تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۶۲۳۸۴
اشتغالزایی از طریق توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اولویت دولت سیزدهم است

بازدید یک مسوول وزارت علوم و نماینده مجلس از مرکز رشد گچساران

۷
۰
بازدید یک مسوول وزارت علوم و نماینده مجلس از مرکز رشد گچساران
کبنا ؛مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه توسعه شرکت‌های دانش بنیان راه برون رفت کشور از اشتغال است گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی از طریق این شرکت‌ها در اولویت فعالیت‌های دولت سیزدهم قرار دارد.
به گزارش کبنا، علیرضا زراسوندی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز رشد گچساران افزود: سال گذشته با افزایش یکهزار شرکت دانش بنیان در کشور ۳۵ هزار شغل ایجاد شد که این خود می‌تواند نقطه عطفی در این عرصه باشد.
مدیرکل پشتیبانی و امور فناوری نوآوری وزارت علوم با اشاره به افتتاح یک مرکز نوآوری و کارآفرینی در یاسوج عنوان کرد: این یک اتفاق خوب و مهم برای جوانان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.
زراسوندی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد یک مرکز نوپا به شمار می‌رود اولویت نخست در این استان توسعه زیرساخت‌های آن است.
وی با اشاره به قول استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای برطرف شدن برخی از مشکلات این مرکز افزود:‌ امید می‌رود که در سفر آتی رئیس جمهور به این استان توسعه بخش فناوری و زیرساخت‌های آن از اولویت‌های مصوبات سفر باشد.
زراسوندی اضافه کرد: در گچساران مسئولان فضای بسیار خوبی را به مرکز رشد اختصاص داده‌اند که جا دارد از تلاش‌های آنان قدردانی شود.
وی اضافه کرد: بهترین نقطه گچساران به مرکز رشد اختصاص یافته و اعتباراتی نیز در مرکز استان برای تکمیل این مرکز پیش‌بینی شده اما ناکافی است.
زراسوندی گفت: برای تکمیل این مرکز در گچساران باید برخی مباحث قانونی در استان پیگیری شود و نیاز است برای ایجاد محوطه‌سازی و کمک به فضایی بهتر در این مرکز مسئولان شهرستان و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس نیز یاریگر مسئولان مرکز رشد باشند.
مدیرکل پشتیبانی و امور فناوری نوآوری وزارت علوم اظهار کرد: قرار است در مرکز رشد گچساران ۸۰ فضا برای شرکت‌ها و واحد‌های فناوری اختصاص یابد که این مهم می‌تواند زمینه اشتغال جوانان زیادی را فراهم کند.
زراسوندی تصریح کرد: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در راستای رسالت‌های ملی و حاکمیتی ۳۰ پروژه را برای استان‌های سراسر کشور تعریف کرده است که نخستین تفاهم‌نامه آن به صورت چهارجانبه روز گذشته در یاسوج بسته شد.
وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه بین دانشگاه، معاونت فناوری ریاست جمهوری، سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران و پارک علمی و فناوری منعقد شده اظهار کرد: دراین خصوص نخستین پروژه کلان ملی در یاسوج کلید خورد و قرار است متولی آن دانشگاه باشد که همه هزینه‌ها توسط سازمان پژوهش‌ها پرداخت می‌شود.
نماینده مردم شهرستان گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این آیین اظهار کرد: مجلس سال گذشته ۲۵ هزار میلیارد تومان در این خصوص تصویب کرده بود اما میزان اعتبار پیش‌بینی شده امسال در لایحه بودجه برای شرکت‌های دانش بنیان به ۳۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.
سید ناصر حسینی‌پور عنوان کرد: راهبرد دولت و مجلس برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان ایجاد زیرساخت هاست تا جوانان و نخبگان در حوزه پارک‌های علم و فناوری فعالیت و کسب درآمد کنند.
وی با اشاره به اینکه دنیا برای شرکت‌های دانش بنیان سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده تأکید کرد:‌امید داریم بتوان با تعامل مجلس و دولت در این خصوص گام‌های گره گشایی برداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
نمیشه بگی مقام مسئول دقیقا کیه اختیاراتش چیه يا اينکه روتون نمیشه!!! دقت کنید که یکی از بچه ها لباس مسئولیت نپوشیده باشه که ......
شهروند
Iran, Islamic Republic of
چقد خوب..............مرسییییییییییییییییییییییییییییی
Iran, Islamic Republic of
سید ناصر شعار دیگری نمیدهی
حسین
Iran, Islamic Republic of
سیدمرد باصداقتی است اهل شعار ووعده دروغ نیست
پیمان
Iran, Islamic Republic of
حسینی
Iran, Islamic Republic of
بیشتر مردم باشت وگچساران رو وعده سر خرمنی داد یکیشون شخص خودم اگه خواستید مدرکاشو بفرستم
گچساران
Iran, Islamic Republic of
استانی که جا ماند از دست سیاسیون
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1