تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۶۰۴۹۱
در جمع تعدادی از مسوولان مطرح شد

حرف‌های معنادار سید ناصر حسینی‌پور در باره سهم آلایندگی گچساران و سد شیو

۳
۱
حرف‌های معنادار سید ناصر حسینی‌پور در باره سهم آلایندگی گچساران و سد شیو
کبنا ؛نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ساخت سد شیو باشت در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال برای ساخت این طرح آبی نیاز است.
سید ناصر حسینی پور افزود: در صورت ساخت این سد ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آبیاری خواهد شد.
وی بیان کرد: جایگزین طرح آبرسانی پمپاژ‌ایستگاه‌های پمپ آب شهر باشت در طی سال‌های گذشته به جای سد شیو در این شهرستان یک کار اشتباه از سوی متولیان امر بود.
حسینی پور اظهار کرد: تاکنون برای طرح آبرسانی پمپاژ‌ایستگاه‌های پمپ آب شهر باشت بیش از چهار هزار ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تکمیل این طرح بیش از سه هزار و ۵۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی امام ضامن باشت آبیاری خواهند شد.
حسینی پور ادامه داد: هم اکنون بیش از هزار و ۷۰ میلیارد ریال پیمانکار برای ساخت طرح آبرسانی پمپاژ‌ ایستگاه‌های پمپ آب شهر باشت طلبکار است و طبق نظر کارشناسان برای تکمیل این طرح بیش از هشت هزار میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.
وی ابراز کرد: این طرح آبی با بیش از ۱۲هزار میلیارد ریال اعتبار بیش از سه هزار و ۵۶۰ هکتار زمین را آبیاری خواهد کرد در حالی که با ساخت سد شیو به مدت چهار سال ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبیاری خواهد شد.
حسینی پور ابراز کرد: سهم آلایندگی شهرستان گچساران از محل ماده یک تبصره ۳۸ قانون مالیات روزی ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: این میزان مبلغ سالانه ۵۱۱ هزار میلیارد تومان می‌باشد که در صورتی از این میزان یک روز آن به شهرستان اختصاص داده شود در توسعه و آبادانی گچساران نقش مهمی خواهد داشت.

حسینی پور اظهار کرد: برای ساخت حوزه علمیه و فاز دوم طرح آبرسانی به دشت امامزاده جعفر امسال اعتبار در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به فاز اول و دوم طرح آبرسانی به دشت امامزاده جعفر در نظر گرفته شده است.
حسینی پور افزود: فاز اول آبرسانی به دشت امامزاده جعفر در قالب فاز اول سه هزارو ۷۶۰ هکتار اجرا و فاز دوم با سه هزارو ۱۰۰ هکتار در دست اجراست.
وی با اشاره به اینکه تأمین آب کشاورزی از مطالبات مهم شهروندان این شهرستان است اظهار کرد: تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها علاوه بر ایجاد بستر فرصت‌های جدید شغلی منجر به افزایش درآمد کشاورزان منطقه خواهد شد.
وی با بیان اینکه استفاده از آب‌های سطحی بهترین راهکار برای مدیریت منابع آب است گفت: بهره‌برداری از این طرح‌ها همچنین به کاهش استفاده از آب‌های زیرزمینی نیز کمک می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

موسی
Iran, Islamic Republic of
جون نگو.
Romania
کلا همان طرح های تاجگردون اگر تکمیل بشه وبودجه ان تامین بشه وار بزرگی برای کچساران وباشت خواهد بود .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام، تنگ شیو در شهرستان رستم واقع شده است چه ارتباطی به باشت دارد؟
ریزش و رویش مقاصد نوروزی

ریزش و رویش مقاصد نوروزی

سفرهای نوروزی در سال جدید حاکی از رشد ۶ درصدی سفرهای جاده‌‌‌ای است، با این حال تفاوت‌‌‌های ...
بلوای تازه حجاب

بلوای تازه حجاب

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مجلس یازدهم از اجرای طرح زیست عفیفانه برای مقابله با بی‌حجابی ...
«محاسبات کوانتومی» میدان جدید جنگ!

«محاسبات کوانتومی» میدان جدید جنگ!

واشنگتن احتمالا کنترل‌های جدیدی را در رقابت برای یک فناوری کلیدی اعمال خواهد کرد تا مانع ...
1