کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیین کلنگ زنی گازرسانی به روستاهای تنگ تامرادی و سپیدار شهرستان بویراحمد؛

تمجید ویژه روشنفکر از استاندار کهگیلویه و بویراحمد / احمدزاده: نهادهای فرهنگی به غیورمردی مردم کهگیلویه و بویراحمد در مبارزه با بیگانگان بپردازند / گاز به منازل 527 خانوار می‌رسد ( + تصاویر )

15 ارديبهشت 1402 ساعت 12:20

آیین کلنگ زنی گازرسانی به روستاهای تنگ تامرادی و سپیدار در شهرستان بویراحمد با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسوولان استانی برگزار شد.


آیین کلنگ زنی گازرسانی به روستاهای تنگ تامرادی و سپیدار در شهرستان بویراحمد با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون_، فرماندار شهرستان بویراحمد و جمعی مسوولان استانی برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز، امروز جمعه (15 اردیبهشت ماه 1402) سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_، با حضور در این آیین در منطقه تنگ تامرادی شهرستان بویراحمد، گفت: 18 روستا شامل؛ چاه پازنان، چشمه بلوطک، چشمه تاکی، چشمه سرخ برقولنگ علیا، بید برزه سفیدار، بید میدان، دو روه راجونه کاری، گوراب، مله جی آب باریک، نسه اله داد، نسه سفلی، نسه علیا، نسه محمدطاهر، نسه مذکور و نصراله، کون سرخو، کوه پهن سفلی شامل 527 خانوار و جمعیت 2 هزار و 150 نفر مشمول این پروژه گازرسانی می‌شوند.
سید علی احمدزاده با اشاره به اینکه 96 درصد خانوارهای روستایی شهرستان بویراحمد بهره مند از نعمت گاز هستند، بیان کرد: اعتبار پروژه گازرسانی روستاهای تنگ تامرادی و سپیدار 350 میلیارد ریال است و در 44 کیلومتر اجرا می شود.
تدوین هویت شهدای تنگ تامرادی و لزوم فعالیت نهادهای فرهنگی

احمدزاده در ادامه با یاد کردن از غیورمردی شهدای تنگ تامرادی در مبارزه با بیگانگان گفت: به شهدای جنگ و سمبل های مبارزه با اجانب و طاغوت کم پرداخته شده، و نهادهای فرهنگی به این موضوعات بیشتر بپردازند.
احمدزاده افزود: با توجه به اینکه منطقه تنگ تامرادی گردشگری است، نهادهای فرهنگی روی موضوع شهدای این منطقه فعالیت داشته باشند و هویت سازی ها تدوین شود و گردشگران با تاریخ منطقه آشنا شوند.
احمدزاده با اشاره به اسامی برخی از روستاها، اظهار کرد: با اعلام رضایت مردم و هماهنگی ها، اسامی ثقیل و سخت برخی از روستاها با حفظ هویت فرهنگی همان روستا، کوتاه تر شود. به این دلیل که اگر فردی یا گردشگری خارج از این استان آمد، تلفظ این نام‌ها برای آنها سخت خواهد بود.
وی افزود: گازرسانی به 18 روستای این دو منطقه خدمت مهمی است بیان کرد: جاده منطقه تنگ تامرادی با وجود اینکه منطقه گردشگری است و جمعیت بالایی دارد، نیاز به تعریض و بهسازی دارد، پروژه گازرسانی به گونه ای اجرا شود که مانع تعریض جاده نشود.
وی گفت: ادارات مختلف از جمله راهداری و بنیاد مسکن همکاری کنند و امسال برای بخشی از روستاها، پروژه گازرسانی اجرا شود.
ریحان بهادر_ مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد_ نیز ضمن تقدیر و تشکر از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا و فرماندار شهرستان بویراحمد، گفت: این منطقه صعب العبور است ولی برنامه این است که پروژه را پیش ببریم.
بهادر اظهار کرد: باقی مانده مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد که فاقد گازرسانی است به دلیل صعب العبور بودن مناطق است. انتظار ما این است که دستگاه های اجرایی از جمله منابع طبیعی، راهداری و همچنین بنیاد مسکن همکاری کنند تا بتوانیم گازرسانی را انجام دهیم.
وی بیان کرد: برای انجام پروژه گازرسانی باید طرح هادی مناطق روستایی انجام شده باشد تا بتوانیم پروژه را اجرا کنیم.
گازرسانی آرامش و رفاه را برای زنان منطقه می‌آورد
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا نیز در آئین به طور ویژه از احمدزاده تمجید کرد و گفت: استاندار پر تلاش، فهیم و دلسوز و پای کار هستند، استقبال مردم از استاندار و تمجید آنان از نظام نیز به همین دلیل است.





مهدی روشنفکر گفت: معاون اجرایی رئیس جمهور نیز از فعالیت های استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مناطق مختلف استان تمجید و تقدیر کردند، و من هم از همینجا از زبان مردم این منطقه از آقای استاندار تشکر می‌کنم.
روشنفکر با اشاره به خدمات استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مدت محدود یک سال اخیر گفت: کارایی و اثربخشی یک مدیر با توجه به مدت زمان، منابع و محدودیت‌ها تعریف می‌شود، در اوج تحریم‌ها و محدودیت ها در سطح ملی فعالیت استاندار قابل تقدیر است.
روشنفکر درخصوص مشکلات جاده سازی در مناطق صعب العبور گفت: یک کیلومتر جاده سازی در این مناطق به اندازه 40 کیلومتر جاده سازی در مناطق کویری هزینه بردار است، در فرصت محدودی که سکان مدیریتی در دست استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.
وی با بیان اینکه خیلی اوقات عوام از خواص جلوتر اند و بیشتر می‌فهمند به آیین استقبال مردم تنگ تامرادی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: در آیین استقبال از استاندار، ترسیم نعمت‌های الهی در این منطقه و خدمات نظام و تقدیر از استاندار، شعور و فهم مردم منطقه تنگ تامرادی را می رساند.
روشنفکر در ادامه به ناامنی‌ها در دوران طاغوت اشاره کرد و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی تفنگ و فشنگ را از ما گرفت، به کشتارها خاتمه داد، امنیت ایجاد کرد و اکنون با گاز رسانی به بیش از 500 خانوار، نعمت را به این منطقه می‌آورد.
وی گفت: گازرسانی آرامش و رفاه را به منطقه می آورد، زنانی که اره به دست مجبورند منابع طبیعی را از بین ببرند و زحمت زیادی را متحمل می شود، برچیده می شود.
روشنفکر بیان کرد: با نماینده مردم نورآباد استان فارس و استاندار کهگیلویه و بویراحمد جلساتی برگزار می شود و در خصوص جاده کشی در این منطقه هماهنگی و برنامه ریزی های لازم صورت می گیرد.
 


کد مطلب: 461944

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/461944/تمجید-ویژه-روشنفکر-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-احمدزاده-نهادهای-فرهنگی-غیورمردی-مردم-مبارزه-بیگانگان-بپردازند-گاز-منازل-527-خانوار-می-رسد-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1