تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۴۶۱۱۶۳
در پی آسیب‌شناسی و پیگیری‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاد؛

از رشد 103 درصدی اعتبارات عمرانی و افزایش 143 درصدی درآمدهای استان تا کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد / 400 میلیارد تومان سهمیه تسهیلات تبصره 18 استان

۵
۱
از رشد 103 درصدی اعتبارات عمرانی و افزایش 143 درصدی درآمدهای استان تا کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد / 400 میلیارد تومان سهمیه تسهیلات تبصره 18 استان
کبنا ؛مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد از رشد درآمدهای استان، افزایش اعتبارات عمرانی و کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
به گزارش کبنا، هر چند برای بررسی وضعیت توسعه یک استان از شاخص‌های مختلفی استفاده می‌شود، اما در حوزه اقتصاد سه شاخص مهم و اساسی است که می‌تواند نمودگار توسعه یک استان باشد. با اقدامات مدیریت ارشد کهگیلویه و بویراحمد در شاخص‌های «جذب اعتبارات و تخصیص میزان نقدینگی»، «درآمدهای استان» و «نرخ بیکاری»، تحولی اساسی در سال 1401 رخ داده است.
طاهر شریف‌پور مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (28 فروردین 1401) در جمع خبرنگاران، ضمن تشکر از تلاش‌های احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: استاندار محترم مشکلات استان را به خوبی آسیب‌شناسی کردند. یکی از مشکلات استان، کمبود اعتبارات بود که با تلاش‌های استاندار، این مشکل رفع شده و در پی آن، اعتبارات بسیاری به استان تزریق شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر در بسیاری از شاخص‌ها همچون اعتبارات سرمایه‌ای (عمرانی)، هزینه‌ای (جاری)، افزایش درآمدها و کاهش بیکاری شاهد عملکرد مطلوب استاندار کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
شریف‌پور در خصوص اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اعتبارات در سال 1399، مبلغ 477 میلیارد تومان بود اما در سال 1401 با رشد 103 درصدی به 970 میلیارد تومان رسید.
وی ادامه داد: نکته جالب این‌جاست که در سال 1399، تنها 22 درصد از این تخصیص نقد بود و مابقی به صورت اسناد خزانه در اختیار استان قرار گرفته بود. اما در سال 1401، 913 میلیارد آن نقد و مابقی یعنی 57 میلیارد تومان اسناد خزانه بود.
وی با تشکر از پیگیری‌های استاندار گفت: حتی در آخرین لحظات سال 1401، با تلاش استاندار، اعتباری 60 میلیارد تومانی از تخصیص استان به پول نقد تبدیل شد.
شریف‌پور در ادامه به اعتبارات هزینه‌ای اشاره کرد و گفت: این اعتبارات در سال 1401، نسبت به سال 1399، 85 درصد رشد داشته‌ است.  
یکی از مهمترین شاخص‌های اقتصادی هر استان نرخ بیکاری است که بر اساس گفته‌های مدیرکل اقتصاد و دارایی استان، میانگین نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین بار از نرخ بیکاری کشوری کمتر شده است.
شریف‌پور تصریح کرد: نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد سال 1399 رتبه 20 کشور، سال 1400، رتبه 15
و سال 1401 رتبه 14 کشوری بوده است.
گفتنی است نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال 1401، 8/3 بوده است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد درآمدهای استان گفت: درآمدهای کهگیلویه و بویراحمد در سال 1401 نسبت به سال 1399، از رشد 143 درصدی برخوردار بوده است.
وی تشریح کرد: در حالی که در سال 1399، درآمدهای استان 535 میلیارد بود، اما در سال 1401، با رشد 143 درصدی به یک هزار و 255 میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در سال 1399، نود درصد از این درآمدها، درآمدهای مالیاتی و ده درصد سایر بود. اما در سال 1401، 82 درصد درآمد مالیاتی و حدود 18 درصد نیز درآمد سایر شد.
شریف‌پور در خصوص عملکرد درآمدها نیز عنوان کرد: عملکرد درآمدها در 12 ماهه 1401 نسبت به سال 1400، حدود 80 درصد رشد داشته است. همچنین عملکرد درآمدهای مالیاتی در سال 1401 نسبت به سال 1400، رشدی 75 درصدی داشته است و عملکرد سایر درآمدها در 1401 نسبت به سال 1400، حدود 336 درصد رشد داشته است.
شریف‌پور یکی از چالش‌های حال حاضر استان را کمبود منابع بانکی عنوان کرد و گفت: در جلسه‌ای که دو روز پیش با استاندار داشتیم، مشکلات موجود را شناسایی کردند و با پیگیری از طریق بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دنبال رفع آن هستند.
وی ابراز امیدواری کرد: همانطور که استاندار توانستند اعتبارات عمرانی استان را افزایش دهند، قطعاً در آینده نزدیک این چالش بزرگ نیز برطرف خواهد شد.
شریف‌پور با اشاره به فروش اموال مازاد گفت: از 32 میلیارد تومان از مازاد دستگاه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد در سال 1401 به فروش رفته که 28 میلیارد تومان آن مربوط به سازمان جهاد کشاورزی است و به‌همین خاطر عملکرد ریاست این سازمان قابل تقدیر است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان در خصوص تسهیلات تبصره 18 گفت: برای سال 1401 حدود 400 میلیارد تومان سهمیه استان در تهسیلات تبصره 18 در نظر گرفته شده است که فردا اولین جلسه آن را با حضور معاون اقتصادی استاندار برگزار می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دقیقا چه مبلغی تبصره 18 وارد استان شده است!!!!
Iran, Islamic Republic of
عدد = صفر
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
کاهش بیکاری؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حق
Iran, Islamic Republic of
واقعا مخاطب را چی فرض کردید؟!
قیاس ۴۷۰ میلیارد تومان سال ۹۹ با ۹۷۰ میلیارد تومن سال۱۴۰۱ از اساس اشتباهه !
هر کسی که دستی بر آتش اجرای پروژه عمرانی داره میدونه که با اعمال نرخ تورم ،افزایش چند برابری نرخ دلار و همچنین افزایش دستمزدها میبایست به جای ۹۷۰ میلیارد اعتبار روی کاغذ ، بیش از ۵۰۰۰ هزار میلیارد اعتبار با صد در صد تخصیص نهایی داده میشد تا بشه با ۴۷۰ میلیارد سال ۹۹ تازه برابرش کرد.
همین افراد با تعریف های نجومی و فقط با بزرگنمایی پوک و خالی اعداد و تعاریف آنچنانی میشن بادنجون دور.... و مدیر ارشد استان را به بی راهه و ....
په نه : اگر رشد اعتبارات داریم چرا پروژه ها تعطیله
Iran, Islamic Republic of
ارائه آمار وارقام دیگه باب شده.کاهش بیکاری وزخرف ترین خبری هست که بیرون میاد.
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1