تاریخ انتشار
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب : ۴۶۱۲۹۲
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

مصلح: 220 میلیارد تومان برای تملک اراضی سد تنگ سرخ پیشنهاد شده است/ شهامت: نباید تصور کنیم برگ برنده یک بخشدار احداث سد است

۱
۰
مصلح: 220 میلیارد تومان برای تملک اراضی سد تنگ سرخ پیشنهاد شده است/ شهامت: نباید تصور کنیم برگ برنده یک بخشدار احداث سد است
کبنا ؛مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد وضعیت طرح‌های آبی شهرستان بویراحمد را تشریح کرد.
آرش مصلح_ مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد
در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، اظهار داشت: ما در شهرستان بزرگ بویراحمد با طرح‌های ملی، استانی، طرح های در قالب تغییرات، نگهداری و بهره‌برداری، طرح‌های مطالعاتی و طرح‌های مرتبط با منایع ملی مواجهیم.
وی افزود: بزرگ‌ترین طرح ملی سد تنگ سرخ است که از زمان کلنگ‌زنی، در سال ۹۰ تاکنون، ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده که ۱۹۰ میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۱ بوده و از این ۱۹۰ میلیارد تومان ۵۰ میلیارد تومان آن برای تملک اراضی بوده است.
وی تصریح کرد: امسال  ۲۲۰ میلیارد تومان برای تملک و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرا در سفر دور دوم ریاست جمهوری پیشنهاد گردیده است.
مصلح بیان کرد: شاید باور این امر سخت باشد که تمام امور مربوط به پرداخت انتقال سند و اخذ استعلام‌ مالکان سد تنگ سرخ در یک هفته انجام شد. اما با هماهنگی خوبی که فرمانداری، منابع طبیعی و ثبت اسناد داشتند، کارها در کوتاه‌ترین زمان پیش رفت. برای اولین بار از محل بند "ل"، بند "ی"و بند "ط" اعتباراتی کسب کردیم و از طریق ادامه این روند و جذب اعتبارات برای سد تنگ سرخ پیشرفت بسیار خوبی خواهد داشت.
وی در ادامه ساماندهی رودخانه بشار، پروژه رجا، ساماندهی رودخانه لوداب، رودخانه مهریان، احداث کانال پراشکفت و... را از دیگر پروژه‌های مهم آبی شهرستان بویراحمد عنوان کرد و گفت:سامان‌دهی رودخانه بشار در پارک مهرورزی و پروژه رجا که در خردادماه جمع خواهد شد را در دستور کار داریم که انتظار می‌رود این موارد در کمیته برنامه ریزی بیشتر دیده شوند. 
مصلح اضافه کرد: در ادامه کار پروژه رجا شهرداری نیز باید همکاری کند که رجا در فصل زمستان آسفالت شده و آماده باشد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای سامان دهی رودخانه لوداب مبلغ 450 میلیون تومان  به ما تخصیص دادند. وقتی حساب یک پروژه خالی از اعتبار باشد اجازه تخصیص اعتبار به پروژه داده نمی‌شود. اکنون اسناد آماده است تا به مبلغ دو میلیارد تومان مناقصه برگزار کنیم. 
وی بیان کرد: برای سامان دهی رودخانه دره مهریان و نزدیکی امامزاده حسن (ع) منتظر ابلاغ اعتبار جدید هستیم و نزدیک دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
مصلح گفت: برای احداث کانال پراشکفت اسناد مناقصه آماده است؛ اما هنوز تخصیصی را دریافت نکردیم سازمان بازررسی اجازه مناقصه 500 میلیون تومان را به ما داده است.
این مسوول گفت: برای طرح انتقال آب دشت‌روم در فصل زمستان به سد شاه قاسم که  حدود دو ماه در حال سرریز است. اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون تومان اختصاص داده شده که مطالبه پیمانکار 8 میلیارد تومان است و 70 میلیارد اعتبار نیاز داریم تا این پروژه تمام شود. به همین دلیل در لیست مطالبات دور دوم قرار گرفته شده است.
وی ادامه داد: برای طرح‌های تعمیر و نگهداری بیشترین شبکه‌ها در شهرستان بویراحمد است. شبکه چیتاب، سروک، دشت‌روم و سد شاه‌قاسم مجموعاٌ 50 میلیون برای ما گذاشته بودند که هنوز هیچ اختصاصی صورت نگرفته است و ما دو میلیارد از منابع داخلی به خاطر وظیفه در مقابل مردم شهرستان هزینه کردیم. 
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: از محل منابع داخلی، طرح مطالعات گردشگری طرح‌های آب بویراحمد اختصاصاً در سد شاه‌قاسم و چیتاب را در دستور کار داریم که انتظار می‌رود در کمیته برنامه‌ریزی امسال پوشش داده شود.
مصلح تصریح کرد: مناقصه سد پراشکفت وارد سامانه شد و از محل منابع داخلی 650 میلیون تومان هزینه شده  و قرارداد منعقد و خروجی مشخص شده و از طرفی گزینه‌ها آماده ارائه طرح گردشگری برای چیتاب و سد شاه قاسم هستند.
وی خاطر نشان کرد: چند سد در شهرستان بویراحمد شامل؛ سد لوداب، سرگچینه و سد پراشکفت وارد فاز مطالعاتی شد. سد سرگچینه، لوداب و عزیزی نیز در کمیته فنی امسال برای ادامه، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
کوروش بی نیاز _بخشدار لوداب_ در ادامه گفت: برای سد سادات یک و نیم میلیارد لازم بود برای طرح مطالعاتی آن، آقای استاندار نیز تایید کردند و حتی گفتند دو میلیارد اختصاص بدهید؛ اگر قرار بود سال آینده وارد مرحله اجرایی شود باید از الان مطالعات انجام شود.
وی افزود: بخش لوداب 43 هزار نفر جمعیت دارد اگر این سد به اجرا برسد کل زمین‌های منطقه زیر کشت خواهد رفت.
عیسی شهامت، معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بعد از شنیدن سخنان بخشدار لوداب، تاکید کرد: این همه سد را می‌خواهیم چکار؟! ما نباید تصور کینم برگ برنده یک بخشدار احداث سد است که اگر در یک بخش سد احداث نشد بخشدار آنجا ضعیف کار کرده است. ما ظرفیت‌های مکمل داریم و بخش دیگر را نیز در نظر بگیریم و محدودیت منابع را ببینیم. وقتی استانی 10 درصد بارش را دارد مستعد ساخت سد است اما  این همه سد نه لازم است و نه اعتبارش را می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

وحید
Iran, Islamic Republic of
روزی میرسد ک با این سد های ک نباید زده بشه از سر بی مسولیتی مسولین ک کل زاگرس خشک میشه یاسوج بعد از این سک خشک میشه به امید روزی ک خالی از سکنه بشه شما اینکا رو میکنید...
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1