تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب : ۴۶۰۴۹۹
به مناسبت روز انس با طبیعت؛

توصیه مدیرکل منابع طبیعی استان به مناسبت روز طبیعت

۰
توصیه مدیرکل منابع طبیعی استان به مناسبت روز طبیعت
کبنا ؛ توصیه سعید جاویدبخت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمدبه مناسبت روز طبیعت: مردم در روز ۱۳ بدر به عنوان همیاران طبیعت در راستای حفاظت از منابع طبیعی کوشا باشند
 سعید جاویدبخت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: مردم در روز ۱۳ بدر همزمان با روز طبیعت در راستای حفاظت از جنگل‎ها و مراتع به عنوان همیاران منابع طبیعی در حفظ این سرمایه الهی کوشا باشند.
 
به گزارش  کبنا نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه ‌وبویراحمد، سعید جاوید بخت اظهار کرد: مسافران و گردشگرانی که در روز طبیعت از تفرجگاه های جنگلی استفاده می کنند از شکستن سرشاخه های درختان خودداری کنند.
مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه وبویراحمدافزود: همه ما وظیفه داریم به عنوان محافظان طبیعت و این منابع با ارزش باشیم و برای حفظ منابع طبیعی و جنگل ها و مراتع احساس مئسولیت کنیم.
 
جاوید بخت تصریح کرد: مردم باید از خاموش شدن آتشی که در جنگل روشن می‌کنند اطمینان پیدا کنند و از رها کردن زباله ها به ویژه زباله‌های پلاستیکی و شیشه‌ای خودداری کنند چرا که این گونه زباله‌ها بر اثر تابش نور خورشید همچون ذره بین عمل می‌کنند و باعث آتش سوزی می شود.
وی اظهار کرد: گردشگران محل اسکان خود را با توجه به فصل رویش گیاهان و نهال ها در اماکنی انتخاب شوند که پوشش گیاهی و جنگلی کمتری وجود داشته باشد.
 
جاوید بخت با تاکید بر اینکه منابع طبیعی سالم جزو سرمایه های اجتماعی محسوب می شود، ادامه داد: گردشگران و مسافران با استفاده از این ارزش های خدادادی و با رعایت اخلاق طبیعت گردی در حفظ طبیعت و این منابع با ارزش تلاش کنند.
در ادامه سرهنگ جانی نسب فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد نیز افزود: هم استانی های عزیز در صورت وقوع حوادثی همچون آتش سوزی در مراتع و جنگلها و یا هرگونه تخریب را سریعا به تلفن یگان امداد جنگل و مرتع با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹در میان بگذارند تا ماموران یگان حفاظتی اداره کل منابع طبیعی که در آماده باش کامل هستند با این موارد برخورد کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1