تاریخ انتشار
جمعه ۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۴۶۰۱۶۴
آیا می‌خواهید سلامت کلی خود را بهبود بخشید؟

برای سلامتی به این ۵ بخش از زندگی خود نگاه کنید

۰
برای سلامتی به این ۵ بخش از زندگی خود نگاه کنید
کبنا ؛وقتی صحبت از توصیه‌های بهداشتی به میان می‌آید بسیاری از افراد نظرات بسیار متفاوتی را بیان می‌کنند. برخی می‌گویند وزنه بردارید و ورزش کنید برخی دیگر می‌گویند به شمارش کالری روی آورید و رژیم غذایی را دنبال کنید. با انبوهی از پیشنهادات مختلف پیدا کردن روتینی که برای شما مناسب باشد دشوار است.
بسیاری از افراد قصد دارند وضعیت سلامت خود را بهبود بخشند و مطمئن نیستند که کدام قسمت‌ها مهم‌تر می‌باشند خواب و رژیم غذایی تمرکز اصلی باشند یا ورزش؟ پاسخ واقعی تمرکز بر ایجاد یک سبک زندگی سالم‌تر و بهبود جنبه‌های مختلف زندگی شما است که می‌تواند تاثیر مثبتی بر سلامتی داشته باشد.
برخی از مشهودترین راهکار‌ها طبق نظر استنفورد خواب، رژیم غذایی، ورزش، مدیریت استرس (و با نزدیک شدن بهار نور خورشید کمک می‌کند) و روابط هستند.
در ادامه اشاره می‌کنیم که چگونه می‌توانید پیشرفت‌هایی را در مورد هر یک از موارد ذکر شده ایجاد کنید:
۱-چگونه خواب خود را بهتر کنیم؟
بهبود خواب ممکن است یک کار غیر ممکن به نظر برسد. پس از بازگشت به خانه از مدرسه یا محل کار زمان می‌تواند به سرعت در حال گذر باشد. چند کار برای کمک به خواب بهتر وجود دارد. ابتدا نور آبی را پیش از خواب از بین ببرید و وسوسه نشوید که پیش از خواب وارد شبکه‌های اجتماعی شوید. نگاه به نور آبی رایانه یا گوشی تلفن همراه تان می‌تواند بر خواب شما تاثیر منفی بگذارد. طبق گفته کلینیک کلیولند تمرکز بر روی گوشی تلفن همراه تان می‌تواند مغز شما را فعال نگه دارد موضوعی که خوابیدن را دشوارتر می‌سازد. سعی کنید وسایل الکترونیکی خود را چند ساعت پیش از خواب خاموش کنید و فعالیت‌های دیگری مانند خواندن کتاب یا مدیتیشن را پیش از خواب انجام دهید که می‌تواند به شما کمک کند آرامش داشته باشید. پیش از آن که گوشی تلفن همراه هوشمند خود را زمین بگذارید حتما زنگ ساعت تان را تنظیم کنید.
یکی دیگر از مواردی که می‌تواند خواب شما را بهبود بخشد اجتناب ورزیدن از مصرف کافئین پیش از خواب است. سعی کنید هنگام ظهر نوشیدن کافئین را متوقف کنید تا وقتی به خواب می‌روید اثرات آن از بین برود. بهبود خواب به معنای ایجاد تغییرات کوچکی است که در دراز مدت برای شما مفید خواهد بود. خواب خوب برای تنظیم هورمونی و سلامت کلی مهم است و می‌تواند شما را برای تصمیم گیری‌های خوب در دراز مدت آماده کند.
۲-چگونه رژیم غذایی خود را بهبود بخشید؟
بهبود رژیم غذایی شما می‌تواند کاری دلهره آور به نظر برسد. یکی از راه‌های آسان برای ایجاد تغییرات این است که به تغییرات ساده فکر کنید. اگر با ناهار چیپس می‌خورید آن را با هویج و کرفس عوض کنید. اگر در حال پختن پاستا هستید پاستا با آرد سفید را با پاستایی با آرد دیگر عوض کنید. اگر عاشق مرغ سوخاری هستید سعی کنید نوع پخته آن را درست کنید.
