تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب : ۴۶۲۵۵۲
توصیه های مشاوران؛

توصیه های مشاوران به اولیا و دانش آموزان دوازدهمی

۱
توصیه های مشاوران به اولیا و دانش آموزان دوازدهمی
کبنا ؛روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه با توجه به فرارسیدن ایام امتحانات در گفتگو با مشاوران این شهرستان برای دانش آموزان توصیه های علمی، آموزشی، روانشناسی، تغذیه ای و.‌.داشتند.
به گزارش کبنا، «امتحانات درسي» نه تنها از نظر آموزشي موضوعي مهم به شمار مي رود، بلكه از جنبه هاي ديگري نيز اهميت دارد.
امتحانات دانش آموزان هر يك از خانواده ها را به اندازه هاي متفاوتي تحت تأثير قرار مي دهد و گاه حتي به عنوان مهمترين سوژه خانواده در مي آيد.
 بررسي موضوع «امتحانات» و ابعاد آن كار ساده اي نيست و متغيرهاي متعددي را در اين باره مي توان مد نظر قرار داد.
ایام برگزاری امتحانات و حتی مدتی قبل از آن، شور وهیجان خاصی جوانان و نوجوان را فرا می گیرد.
همین موضوع گاهی موجب تغییراتی در تغذیه، خواب و بهداشت آنها می شود و از طرف دیگر این سؤال برای آنها و خانواده ها یشان مطرح می شود که مناسب ترین شیوه تغذیه و بهترین نحوه برخورد با آنان چگونه است؟
در اینجا به صورت مختصر، اما کاربردی مطالبی را در گفتگو با مشاورین شهرستان جمع آوری کردیم که هم برای خانواده ها و هم برای دانش آموزان مفید خواهد بود.
ایراندخت اکبر نژاد نقش خانواده در برگزاری امتحانات را مهم دانست گفت: ارامش در محیط خانواده، تغذیه مناسب، خواب کافی همراه با ورزش، مهم نبودن نمره،یادگیری اصل قضیه باشد،کم نمودن میهمانی ها در ایام امتحانات را مد نظر داشته باشند.
کوروش فتحی اهمیت دروس عمومی را یاد آوری کرد و اظهار داشت:با توجه به اهمیت دروس عمومی سعی شود دروس عمومی جدی گرفته شود.از روش فاینمن(توضیح دادن برای مخاطبین) به خصوص برای پاسخ به سوالات تشریحی استفاده کنید.
فتحی گفت: مباحث ومفاهیم مشکل دار را قبل از رسیدن به امتحان مرور کنید،چرا که اگر شب امتحان مباحث تازگی داشته باشند مسلما مباحث تثبیت نخواهد شد و باعث فراموشی مطالب خواهد شد.
وی تاکید داشت: سعی کنید مهارت های آزمون دادن را قبل از شروع امتحانات در خانه تمرین کنید.بعد از هر آزمون بیش از آنکه در فکر نمره کسب شده باشید،سعی کنید دقت را برای آزمون بعدی صرف کنید.
ملیحه امیدی اولیا را به آرامش و ایجاد محیط آرام در خانه دعوت کرد و گفت؛اولیا محیط و شرایطی آرام در خانه ایجاد کنند و بچه ها را از امتحان نترسانند.
وی تاکید داشت: اولیا ارتباط خوبی در ایام امتحانات با بچه ها داشته باشند و مدیریت زمان در امتحانات به فرزندان یاد بدهیم.
زینب محمدی نقش ارتباط قوی و معنوی با فرزندان را یاد آوری کرد و گفت؛
اولیا در تربیت فرزندان باید تا جایی که می توانند از نظر معنوی بچه ها را تامین و به بچه ها محبت کنند و به جای امر و نهی زیادروی در کلام،به طور غیر مستقیم از دور رفتار آنها را کنترل کنند.
محمدی اظهار داشت: با بچه ها دوست باشید و در زمینه تحصیلی در حد توانشان از انها موفقیت تحصیلی انتظار داشته باشیم.
محسن عبدالله پور تنش های ایام امتحانات را مضر دانست و گفت؛از سرزنش کردن،مقایسه کردن،بحث،مشاجره و مجادله کردن جدا پرهیز شود.
عبدالله پور هم سو بودن فضای خانه با ایام امتحانات را یاد آور شد:فضا و محیط خانواده را فضای مطالعه،درس و امتحان قرار دهیم، یعنی همه فعالیت ها در جهت درس خواندن فرزندانمان باشد.
وی گفت: از مهمانی ها،ایاب و ذهاب و سفرهای غیر ضروری جدا پرهیز شود.
نصیر فاضلیان مقدم مسئولین برگزار کننده امتحانات را مخاطب قرار داد و گفت: پرسنل برگزاری امتحانات جدی، منظم، وقت شناس، هم از لحاظ نرم افزاری(در رفتاری) و هم از نظر سخت افزار امتحانی خیلی دقیق باشند.
زبیده بخشنده نژاد نقش تغذیه مناسب و به موقع را در کنار مطالعه مطرح کرد و گفت؛در زمان مطالعه غذا میل نکنید و برای این کار زمان خاصی در نظر بگیرید تا با آرامش بیشتری غذا بخورید.
وی استفاده از دمنوش های ارامش بخش را مفید دانست و گفت:در ایام امتحانات از دمنوش های متناسب با فصل و آرامش بخش استفاده کنید.
بخشنده نژاد گفت: در ساعات مطالعه از خوردن لبنیات و ترشی جات و تنقلات و نوشیدنی های کافئین دار بپرهیزید و در طول روز آب کافی بیاشامید.
نام شما

آدرس ايميل شما

پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1