تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب : ۴۵۹۹۹۱
در راستای توانمندسازی و مهارت آموزی دانش آموزان؛

از ایده تا عمل با پرورش قارچ در مدرسه بنت الهدی دهدشت

۱
از ایده تا عمل با پرورش قارچ در مدرسه بنت الهدی دهدشت
کبنا ؛در راستای توانمندسازی دانش آموزان و آشنایی آنان با مشاغل مختلف، کارگاه پرورش قارچ در دبیرستان بنت الهدی دهدشت با مشارکت موسسه یاران فرشتگان نور تهران برای نخستین بار در این شهرستان احداث شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، فریدون فاطمی زاده رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه در گفتگو با خبرنگار کبنا با بیان اینکه در هنرستان های شهرستان کهگیلویه ۱۵ رشته با زمینه های صنعت، خدمات، هنر و کشاورزی وجود دارد افزود: این رشته ها در ۶ هنرستان توزیع شده و دانش آموزان دختر و پسر در این رشته ها مشغول به تحصیل هستند. 
فاطمی زاده با بیان اینکه بنا بر این است که دانش آموزان در کنار مباحث تئوری مهارت ها را هم یاد بگیرند گفت: که بتوانند از رهگذر این مهارت ها در آینده برای خود اشتغال زایی ایجاد کنند.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه تصریح کرد: کارگاه پرورش قارچ دبیرستان بنت الهدی یکی از کارگاه هایی است که دانش آموزان به کمک معلمان این کارگاه را راه اندازی کردند با اعتباری قریب به ۴۰ میلیون تومان که بخشی از این سرمایه ثابت و بخشی دیگر مصرفی است.
فاطمی زاده با اشاره به اینکه رشته خیاطی در این محیط آموزشی وجود دارد افزود: ضمن اینکه دانش آموزان مهارت طراحی و دوخت را یاد می‌گیرند تولید انجام می‌دهند و بنا براین است که تابستان امسال پوشاک مدارس از همین مکان تولید شود.  
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه با بیان اینکه بنا است که سال آینده رشته تولیدات گیاهی در همین فضای آموزشی راه‌اندازی شود تا از این فرصت ایجاد شده از این کارگاه دانش آموزان هم آموزش ببینید هم مهارت کافی را یاد بگیرند.  
وی در ادامه افزود: رشته های دیگری مانند مکانیکی و جوشکاری وجود دارد که آنها هم در دستور کار قرار دارند که به مرحله درآمد زایی برسند.
فاطمی زاده با بیان اینکه در دهدشت قریب به ۹۰۰ دانش آموز داریم که در رشته های فنی  مهارتی و کاردانش  به تحصیل مشغول هستند افزود: ۳۳ درصد دانش آموزان متوسطه دوم ما هدایت شدند به رشته های فنی مهارتی و کاردانش که در سال گذشته روند و استقبال خوبی شد.
 وی بیان کرد: با تنوعی که در رشته ها ایجاد می‌شود امیدواریم در سال اینده  دانش آموزان استقبال بهتری داشته باشند.




​​​​​



​​​​​​
​​​​​​
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1