تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب : ۴۶۲۴۴۱
کبنا بررسی کرد؛

انسداد در فرودگاه یاسوج؛ عملکرد انصاری فرد مانع توسعه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

۴
۰
انسداد در فرودگاه یاسوج؛ عملکرد انصاری فرد مانع توسعه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
ناکارآمدی انصاری‌فرد در مدیریت فرودگاه یاسوج علاوه بر ایجاد انسداد ارتباطی، موجب ضربه بر پیکره گردشگری استان می‌شود.
به گزارش کبنا، کهگیلویه و بویراحمد از نظر موقعیت جغرافیایی، شرایط ویژه و خاصی دارد؛ ناهمواری‌های این استان، امکان ساخت راه‌های ارتباطی زمینی را سخت‌تر از سایر استان‌ها کرده است. ازاین‌رو توسعه راه‌های هوایی از ضروریات توسعه کهگیلویه و بویراحمد است. با وجود این‌که مدیر فرودگاه یاسوج نوید پروازهای بین‌المللی و افزایش پروازهای داخلی را داده بود، اما تاکنون هیچکدام از این موارد محقق نشده است.
ظرفیت فرودگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد حداقل دو پرواز در طول روز است، اما حال به دو پرواز در هفته رسیده است. این در حالی است که بر اساس ادعاهای مدیر فرودگاه یاسوج، قرار بود پروازها افزایش یابند. انصاری‌فرد این وعده را داده بود که مردم کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند به صورت مستقیم از یاسوج به مشهد سفر کنند، اما نه تنها این موارد محقق نشده، بلکه از تعداد پروازها نیز کاسته شده است.
چندی پیش استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یکی از نشست‌های شورای اداری استان نیز با تأکیداتی که داشت نشان داد دغدغه توسعه پروازهای استان را دارد. اما با این وجود انصاری‌فرد نه تنها نتوانسته دو پرواز در طول روز را عملی کند، حتی دو پرواز در هفته نیز گاهی اوقات وجود ندارد.
پیش از این نیز حاجی‌زاده معاون عمرانی سابق استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عملکرد مدیر فرودگاه یاسوج گفته بود: این چه وضعیتی است که پروازها در فرودگاه یاسوج از 5 پرواز در هفته به 2 یا 3 پرواز رسیده است معلوم است که پیگیری لازم از سوی مدیریت فرودگاه انجام نمی شود.
حاجی‌زاده اضافه کرده بود: چند مرتبه خود ما و چندین مرتبه استاندار از مرکز پیگیر رفع این مشکل بودیم اما اگر مدیریت فرودگاه یاسوج پیگیری لازم را انجام می‌داد با چنین وضعیتی روبرو نمی‌شدیم که پروازهای ما به حداقل برسد.
در همین خصوص دیروز، فرشید کرمی معاون گردشگری اداره‌کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد به عملکرد فرودگاه یاسوج انتقاد کرده بود.
وی با بیان اینکه از فردا جشنواره کوچ عشایر در کهگیلویه و بویراحمد و با حضور استان‌های مختلف برگزار می‌شود گفت: چرا نباید فرودگاه یاسوج به عنوان فرودگاه مرکز استان چند پرواز در هفته داشته باشد و پروازهای آن تنها به دو روز در هفته خلاصه شود؟
وی افزود: چگونه می‌توان میهمانان، مسافران، گردشگران و توریست‌ها را به شهر یاسوج فراخواند؟ در حالی که فرودگاه ما در طول هفته دو پرواز آن هم در ساعت‌های مشخص و فقط به تهران دارد.
او می‌گوید: آیا این یک انسداد در حوزه گردشگری نیست؟ آیا چنین موضوعاتی نمی‌تواند بر پیکره گردشگری یک استان ضربه وارد کند؟
بنابراین می‌توان گفت شیوه مدیریت کنونی فرودگاه یاسوج نه تنها در راستای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد نیست؛ بلکه مانعی پیش روی آن است. ازاین‌رو به نظر می‌رسد عنایت انصاری‌فرد یکی از معزولینِ احتمالی سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد باشد. 
نام شما

آدرس ايميل شما

.....
Iran, Islamic Republic of
واقعا سایت زردی هستید.
برید و ببینید کی مقصره
از اون نماینده که معلوم نیست در حال چکاری هست همینطور استاندار که بیشترین رو در حق استان کرده.
تا یکی هم میاد ی کاری انجام بده معلوم نیست از کجا پول میگیرید که اینجور خرابش کنید
محمدب
Iran, Islamic Republic of
من خودم روزی در دفتر مدیر کل اسبق میراث فرهنگی بودم با وجودی که پرواز یاسوج به تهران بود به دفتر دار گفت از شیراز بلیط بگیر ،خود مردم استفاده نمیکنن،، البته آمار جدید هم ندارم ها
علی
Iran, Islamic Republic of
‌کبنا باز گفتی استاندار دغدغه دارد!!!!!!
کم چاپلوسی و ماسمالی کن...
کم از این استاندار ضعیف دفاع کن..خجالت بکش
Iran, Islamic Republic of
استاندار و هرچه مسئول من ای استانه بیشتره
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1