تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۴۵۹۸۷۵
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تشریح کرد؛

تحقیق عدالت ارتباطی در دولت سیزدهم / خدمات دهی ارتباطی در دورافتاده روستاها و مناطق صعب العبور کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
تحقیق عدالت ارتباطی در دولت سیزدهم / خدمات دهی ارتباطی در دورافتاده روستاها و مناطق صعب العبور کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
مهمترین راهبرد دولت سیزدهم شتاب بخشی به تحقق عدالت ارتباطی حتی در دورافتاده نقاط استان ها از جمله روستاها و مناطق صعب العبور کهگیلویه و بویراحمد برای راحت‌تر کردن زندگی مردم و افزایش بهره‌وری است و اکنون افزون بر یک هزار میلیارد تومان طرح در حوزه ارتباطات و فناوری این استان در دست اجرا است.
به گزارش کبنا نیوز، سیاست دولت مردمی در همان ابتدای کار توجه به مناطق کمتر برخوردار و دورافتاده بود و با پیروی از این رویکرد خدمات حوزه ارتباطات و فناوری به مناطق محروم‌ترِ استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله دیشموک، زیلایی، روستاهای بهمئی و تمام نقاط کم برخوردار ارائه شده ا و بیشترین انرژی و تمرکز روی این مناطق از استان گذاشته شده است.
به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در سال های گذشته این استان در رابطه با زیرساخت های فناوری کمی عقب افتاده بود اما اکنون شاهد رشد چشمگیر در حوزه زیرساخت های این حوزه هستیم.
سید علی احمدزاده عنوان کرد: پروژه های فناوری اطلاعات بسیار زیربنایی و اساسی بوده و یکی از بسترهای پیشرفت استان است که به زودی تمام استان از آن برخوردار خواهد شد.
در این دولت، تلاش اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد این است که در کنار ارتقای پوشش و کیفیت اینترنت در شهرهای استان، برای مناطق روستایی نیز این امکان را فراهم کند تا آن‌ها نیز مانند ساکنان مناطق شهری به اینترنت پرسرعت و باکیفیت دست پیدا کنند.
برخورداری ۱۱۱ روستای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت پر سرعت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد گفت: حدود یکهزار و ۶۲۴ روستای دارای سکنه داریم که ۷۲۱ روستای آن بالای ۲۰ خانوار هستند که در این دولت ۱۱۱ روستای بالای ۲۰ خانوار آن به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند؛ بعضی از این روستاها پوشش داشتند اما مجدداً پوشش مطلوب‌تری برای آنها در نظر گرفته شد.
سید محمود رادمنش ادامه داد: ۵۰ روستا نیز در یک سال اخیر برای اولین بار دارای پوشش پرسرعت اینترنت شدند.
وی عنوان کرد: با این وجود هنوز برخی دیگر از روستاهای بالای ۲۰ خانوار از پوشش اینترنت برخوردار نیستند به طوری که ۴۴ روستای دیگر بالای ۲۰ خانوار فاقد پوشش در استان وجود دارد که با پروژه‌هایی که برایشان تعریف شده، تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۲ به اینترنت متصل خواهند شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: البته ۶۹ روستای دیگر هم وجود دارند که دارای پوشش نامطلوب هستند؛ آنها را نیز از نظر کیفی، ارتقا خواهیم داد.
رادمنش تاکید کرد: بین ۹۳ تا ۹۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.
وی تاکید کرد: به تفکیک میانگین اتصال به اینترنت پرسرعت روستاهای استان شامل روستاهای شهرستان باشت ۹۰/۲۸ درصد، بویراحمد ۹۵/۵ درصد، بهمئی ۹۱ درصد، چرام ۹۵/۶۵ درصد، دنا ۹۰ درصد، کهگیلویه ۹۴ درصد، گچساران ۹۶/۱۵ درصد و روستاهای شهرستان لنده ۹۴/۱۲ درصد به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بنابراین با اقداماتی که انجام شده، امید است بتوانیم در سال آینده، ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به اینترنت پرسرعت متصل کنیم.
تکلیف روستاهای زیر ۲۰ خانوار چه می شود؟
رادمنش بیان کرد: بخش زیادی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد زیر ۲۰ خانوار هستند و با وجود اینکه هنوز در بحث قانون خدمات دولت، تعریفی برای آنها نشده است اما با تعریف پروژه‌های فناوری اطلاعات استان برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار در مکان‌های درست، سعی کردیم هر بار چندین روستای زیر ۲۰ خانوار را هم پوشش دهیم.
وی تأکید کرد: چنانچه برخی معارضات نبود، وعده اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت تا پایان همین سال اتفاق می‌افتاد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد گفت: منظور از اینترنت پرسرعت، تری جی و فورجی است. با وجود اینکه در حال حاضر بخشی از پروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد اینترنت تری‌جی (۳ چی)دارند؛ مقرر شده تمام این روستاها در سال ۱۴۰۲ فورجی (۴جی) شوند.
توسعه سایت‌های شهری استان
رادمنش اظهار کرد: توسعه ارتباطات شهری و رفع نواقص ارتباطی در شهرهای استان توسط خود اپراتورها انجام می‌شود و اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، آنها را راهبری می‌کند.
وی افزود: در یک سال اخیر اتفاقات خوبی افتاده است، برای پایداری شبکه‌های ارتباطی شهری و روستایی، بیش از ۱۰۰ سایت ارتباطات سیار به باطری‌های پشتیبان مجهز شده‌اند و اگر این روند ادامه پیدا کند، در سال آینده دیگر سایت بدون پشتیبان نخواهیم داشت.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد افزود: بیشتر از ۳۰ سایت ارتباطی نیز در شهرهای کوچک و بزرگ استان اضافه شده است.
