تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۴۶۲۲۹۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در افتتاحیه رویداد استانی مسیر نجات:

اگر جمعیت به سمت پیری رفت، رشد اقتصادی متوقف می شود / 15 سال پیش مرخصی زایمان به خانم های کارمند نمی دادند / به جلسات تشریفاتی اکتفا نکنید، راهکار ارائه کنید، جلسات خروجی تحول زا داشته باشد

۸
۰
اگر جمعیت به سمت پیری رفت، رشد اقتصادی متوقف می شود / 15 سال پیش مرخصی زایمان به خانم های کارمند نمی دادند / به جلسات تشریفاتی اکتفا نکنید، راهکار ارائه کنید، جلسات خروجی تحول زا داشته باشد
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تبلیغات گسترده برای کنترل جمعیت در سال های گذشته، نه تنها جمعیت را کنترل کردیم، بلکه به سمت رشد منفی رفتیم و رتبه اول جهان را در رشد منفی جمعیتی داریم.
به گزارش کبنا نیوز، سید علی احمدزاده روز شنبه (23 اردیبهشت ماه 1402) در افتتاحیه رویداد استانی «مسیر نجات» در یاسوج، بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته نرخ فرزندآوری 1.76 بوده و امسال به نرخ 1.73 رسیده است.
احمدزاده با بیان اینکه با وضعیت بحرانی جمعیت روبرو هستیم، افزود: این در حالی است که در کشورهای اطراف از ترکیه گرفته تا افغانستان رشد چند برابری را داریم.
احمدزاده به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص جمعیت اشاره کرده و گفت: بعضی ها مشکلات اقتصادی را بهانه می کنند، ولی در افغانستان می بینیم که با وجود مشکلات اقتصادی فرزندآوری کاملا متفاوت با ایران است، در چین دوره ای جمعیت را کنترل کردند و بعد از آن به این نتیجه رسیدند که باید برای افزایش جمعیت تلاش کنند.
احمدزاده گفت که بسیاری از کشورهای دنیا برای ایجاد ثبات امنیت و رشد اقتصادی و تولید به این نتیجه رسیدند که نقطه قوت آنها جمعیت است.
وی اضافه کرد: جمعیتِ فعال هر جامعه ای، جمعیت جوان است، اگر جمعیت به سمت پیری رفت، آهنگ رشد اقتصادی و تولید نیز متوقف می شود.
احمدزاده اظهار کرد: در دوره ای هستیم که اگر نتوانیم رشد جمعیت را مثبت کنیم، برای 20 سال آینده جمعیت جوان برای کار نداریم.
وی با اشاره با ارتباط میان رشد جمعیتی و حفظ امنیت، خاطرنشان کرد: از دوره هخامنشیان گرفته تا دوره کنونی بیگانگان با کشور ایران درگیر شده و جنگ داشته اند، در دوره انقلاب اسلامی تلاش شد که ایران مستقل شود و دست اجانب را کوتاه کنیم، جنگ 8 ساله را به ما تحمیل کردند که ابرقدرت های شوروی و آمریکا و ... پشت این جنگ بودند.
احمدزاده با تعریف یک خاطره از یکی از افسران عالی رتبه کشورهای غربی در جنگ تحمیلی بر اهمیت تربیت نیروهای انسانی قوی اشاره کرد. 
وی گفت: همه ما در این کشور برادر هستیم و سیستان و بلوچستان و دیگر استان ها به جان همدیگر وابسته ایم، تهدیدات وجود دارد، اما آنقدر بر طبل کنترل جمعیت کوبیده شد که به این نقطه رشد منفی جمعیت رسیدیم.
احمدزاده اظهار کرد: 15 سال پیش، فرزندآوری سخت شده بود و تلاش های دولت برای کنترل جمعیت بسیار زیاد بود بطوری که مرخصی زایمان به خانم های کارمند نمی دادند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اهمیت فرزندآوری در کشور ایران، گفت: تنها کشوری هستیم که دین ما اسلام است و حکومت ما نیز حکومتی اسلامی است، کشورهای دیگر مسلمان هستند ولی حاکمیتشان دینی و الهی نیست.
وی با اشاره بر اهمیت افزایش جمعیت و نیروی انسانی افزود: اگر جمعیت کشور ما کم شود، در آینده نمی توانیم تهدیدات علیه کشورمان را دفع کنیم. اگر بخواهیم از اسلام حمایت کنیم، باید روی جمعیت کار کنیم. از طرفی ما تنها کشور با حاکمیت شیعه هستیم، اسرائیل کشور ما را تهدید می کند، این تهدید را چه کسی می خواهد دفع کند؟
احمدزاده گفت: مسئله جمعیت با تمامیت ارضی ما، جمهوریت و اسلامیت ما، اقتصاد و رشد اقتصادی مرتبط است.
وی خاطرنشان کرد: بحث جمعیت از بحث های اقتصادی اهمیت بیشتری دارد و باید برای آن برنامه های ویژه و راهکار داشته باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: مقام معظم رهبری عنایت ویژه ای به موضوع جمعیت دارند، تلاش کنید به جلسات تشریفاتی اکتفا نکنید و راهکار ارائه کنید و جلسات خروجی تحول زا داشته باشد. مشکل جمعیت لزوما به مسئله اقتصاد ربطی ندارد، دوره جنگ که خیلی از مردم به نان شب شان محتاج بودند، فرزنداوری زیادی داشتیم.
وی با اشاره به اینکه فرزندآوری به اقتصاد وابسته نیست، گفت: چرا بسیاری از خانواده های ثروتمند هیچ فرزندی ندارند ولی خانواده های کم بضاعت چند فرزند دارند؟
احمدزاده خاطرنشان کرد: خانواده ها در گذشته به نان شب شان محتاج بودند ولی فرزندان در کنار هم با احترام در کنار پدر و مادر زندگی می کردند. اما الان تصور خانواده ها این است که فرزندشان باید پولدار شود تا بتواند ازدواج کند.
وی گفت: نیاز داریم که روی فرهنگ فرزندآوری کار شود، فرهنگ اصیل دینی گذشته بازگردد و این جلسات خروجی خوبی داشه باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

