تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۲
کد مطلب : ۴۶۱۳۴۲
منابع خبری؛

اعتراضات فرانسه ادامه دارد؛ ماکرون: استعفا نمی‌دهم

۰
اعتراضات فرانسه ادامه دارد؛ ماکرون: استعفا نمی‌دهم
کبنا ؛منابع خبری از ادامه تظاهرات معترضان خشمگین در فرانسه همزمان با سفر رئیس‌جمهور این کشور به مناطق خارج از پاریس خبر می‌دهند.
به گزارش کبنا به نقل از جهان نيوز، پلیس فرانسه امروز برای دور کردن معترضان خشمگین در روستایی در جنوب فرانسه از امانوئل ماکرون گاز اشک‌آور شلیک کرد. 
ماکرون بعد از آنکه در سفر دیروزش به شرق فرانسه از سوی معترضان هو شد امروز برای صحبت درباره مسائل آموزش و پرورش به منطقه «هرالت» در جنوب این کشور رفت. 
رئیس‌جمهور ۴۵ ساله فرانسه به یک زن معترض که خواستار کناره‌گیری او از قدرت شد گفت: «قول می‌دهم که استعفا ندهم.»
رسانه‌های فرانسوی می‌گویند هدف ماکرون از سفر به مناطق اطراف فرانسه رساندن این پیام به رأی‌دهندگان است که او خودش را از دید مردم پنهان نکرده است. 
 «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه عصر چهارشنبه به وقت هنگام بازدید از شهر «سلستد» در شرق این کشور با موج اعتراضات مردمی و انتقادها مواجه شد.
به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» ماکرون در سفر خود به شرق فرانسه با موج اعتراضات مردمی مواجه شد که با فریاد خواستار استعفای او بودند.
بر اساس این گزارش، مسافرت به مرز با آلمان بخشی از تلاش‌های جدید ماکرون و دولت او برای پشت سر گذاشتن خشم ناشی از تغییر حقوق بازنشستگی بود. افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال، اعتراضات بسیاری را در فرانسه موجب شد.
در این دیدار یکی از ساکنان این شهر به ماکرون گفت که دولت او «فاسد» است، ادعایی که ماکرون بلافاصله آن را رد کرد. برخی نیز فریاد می‌زدند «ماکرون، استعفا بده» و سرودهای بازنشستگان حین اعتراضات را سر دادند.
این گزارش حاکیست، اتحادیه قدرتمند چپگرای«سی جی تی» برنامه‌های اعتراضی پراکنده‌ای را روز پنجشنبه دارد و تمام اتحادیه‌های اصلی فرانسه تظاهرات سراسری جدیدی را در اول ماه می (اردیبهشت) مصادف با «روز جهانی کارگر» برنامه‌ریزی می‌کنند.
نظرسنجی روزهای اخیر نیز نشان داد که محبوبیت شخصی ماکرون به ۲۸ درصد کاهش یافته که پایین ترین سطح از زمان اعتراضات جلیقه زردها در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است.
ماکرون به دلیل امتناع از افزایش مالیات بر ثروتمندان مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. منتقدان همچنین اصلاحات بازنشستگی را به عنوان بار فزاینده‌ای بر دوش کارگران محکوم کرده‌اند.
تاکنون چندین دور اعتراض و اعتصاب توسط شهروندان فرانسه علیه ماکرون صورت گرفته است. 
نام شما

آدرس ايميل شما

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1