دولت سیزدهم و سرعت بخشی به فناوری در دورافتاده ترین نقاط کهگیلویه وبویراحمد
دلیل ضعف اینترنت در برخی نقاط شهر چیست؟
رادمنش گفت: ضعف اینترنت در برخی شهرهای استان به دو دلیل رخ می‌دهد؛ گاهی اوقات به خاطر ساخت و ساز و بلندمرتبه‌سازی است و سیگنال دهی را کاهش می دهد که در این مواقع، ما ارتفاع سایت‌ها را افزایش می دهیم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: گاهی نیز به دلیل افزایش جمعیت است و ترافیک بالا می رد که در این مواقع پهنای باند را افزایش می‌دهیم.
وی ادامه داد: در تمام شهرهای کشور چنین مشکلاتی را داریم، اما در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد، این مشکلات کمتر است.
رادمنش ادامه داد: مردم می‌توانند مشکلات پوششی خود را در تماس با سامانه ۱۹۵ گزارش دهند که به جد شکایت افراد پیگیری می شود.
اتفاق نادر در زمینه زیرساخت های ارتباطی (فیبر نوری)
رادمنش از فیبر نوری به عنوان یک زیرساخت روستایی و در مناطق محروم دارای اهمیت ویژه یاد کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: در سال های قبل کل فیبر نوری که مصوب شد ۱۹۰ کیلومتر بود که در دو سال اخیر هم اجرایی و تحویل داده شدند.
وی از یک اتفاق نادر و بی‌سابقه در تاریخ ارتباطات و فناوری کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار نام برد و گفت: قریب به یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری برای دورافتاده ترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد دیده شده و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است
وی افزود: کل فیبر نوری استان اکنون، ۹۰۰ کیلومتر است و یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوریِ جدید، یک اتفاق بی‌سابقه است.
رادمنش گفت: ابلاغ آن قبل از عید انجام خواهد شد و اجرای آن به ۱۴۰۲ موکول می شود تا شبکه قوی زیرساخت ارتباطی هدیه ای باشد از طرف دولت سیزدهم برای نسل های آینده در روستاهاست.
وی ادامه داد: برای سال آینده نیز پیگیر تکنولوژی فایوجی (۵ جی) هستیم و قطعاً در سال ۱۴۰۲ این تکتنولوژی را در سطح استان خواهیم داشت.
اینترنت ثابت خانگی شهری
وی تصریح کرد: مقرر شده طی یک پروژه ملی به جای اینکه مردم اینترنت پرسرعت را از موبایل بگیرند، اینترنت ثابت را با کیفیت بالا به درب خانه‌های مردم ببریم که در این صورت بحث ترافیک و کاهش کیفیت اینترنت کمتر خواهد شد.
رادمنش ادامه داد: مخابرات به عنوان یک شرکت خصوصی قریب به ۱۲ تا ۱۳ هزار استعداد نصب فیبر خانگی ایجاد کرده، چنانچه مردم درخواست داشته باشند، مخابرات آماده است این فیبر را به آنان برساند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه اینترنت ثابت خانگی، علاوه بر هزینه کمتر، کیفیت بیشتری دارد، گفت: پیگیر هستیم اپراتور سرمایه‌گذار را به استان بیاوریم و در همه شهرهای استان فیبر خانگی به وجود بیاید.
گام های بی نظیر دولت در زیرساخت های ارتباطی استان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد گفت: تنها در زمینه ایجاد شبکه پایدار عدد یک هزار و ۵۰۰ اتاق کم سابقه است و تمام این ۵۰ ساخت زیرساخت ارتباطی استان در یک قلم در دولت سیزدهم برای کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد.
وی عنوان کرد: توجه دولت به حوزه توسعه زیرساخت ها ارتباطی در عمل بوده و شعار نبوده است.
رادمنش تصریح کرد: از سوی دیگر دولت مصمم است تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به اینترنت پر سرعت مجهز کند و اکنون به بالای ۹۰ درصد رسیده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: حتی به روستاهای دارای پوشش کم کیفیت و نامطلوب هم توجه ویژه شده که اصلاح شوند.
وی تاکید کرد: جهش بی سابقه ای در حوزه اعتبارات در این دولت در حوزه ارتباطات صورت گرفته به گونه ای که تنها ۴۰۰ میلیارد تومان در بحث پوشش روستایی هزینه شده است و افزون بر یک هزار میلیارد تومان طرح در دست اجراست.
بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان بیش از ۷۱۳ هزار نفر است. بیش از ۵۹۴ هزار و ۷۵۲ مشترک اینترنت پر سرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
این استان یک هزارو ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند. تعداد روستاهای متصل به اینترنت پهن باند استان ۸۲۷ روستاست.
۹۲ درصد روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد حداقل به یک سرویس ارتباطی دسترسی دارند و ۷۰ درصد روستاهای استان با احتساب تمام تکنولوژی ها (گران و ارزان و ای دی اس ال، تری جی و فور جی) به اینترنت دسترسی دارند.
شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد در بین استانهای کشور ۱۹ است.
ضریب نفوذ همراه اول در کهگیلویه و بویراحمد ۹۵.۹۹ درصد و ضریب نفوذ ایرانسل ۳۸.۱۲ درصد و ضریب نفوذ اینترنت ثابت ۵.۲۴ درصد، ضریب نفوذ پهن باند سیار ۷۴.۷۰ است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فضای محازی را بستن واتساپ واینستا را فیلتر کردن دارند از ارتباط حرف میزنند
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1