تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۴۶۲۱۴۲

پیغام «قلیچدار اوغلو» برای تهران

۰
پیغام «قلیچدار اوغلو» برای تهران
کبنا ؛قليچدار اوغلو، نامزد انتخابات رياست ‌جمهوري ترکيه و رقيب جدي اردوغان گفته اگر من رييس جمهور شوم باکو را دور مي‌زنم و ترکيه را از طريق ايران به چين وصل مي‌کنم.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از آرمان امروز، اين اظهارات در حالي مطرح مي شود که اين نامزد علوي مسلک ترکيه اصالتي ايران دارد و از اقوام زازا محسوب مي شود.
قليچدار اوغلو هم اکنون در نظرسنجي ها از اردوغان پيشي گرفته و شانس خوبي براي به دردسر انداختن اردوغان دارد. نامزدي که گرايش غرب گرايانه دارد و پس از پيروزي او اين احتمال وجود دارد که ترکيه بتواند عضوي از اتحاديه اروپا شود.
رجب طيب اردوغان، رئيس جمهوري ترکيه در سخنراني تلويزيوني گفت: ما تصميم گرفته‌ايم که حقوق کارمندان دولتي را تا 45 درصد افزايش دهيم.
ما درباره 700 هزار نفر صحبت مي‌کنيم. دستمزد حداقلي کارمندان دولت تا 15 هزار لير (769 دلار) افزايش مي‌يابد.
همچنين وي اعلام کرد که يک افزايش 10 درصدي حقوق براي خانواده افراد کشته شدن در حمله تروريستي يا فعاليت‌هاي نظامي و افزايش هشت درصدي حقوق براي کارمندان شيفت شب در نظر دارد.
انتخابات رياست جمهوري و پارلماني ترکيه 14 مه 2023 برگزار مي‌شود.
کمال قليچداراوغلو از جانب يک ائتلاف شش حزبي رقيب اصلي اردوغان است.
ديگر کانديدا، محرم اينچه از حزب سرزمين و سينان اوگان از ائتلاف آتا هستند.
نتايج پيش از انتخابات به صورت مداوم تغيير مي‌کند و هنوز به صورت واضح مشخص نشده که چه کسي در آن پيشروست.
دور دوم انتخابات در صورتي که هيچکدام از کانديداها نتوانند 50 درصد آرا را کسب کنند، 28 مه برگزار مي‌شود.
از سوي ديگر اردوغان براي پيروزي در انتخابات همچنان به دنبال دست آوردهاي بين المللي است و بر همين اساس رجب طيب اردوغان، رئيس جمهوري ترکيه و عبدالفتاح البرهان، رئيس شوراي حاکميتي و فرمانده ارتش سودان در گفت‌وگوي تلفني تحولات اخير در سودان را مورد بررسي قرار دادند.
طبق بيانيه دفتر ارتباطات رياست جمهوري ترکيه، اردوغان در اين رايزني تلفني گفت: در صورت اتخاذ تصميم براي برگزاري مذاکرات فراگير ميان طرف‌هاي درگير در سودان، ترکيه آماده ميزباني است.
رئيس جمهوري ترکيه در ادامه مراتب نگراني خود را از افزايش شمار تلفات و مجروحان در درگيري‌هاي اخير در سودان، ابراز کرد.  اردوغان همچنين تاکيد کرد که ترکيه به همکاري با سازمان ملل در خصوص تامين نيازهاي فوري ملت سودان ادامه خواهد داد. همچنين در بخشي از اين گفت‌وگوي تلفني، مسئله امنيت شهروندان ترکيه در سودان و روند خارج کردن آن‌ها از اين کشور مورد بررسي قرار گرفت.
از 15 آوريل درگيري‌ها در سودان ميان ارتش و نيروهاي واکنش سريع در مناطق مختلف اين کشور و به طور عمده در خارطوم پايتخت آن آغاز شده و صدها کشته و زخمي در ميان غيرنظاميان داشته است، در حالي که آمار رسمي از تلفات نظاميان دو طرف وجود ندارد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
بنزین دردسرساز

بنزین دردسرساز

کیفیت پایین بنزین ایران سال‌ها مورد مناقشه ارگان‌های داخلی بوده است. سازمان استاندارد ...
1