تعدادی از این تغییرات می‌توانند در ایجاد تغییرات مثبت و تدریجی در سلامت مفید باشند. هم چنین در نظر بگیرید که چه چیزی می‌توانید به وعده‌های غذایی که دوست دارید اضافه کنید. اگر می‌گویید که واقعا پوره سیب زمینی را دوست دارید نیمی از آن را سیب زمینی و سپس نیمی از آن را گل کلم در نظر بگیرید یا به این فکر کنید که چگونه می‌توانید اسفناج یا کلم بروکلی را به پاستای خود اضافه کنید. تغییرات کوچک دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید ایجاد کنید. به مصرف پروتئین توجه کنید و در طول روز هیدراته بمانید.
۳-چگونه ورزش را شروع کنیم؟
اگر ورزش را متوقف کرده اید برای شروع دوباره آن دیر نیست. به جای آن که فورا سعی کنید بازگشت به جایی در زمانی که بیش‌تر ورزش می‌کردید را داشته باشید به عادت انجام برخی حرکات هر روز بازگردید. بهترین کار انجام تمرینی است که به طور مداوم انجام دهید و آن را دوست دارید. با کلاس‌های تناسب اندام یا رفتن به باشگاه یا ورزش در خانه یا خارج از خانه آزمایش کنید.
پیدا کردن روتینی که دوست دارید می‌تواند برای شروع ورزش مفید باشد. راه دیگر برای شروع ورزش ایجاد مسئولیت پذیری برای خود است. با یک دوست در مورد بازگشت به یک روال عادی صحبت کنید و یک برنامه پاسخگویی ایجاد کنید. حتی اگر با ورزش سبک و کم آغاز می‌کنید انجام آن در هفته می‌تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.
۴- چرا نور خورشید برای مدیریت استرس اهمیت دارد؟
مدیریت استرس می‌تواند کار دشواری باشد. طبق برنامه پزشکی سبک زندگی استنفورد مدیریت استرس را می‌توان با شناسایی علت استرس و سپس پاسخ دادن به آن انجام داد. نور خورشید هم چنین می‌تواند بخش مهمی از مدیریت استرس باشد.
نور خورشید باعث می‌شود کمتر استرس داشته باشیم. نتیجه مطالعه‌ای که در نشریه چشم انداز‌های سلامت محیطی منتشر شده نشان می‌دهد نور خورشید میزان جذب ویتامین د را افزایش می‌دهد.
بنابراین، دریافت نور کافی در هر روز می‌تواند به سلامت شما کمک کند. زمانی که از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر کار می‌کنید پیدا کردن زمانی برای بیرون رفتن که خورشید هنوز غروب نکرده باشد کار دشواری باشد. استراحت ناهار خود را در خارج از خانه در نظر بگیرید. این زمان بسیار خوبی برای پیاده روی کوتاه و سریع است که می‌تواند به شما کمک کند کمی تحرک داشته باشید. هم چنین ممکن است گذراندن زمان بیش‌تر در آفتاب بر خلق و خوی شما تاثیر مثبتی بگذارد.
۵-چگونه بر روی روابط تمرکز کنیم؟
تمرکز بر روی روابط می‌تواند سلامت کلی شما را بهبود بخشد. اگر از روابط خود راضی هستید ممکن است تمایل بیش تری به صرف زمان بیش‌تر برای بهبود سلامت خود به روش‌های دیگر نیز داشته باشید. بهبود روابط بیش از آن که یک علم باشد یک هنر است.
گذراندن وقت با افرادی که دوست شان دارید می‌تواند به بهبود روابط شما کمک کنید. زمانی که با شخصی هستید که دوست اش دارید زمانی را برای گوش دادن به او اختصاص داده و واقعا به او گوش دهید و به آن چه می‌گوید فکر کنید. مطمئن شوید که به افراد زندگی تان اجازه می‌دهید بدانند که برای شان ارزش قائل هستید. داشتن روابط قوی می‌تواند روحیه و سلامت کلی شما را بهبود بخشد.
مرجع : فرارو
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1