تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۴۵۹۲۸۴
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد:

روستاهای کهگیلویه و بویراحمد نوفن می‌شوند / ایراد اساسی طرح‌های اشتغالزایی استان چیست؟ / چرا اغلب طرح‌ها نیمه‌کاره رها می‌‍شوند؟

۱
روستاهای کهگیلویه و بویراحمد نوفن می‌شوند / ایراد اساسی طرح‌های اشتغالزایی استان چیست؟ / چرا اغلب طرح‌ها نیمه‌کاره رها می‌‍شوند؟
کبنا ؛صندوق کارآفرینی‌ امید کهگیلویه و بویراحمد مسیر را برای کسب و کار کارآفرینان و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فراهم کرده و با ارائه مشاوره‌های کاربردی افراد را برای ارائه تسهیلات هدفمند آماده می‌کند و طی ۲ سال اخیر در این حوزه جهشی چشمگیر داشته است.
به گزارش کبنا، توسعه کسب و کار‌ها، توانمندسازی و حمایت از جوانان با انگیزه در ایجاد کسب و کار‌های خرد و زود بازده، هدفمندی تسهیلات پرداختی، حمایت از فعالیت‌های کارآفرینانه و نیاز‌های منطقه‌ای در صدر اهداف و رسالت‌های صندوق کارآفرینی‌امید قرار گرفته است.
مسئولان صندوق‌های کارآفرینی مدعی هستند که خود به سوی متقاضیان تسهیلات ‌می‌روند و شرایط را برای پرداخت تسهیلات با برنامه فراهم می‌کنند.
به نظر آن‌ها خیلی از افراد از انواع تسهیلات بی‌خبرند و باید متقاضیان از طریق دستگاه‌های اجرایی برای گرفتن تسهیلات اقدام کنند، بنابراین تمام کسانی که متقاضی دریافت تسهیلات هستند، حتماً باید به دستگاه‌های صادرکننده مجوز‌شان مراجعه کنند.
در سه ماه اخیر تقریباً ۱۲ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات در این صندوق وجود داشته و در روز‌های اخیر با اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم هنوز برای مراجعان تشکیل پرونده تسهیلات انجام می‌شود.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی‌ امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یک سال اخیر، روند پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات اشتغالزایی توسط این صندوق جهشی قابل توجه داشته است.
همت الله ناصری افزود: سال گذشته، این صندوق تسهیلات اشتغالزایی پرداخت نمی‌کرد و تنها تبصره ۱۸ بود که پرداخت شد و می‌توان گفت که پرداخت تسهیلات امسال نسبت به سال‌های گذشته، رشد بیش از ۱۰۰ درصدی داشته است.
وی تأکید کرد: در خصوص تسهیلات اشتغال به صورت موردی تنها به چند تفاهم نامه تسهیلات پرداخت می‌شد اما عمده پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ نزدیک به ۱۰۴ میلیارد تومان از اسفند سال گذشته تاکنون پرداخت شده است.
ناصری ابراز کرد: صندوق کارآفرینی‌ امید از ابتدای سال تاکنون، ۹۶۹ فقره تسهیلات در حوزه اشتغال با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت کرده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی‌ امید کهگیلویه و بویراحمد افزود: کل تسهیلات پرداخت شده صندوق در همه حوزه‌ها یک هزار و ۳۵۳ فقره با مبلغی حدود ۱۵۶ میلیارد تومان بوده است و هنوز هم در حال پرداخت‌اند.
وی تصریح کرد: این تسهیلات در چهار بخش اقتصادی صنعت و معدن، خدمات، کشاورزی، ضروری و رفاهی بوده و عمده پرداختی‌ها در حوزه خدمات بوده است.
ناصری ادامه داد: بیشترین پرداخت‌ها در شهرستان بویراحمد با ۶۵۳ فقره بوده و پس از آن به ترتیب کهگیلویه با ۱۷۱ فقره، بهمئی با ۱۴۱ فقره، گچساران ۱۳۶ فقره، باشت ۸۹ فقره، دنا ۷۹ فقره، چرام ۵۶ و لنده ۲۸ فقره بوده است.
وی سپس به نامه‌های ارسالی به رئیس جمهور در سفر مهرماه ۱۴۰۰ به این استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶ هزار و ۵۴۱ درخواست از طریق سامانه سامد شده است و از این نامه‌های سفر، ۶۰۹ فقره پرداخت تسهیلات داشته‌ایم.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی‌ امید کهگیلویه و بویراحمد افزود: از این تعداد ۲۱۸ فقره مربوط به تسهیلات اشتغال با حدود ۱۱ میلیارد تومان بوده که پرداخت شده است و ۳۹۱ فقره دیگر هم در دست اقدام است.
ناصری بیان کرد: در یک بازه زمانی تسهیلات ضروری به عده‌ای از این افراد در استان هم پرداخت شد.
وی تأکید کرد: اکنون نیز در سامانه ۹۶۳ فقره درخواست‌های مردمی در سامانه سامد موجود است که در دست اقدام هستند و این صندوق موظف است که پاسخ دهد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی‌ امید کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ۱۵ فقره وام هم در دست پرداخت داریم و کل تسهیلات پرداختی این حوزه حدود ۱۷ میلیاردتومان است.
