. واقعیته که همه می‌دونن
نسوز،،،،،فعلا میخوری
ممنون ازکبنا که همه را پاپ میکنی
بی مسکن
Iran, Islamic Republic of
بنظر می‌رسد که سوختی،،،،،حرف مفت نیست،،،،خیلی قیمت داره
حسین
Romania
خوشبختانه یه جایی پیدا شد که جلوی این رانت ها گرفته شود .36واحدرا به این آقا با رانت واگذار کردند که نه شرکت ساختمانی دارد نه تا حالا سابقه ساخت یک واحد مسکونی .کسی که 25000تومان پول تشکیل پرونده را هم ندارد می خواهد با پول مردم و بانک که اون هم پول مردم است ساختمان بسازد .طبیعتاً آینده اون شبیه 195واحد ارم یاسوچ خواهد شد که پول مردم و بانک را گرفت و کار را رها کرد .باید احسنت گفت به بانکی که پول بی حساب و کتاب دست اینها نمی دهد
رضا
Romania
شعبه کبنا در بانک مسکن .جهت تماس با ما به شعبه ما در بانک مسکن مراجعه فرمایید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
هر چی دوست دارین میگین و فقط میخواین سایتتون خونده بشه
طرح نهضت مسکن فقط بعهده ی بانک مسکن نیست و همه ی بانک ها باید دخیل باشن و بانک مسکن تنها بانکی هستش که اتفاقا خیلی خوب در کنار این نهضت ملی باقی مونده و بقیه بانک ها شانه خالی کردن
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما
بویراحمدی
Romania
احسنت به بانک مسکن .تنها بانکی که بی حساب و کتاب پول نمی‌ده
حامد
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز پیمانکار. احتمالا توقع ندارید که چون پروژه ملی است با نشان دادن زمین یا فنداسیون پول به حساب شما واریز شود. به هر حال قوانین باید رعایت شود. بنده خودم کارمند بانک هستم. پرونده هایی که سند رهن دارند و حتی کسر حقوق هم دارند به مطالبات سوخت شده یا مشکوک تبدیل می شوند. در ثانی شما چه شرکتی هستید که ترازنامه یا مفاصا حساب مالیاتی ندارید. آیا جز فرار مالیاتی نیست. در ضمن شما که پول مردم پول مردم می کنید در جریان هستید که به قول خودتان پول مردم را بدهند دست شما بدون هیچ گونه پشتوانه ای. فقط فنداسیون در بیابان پشتوانه باشد که هنوز سندی هم ندارد. جک نگید برادر مردم شعور دارند فهم دارند
Romania
کل طرح اشتباه محض است ،یعنی زمین از دولت ،پول از دولت و مردم ،بعد یک پیمانکار که حتی اعتبار سنجی بانکی را بلد نیست و صورتهای مالی ندارد همه پول را حیف و میل می کند و دولت باید زمین خودش را تملیک کند ،آنهم نیمه کاره . بهترین راه مشارکت دولت و سازنده می باشد که زمین از دولت و پول از سازنده و تقسیم واحدهای ساخته شده بین دولت و سازنده به نسبت مورد توافق و بعد دولت واحدهای خودش را با قیمت مناسب به افراد مشمول واگذار کند و سازنده با قیمت روز بفروشد، به شرط مهلت فروش محدود.
زیارت قبول
Iran, Islamic Republic of
که قربونتون برم،،تاالان که یاد دارم،،مردم ای استان خیر اوجفت(بلوط) وبانک ندیدنه،،نه مدیرکل راه و شهرسازی ،بلکه رییس جمهور هم زورش وبانک نیرسه،،نیخوایه مدیرراه را ببرید زیرسوال،،،البته۶۳ سال سن دارم که ایگم،،،اصلا بانک مسکن خوش یه کدخدایی هست، ،،، بانک مسکن اصلا وام مسکن نمیده،، اگر هم بده یه قسط واریز میکنن،،ماه بعد باید قسط بندی بشه،،بقیه وام هم رفت، ،،کاری ندارن مسکن داری ،نداری،،کارکنانش میگه پول بیارین حساب باز کنید تامعدل گیری کنیم،، ۶-۷ ماه دیگه بیا تشکیل پرونده،، وام۳۰ درصد بگیر،،فکرنکنم تا الان کسی ازطریق بانک مسکن صاحب خانه شده باشه،،وازبانک کشاورزی صاحب نون شده باشه،،،،اخی وبخت ای جوونل بی زن وبازارومسکن و.....من ای استان،، وشهرسی سخت
Iran, Islamic Republic of
از شما که ۶۳ سال دارین بعیده و ظاهرا از شهر سی سختی حیفه این حرفا از شما که کارمندان بانک مسکن رو هدف گرفتین حضورا تشریف بیارین تا خدمتتون عرض کنم
کردی پوش
Iran, Islamic Republic of
حدود۸سال پیش زمین داشتم خواستن وام مسکن بدن وخونه بسازم،،بنیادمسکن معرفین کرده بود،،،سه سال آزگار رفتم واومدم،،بروخانه رایزن بنام کسی دیگه،،زدیم بروبزن بنام دخترت.....بروبزن بنام خانمت،و......هیچ نگرفتم و خونه هم نساختم،،،،،،پارسال یه نامه اومد که بدهکارید،،،گفتم وام نگرفتم،،بنیادمسکن هم گفت فرم جیم شما قرمزه،،،۵ ماه دوندگی کردم ازسی سخت تایاسوج،، این لعنتی را پاک کردم،،،کافیه دم در بانک مسکن فقط بگویی ،سلام،،،،یه مدت بعد اسمتو جزو گیرندگان وام مسکن وبدهکار پیام برات میاد
Iran, Islamic Republic of
نگاه کن برادر الکی حرف نزن رفتی تشکیل پرونده دادی و قراردادهای حالا میای حرف ...میزنی
Iran, Islamic Republic of
اگر معرفی شدم برای وام،،، مدارک وپرونده همان زمان را میارم خدمتتون. باستعلام پاک کردن فرم جیم،،،،بخدا میارم
Iran, Islamic Republic of
ده صفحه نوشتی کبنا که چی اصلا پیمانکار طرف مصاحبت معلومه که هیچی از پیمانکاری و شرایط انعقاد قرارداد و ...‌رو نمیدونه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شما که ادعا میکنید من پیمانکار حرفه ای هستم و با بانک ها مراوده دارید اولا این پول کارشناسی ملک براساس مصوبه بانک مرکزی اخذ میشه و پول دفتر خانه کاری به بانک نداره ،این پول بابت قرارداد شما با بانک میباشد
کارمند بانک مسکن
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت عزیزان
واقعا برای کبنا نیوز متاسفم که همین جوری اخبار کذب و فرافکنانه رو پخش میکنه .به مسئولان کبنا نیوز پیشنهاد میکنم قوانین حرفه ای مربوط به شغلشون رو یاد بگیرن .
شیدا
Germany
سلام.. باید هر چه سریعتر مسکن ساخته شود موانع کنار رود و همه باید همکاری کنند... دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد
آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

محمد مهاجری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: سخنان‌تان درباره اینکه مدیران کشور هر ...
چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

تورک فرهادی، تحلیلگر افغانستانی مستقر در ژنو با بیان اینکه هرگونه درگیری بین افغانستان ...
باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

حاج ابوالقاسم دولابی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به اوضاع نامناسب ...
1