تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : ۴۵۹۸۰۱
در یادداشتی منتشر شد

پیشنهادات دهیار جوان بهمئی به مدیر سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور

۲
پیشنهادات دهیار جوان بهمئی به مدیر سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور
کبنا ؛سید یوسف فخرایی دهیار روستای سیدصفی و نماینده دهیاران شهرستان بهمئی در یاداشتی خطاب به مدیر جدید سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور و دهیاران حاضر در گروه کشوری توصیه و راهکار‌هایی را نشر داده که که مورد تحسین مسئولین و استقبال دهیاران قرار گرفت.
مختصر پیشنهادات دهیار جوان بهمئی جهت همفکری و تعامل و تشدید تجربه دهیاران کشور برای مطلوب‌ترین نتیجه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شرح زیر بود.
فخرایی در جهت پیشرفت و توسعه روستا‌ها گفت، پیشنهاد می‌کنم برای سرعت بخشیدن به پروژه‌ها و اقدامات شغلی و عمرانی با کمترین درصد تلفات و هزینه‌های اضافی نیاز به استفاده از افکار و نظریه‌هایی فراتر از بدنه دهیار و شورای اسلامی هر روستا می‌باشد.
نماینده دهیاران شهرستان بهمئی ادامه داد که اقدامات و تلاش‌های دهیاران در روستا ها زمانی می‌تواند تأثیر‌گزار و اثربخش و کارآمد باشد که همـه خدمتگزاران کلیـدی نظیر اعضای محترم شورای اسلامی روستا، دهیار، امام جماعت، بخشدار و همچنیـن ریش  سفیدان و افــراد معــتمد محلی، و در روستا‌های پیشرفته تر و  شلـوغ تر از نمایندگان اصنـــاف  مختلـف فعـــال در روستا (نظیر فنی کاران، کشــاورزان، باغــداران، دامـــداران، زنبــورداران، تولیــد کنندگـان صـنایع دستــی، صاحــبان مشــاغل) و غیــرو در هـم‌اندیشی‌ها و تصمیم‌گــیری‌ها و برنامه‌ریــزی ها برای دستیابی به آبادانی و پیشرفت مطلوب روستا، مشارکت فعــال و موثـری داشته باشند.
پیشنهاد می‌کنم شورای اسلامی و دهیاران روستا‌ها، جلسات هم‌اندیشی هفتگی یا ماهانه به نیت پیشرفت  روستا، تشکیل شود و مسائل و مشکلات روستا‌ها، در آن جلسه ها بررسی و با همفکری واستفاده از خرد جمعی، چاره‌اندیشی و درمان شود.
جهت خروجی بهتر این جلسات می‌توان از مسئولین شهری و نخبگان شهرستانی هم دعوت کرد تا از نظرات و پیشنهادات‌ایشان نیز استفاده شود.
مطمئنا ‌ایده، پیشنهاد و برنامه‌ای که از خروجی این جلسات حـاصل شود، همه اعضای جلسه نسبت به آن احساس مسئولیت  می‌کنند   و  اهالی نه تنها در فرآیند اجــرای آن، مخالفتی نمی‌کنند بلکه تلاش همه جانبه‌ای می‌شود تا آن برنامه، به بهترین شکل ممکن  به اجرا درآیـد.
در  اقدامات فرهنگی و اجتماعی روستـا نباید هیچ گروه و قشری از اعضای جامعـه نادیده گرفته  شوند. و همچنین لازم است از ظرفیت و توان همه اعضای محلی از مرد و زن، پیر و جوان، کودک و نوجوان، شاغل و بیکار، و همه پتانسیل‌های مثبت موجود استفاده شود و  فرصت‌های مساوی به همه‌ی اعضای جامـعه جهت مـشارکت در فـرآیند  شناخت مسأله، ارائه راه حل، و همکاری در فرآیند اجرای آن داده شود تا فضای شور و نشاط همدلی و همکاری آمیخته با اتحاد و دوستی  در  محیط  روستا‌ها فـراهم شـود.
در پایان از همه دهیاران خواهشمندم دانش و علم و عمل خود را در استفاده صحیح و از رسانه و فضای مجازی بالا ببرند، و سعی داشته باشند با تشکیل گرو‌های مختلف و مفید و مدیریتی صحیح، به اهالی روستا انتقال داده تا از بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی و جلوگیری شود.
به‌ امید سالی خوب و آبادانی همه روستا‌ها
سید یوسف فخرایی
دهیار روستای سیدصفی از شهرستان بهمئی، استان گهگیلویه و بویراحمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

چینی‌ها در سیاست خارجی خود اصلی را تحت عنوان توسعه مسالمت‌آمیز به عنوان راهبرد اصلی چهل ...
1