ناصری تصریح کرد: یک مشکلی که اکنون در استان وجود دارد این است که کارشناسی طرح‌ها به درستی انجام نمی‌گیرد تا هنگام اجرای طرح سرمایه‌گذار با کمبود اعتبار مواجه نشود و برخی طرح‌ها نیمه کاره ر‌ها نشود.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی‌ امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌ها باید طرح‌ها را شناسایی، چکش کاری و تعیین تکلیف کنند تا به محضی که اعتبارات ابلاغ شوند بازه زمانی از دست نرود.
وی بیان کرد: با توجه به تورم، باید همیشه مقداری مبلغ اضافه برای پرداختی‌ها در نظر بگیریم، برای نمونه در خصوص تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی، ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شود.
ناصری تأکید کرد: دستگاه‌ها طرح‌های خود را آماده کنند تا با اعلام تبصره ۱۸، این طرح‌ها به بانک رفته و سریع پرداخت اعتبار صورت گیرد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی‌ امید کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دستگاه‌ها باید از قبل طرح‌ها را شناسایی کنند، گفت: هدف ما این است که اعتباری برگشت داده نشود.
ناصری ادامه داد: بر اساس بخشنامه باید یک و نیم برابر متقاضی به بانک عامل معرفی شود، تا چنانچه ریزش داشت، بقیه معرفی شوند.
وی افزود: یکی از پیشنهادات ما این است که تمام کارآفرینان به دستگاه‌های اجرایی مراجعه کنند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی‌ امید استان در ادامه به تفاهم‌نامه‌های این صندوق با سایر دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: صندوق با امور بانوان استانداری، بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت، ارشاد اسلامی، کمیته امداد و مدارس غیرانتفاعی تفاهم‌نامه‌هایی منعقد کرده است.
وی با بیان اینکه هر دستگاه‌هایی باید به امور رفاهی کارمندان خود توجه داشته باشد، ادامه داد: این دستگاه‌ها هر مبلغی که بیاورند، ما یک و نیم برابر آن به مبلغ دستگاه اضافه می‌کنیم و به کارمندان آن تسهیلات پرداخت می‌کنیم.
ناصری بیان کرد: در تفاهم نامه‌ای که با سازمان زندان‌ها وجود داشته‌، ۷۰ فقره وام با مبلغی حدود هفت میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی تأکید کرد: تمام کسانی که متقاضی دریافت تسهیلات هستند، حتماً به دستگاه‌های صادرکننده مجوز آن‌ها مراجعه کنند.
ناصری یکی دیگر از اقدامات صندوق را حمایت از طرح‌های غیرفعال و نیمه‌فعال عنوان کرد و گفت: از ۱۷ طرح با پرداخت اعتبار ۱۶ میلیارد تومانی حمایت کرده‌ایم که در مجموع این طرح‌ها ۱۳۳ نفر اشتغال مستقیم داشته‌اند.
وی ادامه داد: ۱۵ طرح هم که در سال‌های گذشته تسهیلات گرفته‌اند اما به دلایل به مرحله تولید نرسیده‌اند، به دنبال تسهیلات تکمیلی هستیم تا این طرح‌ها هم فعال شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تقریباً تنها بانکی هستیم که تشکیل پرونده می‌دهیم، گفت: طی سه ماه گذشته تقریباً ۱۲ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات داشته‌ایم.
ناصری با تأکید بر اینکه بهترین اقدام برای بهبود کسب و کار مشاوره است، اظهار کرد: اصلاً وظیفه ما این است که به متقاضی مشورت بدهیم.
وی تأکید کرد: صندوق کارافرینی‌ امید طرحی را در دست اجرا دارد که در فصل بهار (اسفندماه) اجرا می‌شود تا از مزیت‌های استان هم بهره برده شود.
ناصری ابراز کرد: روستای نوفن یا انتقال فناوری‌ها به روستا‌ها اجرایی می‌شود به گونه‌ای که با شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری رایزنی صورت می‌گیرد تا با تمامی شرکت‌های دانش بنیان استان نشستی برگزار شود.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی‌ امید کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سپس محصولات این شرکت‌ها ارائه شود و چنانچه بخش خصوصی نیاز به این محصولات داشته باشد در همان جلسه حمایت مالی می‌شود.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی‌امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰ میلیارد تومان از ابتدای تشکیل صندوق‌های خرد محلی تاکنون در استان به متقاضیان که عمدتاً خانم‌ها هستند، ارائه داده شده است.
وی افزود: تاکنون ۱۷۸صندوق خرد محلی در مناطق مختلف این استان برای کمک به کسب و کار‌های کوچک راه‌اندازی شده است.
ناصری ادامه داد: هر یک از این صندوق‌ها به صورت میانگین ۱۵ تا ۵۰ صندوق شغل ایجاد کرده است و یکی از اولویت‌های مهم این صندوق در سال جاری ایجاد صندوق‌های خرد محلی در مناطقی است که تاکنون از مزایای این طرح بهره‌مند نشده‌اند.
وی اظهار کرد: کمک به معیشت خانواده‌های روستایی، دسترسی آسان زنان روستایی به تسهیلات ارزان قیمت از مزایای این طرح است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی‌ امید کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این تسهیلات بصورت خودگردان با تشکیل گروه‌های کوچک اشتغالزایی در زمینه مختلف به متقاضیان پرداخت می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۳۰۰ هزار نفر آن در یکهزار و ۷۰۰ روستای استان سکونت دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1