تاریخ انتشار
جمعه ۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۴۶۰۱۸۲
در اولین خطبه نماز جمعه سال ۱۴۰۲ چیتاب مطرح شد

سید فرج الله پژمان: راه حل مشکلات اقتصادی کشور ترک عادت وابستگی دولت به واردات است

۳
سید فرج الله پژمان: راه حل مشکلات اقتصادی کشور ترک عادت وابستگی دولت به واردات است
کبنا ؛به گزارش کبنا از چیتاب، حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان_ امام جمعه کبگیان_ در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی ۴فروردین ۱۴۰۲ چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به انجام کار خیر نسبتبه بندگان گفت: با این اجل‌های زودرس سعی کنید در کار خیر از همدیگر سبقت بگیرید، زیراکه مهمترین عاملی که فرصت را از انسان می‌گیرد فقر است.
وی با اشاره به اینکه دومین عاملی که خیلی از انسان‌ها را در انجام کار خیر بازمی دارد دارائی و ثروت است تصریح کرد: برخی از ثروتمندان با طغیانگری، در از دست دادن حلاوت عبادت، لذت مشارکت در کار‌های خیر را از دست می‌دهند فلذا با مسن‌تر شدن نه حال عبادت، ونه سلاح دار اموال ودارائیشان جهت وقف از دست رفته هستند پس مراقب باشید که مهمترین عامل نرسیدن به انجام کار خیر فرا رسیدن مرگ است و غفلت نکنید.
سید فرج الله پژمان با اشاره به مسأله خیرات برای اموات خطاب به حاضرین گفت: خیلی مراقب باشید مال نجس و حرام برای امواتتان خیرات نکنید.
وی افزود: شما مردم بافرهنگ بخش کبگیان و شهر چیتاب خیلی از رسوماتتان بی‌نظیر و غیر قابل تغییر است، لذا نگذارید عده‌ای با بدعت در دین و فرهنگتان رخنه کنند و ابهت شریفتان را خدشه دار کرده و بشکنند.
امام جمعه کبگیان با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان ماه ضیافت الله، ادای فریضهٔ نماز، منتظر منجی بودن، مأیوس نشدن از رحمت الهی، و سنجش عمل قبل از اِعمال را از مهمترین خصایص یک مؤمن برشمرد و گفت: از مصادیق تقوای الهی این لطفی است که خداوند ما را فرصتی دیگر داد تا ماه مبارک دیگری را درک کنیم و بتوانیم بر کسب فیوضات خود در اخلاص بندگی بیفزائیم.
حجت الاسلام پژمان افزود: در وادی هجمه‌های متعدد بدعت در دین مذهب، و تکثیر غول‌های رسانه‌ای معاند دین، سفت و سخت مراقب باشید در ماه مبارک رمضان گول بهانه‌های واهی خوشگذرانی طبیعت گردی را نخورید و شیطان را در غل و زنجیر شادمان نکنید.
امام جمعه کبگیان در فراز دیگری از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه چیتاب با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲  مهار تورم و رشد تولید خطاب به حاضرین گفت: در نام‌گذاری سال‌های متعدد تویسط مقام معظم رهبری، مسأله اقتصاد ومعیشت مردم همیشه مدنظر معظم له بوده و امسال هم توجه ویژه به اقتصاد و بهبود معیشت مردم در گوشزد به مسئولان بوده است.
این خطیب جمعه مهار تورم و رشد تولید را در نهادینه کردن دانش بنیان درونی برشمرد و گفت: وقتی مواد غنی و آماده تولید انواع محصولات در قالب مواد خام براحتی از کشور خارج و با تبدیل به محصولات متعدد چندبرابر به کشور وارد و چندهابرابر دیگر به مردم فروخته می‌شوند قطعاً اقتصاد ما در اجرای مهار تورم مشکل پیدا می‌کند و مردم قدرت خریدشان پایین می‌آید.
سید فرج الله پژمان خاطرنشان کرد: اولاً بجای خام فروشی خودمان با اتکا به نیروی مستعد داخلی زیرساخت تولیدات داشته باشیم، دوماََ اینکه خود دولت باید از عادت دیکته شدهٔ مصرف‌کننده همیشگی دست بکشد و زمینه تولید داخلی دانش بنیان را جهت ایجاد اشتغال، و برطرف کردن نیاز مردم با هدف صادرات و قطع واردات آماده کند.
وی در پایان مشکلات تورم افسار گسیخته اقتصادی و مسأله معیشت مردم را ناشی از رشد واردات با قیمت‌های گزاف برشمرد و گفت: تنها راه برون رفت از این مشکلات اهتمام جدی دولت در سرمایه‌گذاری کلان و کلی با تکیه بر توان نیروی داخلی جهت تبدیل مواد خام به محصولات نیاز بازار هدف بر مبنای رشد صادرات و قطع حداکثری واردات در کشور است.

----------------------------
خبرنگـار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1