تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب : ۴۶۰۴۵۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

طرح نوروزی آرامش بهاری؛ از حرم بی بی حکیمه (س) تا امامزاده محمود در کهگیلویه و بویراحمد

۰
طرح نوروزی آرامش بهاری؛ از حرم بی بی حکیمه (س) تا امامزاده محمود در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در حرم بی بی حکیمه سلام الله علیها، بقعه متبرکه امامزاده محمود علیه السلام شهرستان کهگیلویه و بقعه متبرکه امام زاده جعفر علیه السلام خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از بقعه متبرکه امامزاده محمود علیه السلام شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به همزمانی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، طرح نوروزی آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی بصورت همزمان در این بقعه متبرکه برگزار و به آن ضیافت بهاری گفته می شود.
  
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید که به همراه قاسم مومنی شاد معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت از فعالیت های هیأت امنا، مرکز افق و خدام بقعه متبرکه امامزاده محمود علیه السلام شهرستان کهگیلویه تقدیر و تشکر کرد.

حرم مطهر حضرت امام‌زاده سید محمود علیه السلام مشهور به سید محمید علیه السلام در شیبی ناهموار در دامنه کوه بی‌سیتون (بی‌سیدون) چهار روستا (چاروسا) از دهستان طیبی سر حدی غربی در 75 کیلومتری دهدشت مرکز کهگیلویه واقع شده است.
در دامنه تپه‌های پوشیده از درختان سر بلند، آنجا که چادر اعتقاد بر پا است به گنبد و مناره فیروزه رنگ می‌رسی که امامزاده سید محمود مشهور به سید محمید علیه السلام نام دارد و مکان حمد و ستایش است.
در میان درختان سرسبز و سایه گستر چشمه زلال مذهب آرام در جریان است، امامزاده سید محمید علیه السلام در بخش «چاروسا» شهرستان کهگیلویه خیمه شوق و شور بر پا کرده است.
بقعه متبرکه امام‌زاده سید محمود مشهور به سید محمید علیه السلام در شیبی ناهموار در دامنه کوه بی‌سیتون (بی‌سیدون) چهار روستا (چاروسا) از دهستان طیبی سر حدی غربی، بخش چاروسا شهرستان کهگیلویه، با ارتفاع 1190 متر با سطح دریا، با فاصله 7 کیلومتر با شهر قلعه‌رئیسی و 75 کیلومتری دهدشت مرکز کهگیلویه واقع شده است.
این امام‌زاده دارای اولاد زیادی در بلاد وسیع کرانه‌های جنوبی خلیج‌ فارس و دامنه شمالی و شرق جبال زاگرس (کهگیلویه و بویر‌احمد، بهبهان، بنادر بوشهر، قسمتی از اصفهان، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری) و سایر نقاط ایران و خارج از کشور است که به سادات «رضا توفیق» شهرت دارند.

بارگاه مطهر حرم بی بی حکیمه (س) و امام‌زاده جعفر (ع) گچساران میزبان زائران و گردشگران مذهبی
رامین چرومی روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح  نوروزی آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی،اجتماعی و قرآنی در بقعه متبرکه امام‌زاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران برگزار می شود.
چرومی اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروزی طرح نوروزی آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی در قالب خیمه های معرفت با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی جهت بهره برداری معنوی زائران و گردشگران مذهبی  از فضای معنوی بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران  به عنوان یکی از قطب های شاخص گردشگری مذهبی در شهرستان گچساران برگزار شد.
وی گفت: این طرح در قالب خیمه های معرفت با غرفه های متنوع مشاوره خانواده، مشاوره دینی و فرهنگی و کودکان(نونهالان و نوجوانان) برپا شد و در آن‌ها ، مبلغان برای مشاوره خانواده، فرهنگی و دینی و پاسخگویی به مسائل شرعی مستقر شده‌اند.

چرومی روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در طرح نوروزی آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی با هدف ایجاد انگیزه در بین کودکان و نوجوانان غرفه ای ویژه آنها برپا شده که از آن استقبال خوبی شده است.
چرومی تصریح کرد: برپایی نماز جماعت، سخنرانی و اجرای برنامه های مختلف قرآنی از جمله برنامه های این بقعه متبرکه در ایام نوروز و در قالب طرح نوروزی آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی می باشد.
رامین چرومی از فعالیت های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران ،هیات امنا ، مرکز افق و خدام بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران در اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی تقدیر و تشکر بعمل آورد.

روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت در طول اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی هر هفته دعای کمیل و دعای ندبه در بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران برگزار می شود.
رامین چرومی روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اماکن مذهبی هستند که می توانند فضای روحی و روانی جامعه را به سمت صحیح هدایت کنند و اجرای طرح آرامش بهاری همراه با برنامه های فرهنگی و هنری در این اماکن به حضور اقشار مختلف به خصوص قشر جوانان و نوجوان در این فضاها و تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌ های فرهنگی کمک کرده است.

بقعه متبرکه امام‌زاده جعفر علیه السلام درمجاورت جاده گچساران به بابامیدان در دشتی وسیع در روستای امامزاده جعفر علیه السلام و ۲۰ کیلومتری شهرستان نفت‌خیز گچساران قرار گرفته، این مکان علاوه بر موقعیت ویژه استراتژیکی و اهمیت اقلیمی از جمله زیارتگاه‌ های معتبر استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.
 این بارگاه منور به لحاظ موقعیت جغرافیایی آن در مسیر جاده گچساران به شیراز یکی از بهترین مکان هایی است که در طول شبانه روز زائران بسیاری دارد.
شجره نامه امام‌زاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران به استناد اعتقادات محلی از اولاد و احفاد حضرت امام موسی کاظم علیه السلام است و امام.زاده دارای کرامات زیادی است و مردم این سامان به آن اعتقاد دارند و گاه شبانه روز برای ادای حاجت در این حرم مطهر بیتوته می کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
فایل های مرتبط
1