تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۴۵۹۴۶۰
کبنا گزارش می دهد؛

یاسوج در حال ترکیدن است، کمیسیون ماده 100 همچنان مشغول جریمه کردن!

۳
۱
یاسوج در حال ترکیدن است، کمیسیون ماده 100 شهرداری همچنان مشغول جریمه کردن!
کبنا ؛
یاسوج شهری گردشگر پذیر است و علاوه بر این، شهر برای شهروندان نیز جذابیت های تفریحی دارد و مردم روزانه عبور و مرورهای زیادی در سطح شهر دارند، ولی متأسفانه هر روزه بار ترافیکی در شهر زیادتر می شود، هر چند که لازم است پارکینگ های بزرگ شهری وجود داشته باشند که ندارند، حتی ساختمان ها نیز ملزم به ساخت پارکینگ نشده اند و این مسئله هرج و مرج و ترافیک زیادی را در شهر ایجاد کرده که با روح و روان شهروندان بازی می کند.
طبق اصول شهرسازی واحدهای مسکونی باید پارکینگ داشته باشند و این امر در پروانه های ساختمانی صادر شده پیش بینی شده است، بر اساس قوانین کمیسیون ماده 100 شهرداری، در صورتی که واحدهای ساختمانی خلاف این قانون عمل کنند بر اساس رأی این کمیسیون یا موظف به پرداخت جریمه می شوند یا باید ساختمان تخریب و اصلاح شود.
به گزارش کبنا نیوز، بسیاری از ترافیک شهر یاسوج به نبود پارکینگ های ساختمان ها و پارک های دوبل در این شهر برمی گردد. در حالی که ساختمان های تجاری و مسکونی و اداری در خیابان های اصلی از جمله خیابان های شهدا، فردوسی، هجرت ها، جمهوری و ... ملزم به داشتن پارکینگ هستند، متأسفانه نبود پارکینگ در شهر موجب شده با پارک خودرو در کناره خیابان ها مواجه باشیم. تمام خیابان های سطح شهر و حتی خیابان های کم عرض در مرکز شهر با پدیده پارک خودروها مواجه هستند که مشکلات بسیاری را ایجاد کرده، مردم برای مراجعه به بازار نمی توانند جایی برای پارک خودرو پیدا کنند چون عموما بازاری ها و صاحبان کسب و کار خودرو خود را در خیابان پارک کرده اند، در حالی که این خودروها باید در پارکینگ باشند تا عبور و مرور در خیابان راحت تر صورت بگیرد.
کمیسیون ماده 100 ؛ درآمد پایدار شهرداری یاسوج ؟
شهرداری ها عموما به کمیسیون ماده 100 به عنوان یک درآمد پایدار چشم دوخته اند در حالی که از تخلفات شهرسازی چشم پوشی می کنند، غالب ساختمان هایی که در شهر یاسوج ساخته شده اند فاقد پارکینگ هستند و به نظر می آید اغماض یا ترک فعل در این کمیسیون وجود دارد، در غیر این صورت می بایست دستور تخریب ساختمان ها داده می شد یا حداقل این کمیسیون به ساختمان ها دستور اصلاح و ساخت پارکینگ می داد.
کمیسیون ها باید تعطیل شوند
جریمه های یک برابر یا دوبرابر ساختمان های بدون پارکینگ هیچ دردی از شهر یاسوج دوا نکرده و تاکنون مشکلات زیادی در این شهر ایجاد کرده است، اخیرا نیز شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد در کمیسیون شورای ترافیک به بی توجهی کمیسیون ماده 100 اشاره کرد و گفت: این کمیسیون ها بطور کامل باید تعطیل شوند، تاکنون آیا دیده اید که ساختمانی در یاسوج بخاطر نداشتن پارکینگ تخریب شود؟ جریمه کردن برای یاسوج هیچ فایده ای ندارد، باید ساختمان های اداری و تجاری و ... پارکینگ داشته باشند.
اصفهان کمیسیون ماده 100 ندارد
