کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

جاده های یاسوج هنوز جان می گیرند / مصوبات ایمن سازی محور چنارستان و سرابتاوه کی اجرایی می شود؟

14 اسفند 1401 ساعت 17:51

فرمانده پلیس راه محور یاسوج_ شیراز گفت: با توجه به شروع تعطیلات نوروزی انتظار است که ادارات خدمات رسان از جمله اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به نصب سرعتکاه، تابلو و دوربین و دیگر ملزومات استانداردسازی و ایمن سازی جاده ها اقدام کنند.


فرمانده پلیس راه محور یاسوج_ شیراز گفت: با توجه به شروع تعطیلات نوروزی انتظار است که ادارات خدمات رسان از جمله اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به نصب سرعتکاه، تابلو و دوربین و دیگر ملزومات استانداردسازی و ایمن سازی جاده ها اقدام کنند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، سرگرد ایرج داناییان امروز یکشنبه (14 اسفندماه 1401) در جلسه شورای ترافیک شهرستان بویراحمد گفت: در منطقه سرابتاوه هر نیم ساعت یا یک ساعت یک تصادف جرحی یا فوتی اتفاق می افتد، بر اساس مصوبه جلسه قبل شورای ترافیک لازم است که اداره راهداری برای ورودی و خروجی سرابتاوه چند سرعتکاه نصب کند.

وی گفت: در جلسه پیشین نیز مصوبه ای برای نصب سرعتکاه نوشته شد، جانمایی شد ولی این مصوبه هنوز اجرایی نشده است.
سرگرد دانایان افزود: یک پل عابر پیاده نیز در این قسمت بود که جمع شد، در حالی که مورد استفاده دانش اموزان و مردم قرار می گرفت.
سرگرد دانایان بیان کرد: در سرازیری تنگ کناره به سمت یاسوج تصادفات واژگونی به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه زیاد اتفاق می افتد، نصب تابلوی محدودیت سرعت و نصب دوربین سرعت سنج در این مکان نیاز است.
وی با اشاره به خطر محور کمربندی چنارستان گفت: در دو هفته گذشته دو تصادف اتفاق افتاد و چهار نفر در یک نقطه کشته شد، مردم چنارستان نیز در این خصوص اعتراضاتی کرده اند، این محدوده نیاز به
وی گفت: در بافت جدید چنارستان که مدارس راهنمایی داریم، هیچ جایی برای عبور و مرور عابرین پیاده پیش بینی نشده و بسیار خطرناک است، در این نقطه چندین تصادف سنگین اتفاق افتاده، نیاز به زیرگذر یا روگذر دارد.
فرمانده پلیس راه محور یاسوج_ شیراز افزود: در 11 ماه گذشته 20 فوتی در این منطقه اتفاق افتاده و نیاز به سرعت کاه، دوربین و ... دارد.
فرماندار بویراحمد در این خصوص گفت: بازدیدی همراه با مسوولان راهداری و راه و شهرسازی انجام می دهیم و اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت را پیش بینی خواهیم کرد.
سرگرد دانایان بیان کرد: در گردنه مله شوره بر اثر بارندگی رانش کوه داشتیم، و اگر دو بارندگی داشته باشیم کل جاده را مسدود می کند. خط کشی های این محور پاک شده و تصادفات انحراف به چپ به دلیل ناآگاهی رانندگان اتفاق می افتد، مسیر حوزه کمربندی شیراز، جاده اصفهان، اقلید، بابامیدان و شیراز نیاز به خط کشی جدید دارد.
فرمانده پلیس راه محور یاسوج_ شیراز گفت: جاده پاتاوه دهدشت بطور موقت باید زیر بار ترافیکی برود و باید بازدیدی از این جاده داشته باشیم و کارشناسان نظرات کارشناسی بدهند و تصمیم گیری شود.
سرگرد داناییان با اشاره به تصادفات در جاده روستای تنگاری گفت: سرعت کاه های روستای تنگاری نیاز به آشکارسازی و رنگ آمیزی دارد.
وی گفت: از چشمه پلنگی تا روستای تنگاری به دلیل بارندگی فرورفتگی ها و چاله های زیادی ایجاد شده و نیاز به اصلاح دارد.
 


کد مطلب: 459353

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/459353/جاده-های-یاسوج-هنوز-جان-می-گیرند-مصوبات-ایمن-سازی-محور-چنارستان-سرابتاوه-کی-اجرایی-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1