تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : ۴۶۲۳۹۹

واکنش کنایه‌آمیز البرادعی به ایستادن اردوغان در صف رای‌گیری

۱
۰
واکنش کنایه‌آمیز البرادعی به ایستادن اردوغان در صف رای‌گیری
کبنا ؛نامزد سابق ریاست جمهوری مصر به تصویر ایستادن رجب طیب اردوغان در صف رای‌گیری برای دادن رای در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه ترکیه واکنش نشان داد.
به گزارش کبنا نیوز، به نقل از عربی ۲۱، محمد البرادعی، نامزد سابق ریاست جمهوری مصر توییتی از جمال سلطان، نویسنده مصری در تکریم اردوغان منتشر کرد که در آن کسانی که او را «دیکتاتور» توصیف می‌کنند مورد تمسخر قرار داده است.
مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: وقتی به همراه خانواده‌ام در ۱۹ مارس ۲۰۱۱ برای رای دادن به همه‌پرسی درباره اصلاحات قانون اساسی در المقطم در صف ایستاده بودم، ناگهان یک گروه سازمان‌یافته بزرگی ظاهر شدند و با سنگ و مرمر شکسته به من حمله کردند!
وی با کنایه افزود: همچنان تحقیقات برای شناسایی مجرمان ادامه دارد. دموکراسی از ابتدا روشن بود.
در آن زمان، گروهی از جوانان به سمت البرادعی، دارنده جایزه صلح نوبل حمله‌ور شدند و سنگ و کفش به او پرتاب می‌کردند که دستکم یک سنگ به کمرش اصابت کرد.
بنا بر این گزارش، اردوغان رای خود را در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه در منطقه اوسکودار در بخش آسیایی استانبول به صندوق انداخت.
اردوغان ۴۹.۵ درصد آرا را به دست آورد، نتیجه‌ای که علیرغم برتری‌اش نسبت به بقیه رقبای خود، در نهایی شدن نتایج انتخابات به او کمک نکرد.
پس از ۱۲ روز، همه نگاه‌ها به ترکیه معطوف است؛ جایی که اردوغان و کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه به رقابت پرداخته‌اند.
محمد مصطفی البرادعی، دیپلمات و سیاستمدار مصری، دارنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۰۵ می‌باشد. وی بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۹ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود. او پس از برکناری محمد مرسی و تعیین عدلی منصور به ریاست جمهوری موقت مصر، به عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور روابط بین‌الملل تعیین شد، اما در ۱۴ اوت ۲۰۱۳ به دنبال کشتار حامیان مرسی به وسیله ارتش مصر، از این سمت استعفا کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود‌بر‌اردوغان‌که‌تابع‌قانون‌است‌مردمی‌در‌ایران‌که‌صندوق‌رای‌الکی‌هست‌کلی‌خرج‌الکی‌نمایش‌بعد‌هر‌مسول‌یک‌صندوق‌جداگانه‌‌دارد‌کلی‌هم‌محافظ‌چرا‌کار
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1