jhg
United States
شما استاندار کدام استانی؟
مگه رشد اقتصادی هم داریم؟
Iran, Islamic Republic of
باز هم حرف!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

برادر عزیز برای جوانان و بیکاری آنها چه کرده اید؟

بد نیست گزارش عملکردی هم بدهید. فقط حرف که نمی شود!
Germany
احمدزاده خان دولت منتسب به جنابعالی بلایی سر مردم آورده که شرایط بچه دار شدن را از آنها گرفته.در این وضعیت وحشتناک که رئیسی و دولت او ایجاد کرده عملاً باید ناکام و نامراد از دنیا می رویم
آرمین
Iran, Islamic Republic of
هر وقت مشکل تورم حل شد بقیه هم حل میشه تو که سرمابه میلیاردی واری و حقوق آنچنانی میگیری و کلان میکنی بایدم اینجوری بگی
Iran, Islamic Republic of
اگر میخواهید واقعا در جهت سیاست های جمعیتی کار کنید.باید مادر باردار هیچ گونه نگرانی نداشته باشد .
Iran, Islamic Republic of
شما بعنوان استاندار برای جوانان شغل ایجاد کن - ما از فردا دست به کار میشم برای بچه آوردن .

بسم الله
United Kingdom
آقای استاندار از لاک نماینده سیاسی در بیا
United Kingdom
سلام اقای استاندار
تمام جلسات در این خصوص در کشور سوری بوده و خروجی مثبتی نیست
الان ای وی اف دولتی در بیمارستان دولتی مبلغ ۵۰میلیون در میاد خدا وکیلی از شیر خشک و پوشاک بگذریم
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1