همچنین اکبری تبار عضو پیشین شورای شهر یاسوج به این موضوع اشاره کرده و گفت: در شهرهایی مثل اصفهان کمیسیون ماده 100 وجود ندارد و داشتن پارکینگ برای ساختن ساختمان ها کاملا بدیهی است، کسی که اقدام به ساختن ساختمان می کند در ابتدا توجیه می شود و ملزم می شود که پارکینگ برای ساختمان درنظر بگیرد.
مردم برای خرید کردن جای پارک ندارند
مسوول اتاق اصناف شهر یاسوج گفت: مردم برای خرید کردن از مغازه ها و اصناف جای پارک ندارد، مشتری ها بعد از 12 شب که دیگر خودرویی در سطح شهر نیست می آیند برای خرید. مشتری ها می گویند اینجا جای پارک نیست و ما مجبوریم برای خرید به شیراز و دیلم و گناوه برویم.
سیستم شهرسازی یاسوج قدیمی شده و خیابان های کوچک و باریک شهر توانایی هضم بار ترافیکی را ندارد، در حالی که نیاز است بازارچه هایی برای عبور و مرور مشتری ها و مردم، بدون عبور خودروها ساخته شود، شهرداری یاسوج هنوز فکری به حال این موضوع نکرده و یاسوج از بافت قدیمی شهر در رنج است.
کارشناسان شهرداری ها را به کسب درآمد از کمیسیون ماده 100 متهم می کنند، به نظر می رسد شهرداری ها کمیسیون ماده 100 را فقط به چشم یک منبع درآمد پایدار می بینند، در حالی که باید تبعات تصمیمات خود را نیز در نظر بگیرند، شهرداری جایی نیست که فقط از آن کسب درآمد کنند تا بتوانند حقوق و مصارف خود را تأمین کنند، در حالی که این کمیسیون می بایست به بهبود وضعیت شهر کمک کند، خود تبدیل به یک معضل شده است و به نظر می آید تخلفات شهری در این کمیسیون به درستی رسیدگی نمی شود.
یاسوج شهری است که هر ساله گردشگران زیادی در آن تردد می کنند و علاوه بر این شهر برای شهروندان نیز جذابیت های تفریحی دارد و مردم روزانه عبور و مرورهای زیادی در سطح شهر دارند، ولی متأسفانه هر روزه بار ترافیکی در شهر زیاد می شود، هر چند که لازم است پارکینگ های بزرگ شهری وجود داشته باشند که ندارند، حتی ساختمان ها نیز ملزم به ساخت پارکینگ نشده اند و این مسئله هرج و مرج و ترافیک زیادی را در شهر ایجاد کرده که با روح و روان شهروندان بازی می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سیسخت
Romania
خداراشکرکه ازهمهمه وقیل وقال وتمام مصائب یاسوج راحت شدم وقدم به شهرباصالت وبافرهنگ سیسخت گذاشتم واینقدرخیالم راحت وآسوده....یاسوج دیگه جای موندن نیست....
Iran, Islamic Republic of
بااصالت
Iran, Islamic Republic of
دکان بازار شهرداری و شورای شهر همین ماده 100 است.
در کوچه ما چون معاون شهرداری وقت سالها پیش پسر دایی یک سازنده خونه بوده ته کوچه ما اومده خونه سه طبقه ساخته و کوچه ای که بن بست نبوده را به راحتی بن بست کرده اند.
هر چه هم شکایت کردیم دستمون به جایی بند نبود.
امسال هم که پارکینگ خونه رو مسکونی کرده و مجددا مجوز دیوار کشی برای طبقه هم کف( همون پارکینگ ) گرفته

این است شهر ما یاسوج!!!
کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

معاون درمان وزارت بهداشت نتایج بررسی‌ها و جمع‌بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز ...
متهمی که کنار نمی‌کشد

متهمی که کنار نمی‌کشد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه گفت که اگر در یکی از چندین تحقیقاتی که ...
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
1