تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۵۲
کد مطلب : ۴۵۹۲۷۴
مدیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرد؛

ارائه خدمات به ۳۰۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در طرح پزشک خانواده

۰
ارائه خدمات به ۳۰۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در طرح پزشک خانواده
کبنا ؛
مدیر گروه گسترش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد، در نشست مشترک وبیناری با کارشناسان و مدیران گسترش شبکه های بهداشت و درمان نه شهرستان استان از اجرای طرح پزشک خانواده شهری در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، محمد هاشم طاعتی مدیر گروه گسترش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده شهری گفت: این طرح در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر اجرا می‌شود و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت شهری سه شهرستان بزرگ استان از این طرح بهره‌مند می‌شوند.
مدیر گروه گسترش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور اوایل اردیبهشت اجرایی می‌شود.
وی عنوان کرد: در طرح پزشک خانواده شهری به ازای هر سه هزار تا ۳۵۰۰ نفر یک پزشک انتخاب می‌شود و در کنار آن مراقب سلامت، ماما و منشی به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد و در صورتی که فرد نیازمند خدمات تخصصی باشد به پزشکان متخصص ارجاع داده می‌شود.
طاعتی‌ بیان کرد: پزشک خانواده مکلف است برای جمعیت تحت پوشش پرونده الکترونیکی تشکیل دهد و هر مشکلی که فرد بیمار داشته باشد پزشک خانواده موظف به پیگیری است.
وی افزود: در صورتی که فرد نیاز دارویی داشته باشد از طریق سامانه سیب جهت دریافت دارو ارجاع داده می‌شود.
طاعتی‌پور عنوان کرد: طرح پزشک خانواده روستایی از سال ۱۳۸۴ در روستاهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و مناطق عشایری اجرا شد، که در این طرح خدمات خوبی به مردم داده شد.
مدیر گروه گسترش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده شهری در کنار طرح پزشک خانواده روستایی،مردم خدمات خوبی دریافت می‌کنند و بیمارستان‌‌های فوق تخصص و تخصصی باید جوابگوی طرح پزشک خانواده شهری و روستایی باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1