تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۴۵۹۶۷۳
هر روز معرفی یک شهید:

مروری بر زندگینامه شهید سیاوش اختری‌مقدم / از تولد در لوداب تا شهادت در اهواز

۱
۰
مروری بر زندگینامه شهید سیاوش اختری‌مقدم / از تولد در لوداب تا شهادت در اهواز
کبنا ؛سیاوش اختری مقدم در سال ۱۳۴۳ در روستای گلال لوداب از توابع شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد. بعد از گذشت حدود سه ماه از تولدش، خانواده او برای ادامه زندگی به روستای هفت‌چشمه از توابع بخش مارگون مهاجرت کردند. خانواده او از راه کشاورزی و کارگری امرارمعاش می‌کردند. پدر و مادر سیاوش، هشت پسر و چهار دختر داشتند. پسر بزرگ خانواده، به تحصیل مشغول شد و سیاوش که فرزند دوم خانواده بود، به علت همکاری با پدر در تأمین معیشت خانواده، از تحصیل بازماند.
به گزارش کبنا نیوز، سیاوش، بنا به اقتضای شرایط شغلی و کارِ آن سال‌های مردم منطقه، چند سالی به چوپانی نزد اقوام در روستای هفت‌چشمه مشغول شد. در سال ۱۳۶۲ وقتی سیاوش ۱۹ سال داشت، پدرش که عضو شورای روستا و از معتمدین منطقه بود، او را به پاسگاه ژاندارمری و حوزه نظام‌وظیفه شهر سی‌سخت معرفی کرد و سیاوش در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۳۶۲ به همراه سه نفر از هم‌محلی‌های خود، به‌منظور آموزش و انجام خدمت نظام‌وظیفه، به کازرون اعزام شد.
او بعد از گذراندن دوره آموزشی در کازرون، برای تأمین پاسداری به لارستان فارس، گروهان ژاندارمری، اعزام شد؛ و پس از ۱۴ ماه خدمت در ژاندارمری لارستان فارس، به دلیل کمبود نیرو در خط مقدم جبهه، به لشکر ۱۹ زرهی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست.
سیاوش سپس برای آموزش سلاح سنگین به شهرستان دزفول اعزام شد و پس از طی دوره کوتاهی به کوشک اهواز اعزام شد و در خط‌ مقدم جبهه حضوری فعال داشت.
سیاوش، در مدت حضورش در جبهه، در چندین عملیات شرکت کرد و پس از ۲۴ ماه خدمت صادقانه برای نظام جمهوری اسلامی ایران، سرانجام در سال ۱۳۶۴، درحالی‌که فقط ۵ روز به اتمام خدمت سربازی‌اش باقی‌مانده بود، در اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن، در منطقه «کوشک» اهواز به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در روستای هفت‌چشمه به خاک سپرده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
روحش شاد و یادش گرامی باد ،انشاالله همه ما قدر دان شهدا باشیم۰
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

چینی‌ها در سیاست خارجی خود اصلی را تحت عنوان توسعه مسالمت‌آمیز به عنوان راهبرد اصلی چهل ...
ایران قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه را نهایی کرد

ایران قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه را نهایی کرد

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد، ایران قرارداد خرید هواپیمای سوخو-۳۵ از روسیه ...
1