تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۴۶۲۶۲۸
کبنا گزارش می‌دهد

حسرت خانه‌دار شدن پشت باجه‌ بانک‌ها / شهامت‌: بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد قصور و کم‌کاری دارند

۱
۰
حسرت خانه‌دار شدن پشت باجه‌ بانک‌ها / شهامت‌: بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد قصور و کم‌کاری دارند
کبنا ؛هنوز پای طرح نهضت ملی مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌لنگد. یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود زمین مواجه است و نرخ تورم و بیکاری در آن بالا است؛ مسائلی که دست به دست هم داده تا آرزوی خانه‌دار شدن برای مستأجران، به حسرت بدل شود، حسرتی که بانک‌ها و صاحب‌خانه‌ها هم بر آتش آن می‌دمند. عیسی شهامت_ معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ در آخرین اظهار نظرش پیرامون طرح ملی نهضت مسکن گفته که آمار بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن نسبت به دو هفته قبل هیچ تغییری نداشته و اینها نشان می‌دهد که بانک‌های عامل گویا کک‌شان برای مردم نمی‌گزد و گوش‌شان به هیچکس بدهکار نیست و ساز خودشان را می‌نوازند.
به گزارش کبنا، طرح نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های مهم دولت است که به منظور خانه‌دار شدن مستأجران و ساماندهی به بازار مسکن راه افتاده و متأسفانه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد این طرح روند لاکپشتی دارد. در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مشکل زمین وجود دارد و از طرفی دولت با تغییر کاربری اراضی کشاورزی موافق نیست و عملاً کشتی طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به گل نشسته است. همه این‌ها در کنار بهانه بانک‌ها برای نبود و کمبود منابع باعث شده تا متقاضیان مسکن ملی در یاسوج و سایر شهرهای استان همچنان چشم به راه باشند به این‌امید که سقفی بر سر آن‌ها قرار گیرد و با نفس راحت بگویند که دیگر مستأجر نیستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در آخرین نشست شورای مسکن استان بعد از شنیدن حرف‌های تکراری مدیران دستگاه‌های خدمات رسانی مبنی بر نبود اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌ها در طرح‌های نهضت ملی مسکن، گفت: تأمین اعتبار زیرساخت‌های آب، برق و گاز طرح نهضت ملی مسکن استان در مرکز کشور پیگیری می‌شود.
عیسی شهامت، اظهار داشت: برآورد اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت‌های آب، برق و گاز نهضت ملی مسکن استان به تهران ارسال می‌شود تا به استناد مصوبه شورای عالی مسکن یک سوم اعتبارات صندوق ملی مسکن در این خصوص تخصیص یابد.
وی به تأمین اعتبارات لازم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان تأکید کرد و اظهار داشت: مغایرت‌هایی که بین آمار سامانه اداره کل راه و شهرسازی و بانک‌های عامل استان وجود دارد باید ظرف ۴۸ ساعت آینده احصا، شناسایی و ارائه شود.
وی با بیان اینکه، برآوردی از فعالیت‌ها و عملکرد دستگاه‌های عضو شورای مسکن در خصوص طرح نهضت ملی مسکن صورت گرفته است اظهار داشت: در نشست بعدی شورای مسکن استان مسببان، مقصران و افراد کم کار و سهل انگار در اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان به استاندار اعلام می‌شوند.
معاون عمرانی استانداری بیان کرد: چنانچه بانک‌های عامل این استان در بحث پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن قصور داشته باشند نیز به استاندار معرفی می‌شوند.
وی تصریح کرد: از فردا نمایندگان حوزه معاونت عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی این استان در بانک‌های عامل مستقر شده و اقدام به پایش اطلاعات نهضت ملی مسکن و یکسان‌سازی آمار بین بانک‌ها و راه شهرسازی می‌کنند.
شهامت اظهار داشت: از دو هفته قبل تاکنون آمار بانک‌های عامل استان در زمینه نهضت ملی مسکن در این استان تغییر نداشته و چنین امری نشان می‌دهد که بانک‌های استان قصور و کم کاری دارند.
شهامت گفت: متأسفانه بانک‌های عامل آنچنان که باید در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در استان عمل نکرده‌اند و باعث کندی و قفل شدن کار‌ها شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تیمی تشکیل شده و با متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان تماس می‌گیرند تا عملکرد بانک‌های عامل در زمینه نهضت ملی مسکن را پایش کنند و نتیجه آن نیز در نشست بعدی شورای مسکن استان ارائه می‌شود.
شهامت تأکید کرد: نظارت بر عملکرد بانک‌ها و دستگاه‌های مرتبط را آغاز کردیم و دیگر در این زمینه با کسی تعارف نداریم.
وی عنوان کرد: ما چیزی از مردم پنهان نداریم و دنبال کار واقعی هستیم اگر بانک‌ها می‌گویند سامانه مسکن ملی ایراد دارد و آمار آن‌ها ثبت نشده است، لیست پرداخت‌هایشان را ارائه دهند.
گلایه از بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به شدت بالا است. در یکی از جلسات شورای مسکن، سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: هر مدیرعامل بانکی که همکاری ندارد، بگویید تا او را برای تغییر به تهران معرفی کنیم. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سرآبتاوه
Iran, Islamic Republic of
همه اش حرف و مصاحبه
من 6ماه است است پیگیرم و هیچ کاری برایم نشده
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1