تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۴۵۹۷۴۱
آماده‌باش نیرو‌های آتش نشانی برای حوادث احتمالی

توصیه های ایمنی رئیس آتش نشانی یاسوج درخصوص چهارشنبه سوری

۰
توصیه های ایمنی رئیس آتش نشانی یاسوج درخصوص چهارشنبه سوری
کبنا ؛رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: نیرو‌های این سازمان برای چهارشنبه‌ آخر سال در آماده‌باش کامل بسر می برند.
به گزارش کبنا نیوز، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج از آماده‌باش کامل نیروهای سه پایگاه آتش‌نشانی برای مقابله با حوادث احتمالی در چهارشنبه آخر سال خبر داد.
محمد رستمی افزود: ۱۰ گروه خودرویی، ۶۰ نیروی عملیاتی و ۴ دستگاه خودروی آتش نشانی مجهز در نقاط پرخطر شهر یاسوج برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه سوری مستقر می‌شوند.
وی ادامه داد: همچنین هماهنگی لازم با دستگاه‌های امدادی و امنیتی از جمله ستاد مدیریت بحران، نیروی انتظامی و اورژانس برای این شب انجام شده است.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج افزود: طی سال گذشته نیز شاهد حادثه ای در شب چهارشنبه سوری شهر یاسوج نبوده ایم.
رستمی با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ سال از آسیب‌پذیرترین رده سنی در چهارشنبه سوری هستند، گفت: والدین در این شب مراقب فرزندان خود باشند، همچنین از روشن کردن آتش در کنار پست‌های توزیع برق، مکان‌ها و پارکینگ‌های سربسته، کوچه‌های باریک، کنار خودروهای پارک شده و مواد اشتعال‌زا خودداری کنند.
وی ادامه داد: نقاط حادثه خیز چهارشنبه سوری در سطح شهر را شناسایی کرده ایم و قرار شد، اکیپ‌های امدادی در این نقاط مستقر شوند و آتش نشانی به صورت ۲۴ ساعته در شب چهارشنبه سوری و ایام تعطیلات نوروز آماده ارائه خدمات به مردم و شهروندان است.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج عنوان کرد: شاید روشن کردن آتش در اختیار افراد باشد اما کنترل و اطفای آن در اختیار آنها نیست و ممکن است منجر به خسارات جبران ناپذیر شود.
رستمی تاکید کرد: با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر سنت چهارشنبه سوری تحریف شده و ماهیت خود را از دست داده است مردم و جامعه دچار خسارت شده اند و مراقبت شود که سال نو را با تلخی شروع نکنید.
وی گفت: موادمحترقه بسیار خطرآفرین هستند، بنابراین نگهداری این مواد در منزل خطرناک است و افراد از پرتاب این مواد به سمت خودروها و افراد خودداری کنند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج بیان کرد: در صورت هرگونه حادثه و اتفاقی ابتدا افراد مسن و کودکان را از محل حادثه دور کرده و بلافاصله با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی با ذکر دقیق آدرس تماس بگیرید تا فرشتگان نجات آتش نشانی در صحنه حاضر شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

چینی‌ها در سیاست خارجی خود اصلی را تحت عنوان توسعه مسالمت‌آمیز به عنوان راهبرد اصلی چهل ...
1