کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ادامه دار شدن جدال لفظی فرماندار کهگیلویه با بزرگواری

خط مرزی پادوک حاشیه ساز شد / فرماندار کهگیلویه: همان کسی که در فضای مجازی قلم می‌زند خود او اول خائن است / بزرگواری: بنده‌ ایشان را در حدی نمی‌دانم که بخواهم پاسخ بدهم / برای ورودم به انتخابات نظر مردم ملاک است

10 اسفند 1401 ساعت 11:50

چندی پیش بزرگواری نماینده اسبق شهرستان های کهگیلویه انتقاداتی به مسوولان شهرستانی کرد و پس از آن سید عبدالعزیز موسوی در جلسه شورای اداری دهدشت سخنانی به زبان آورد که به زعم و تحلیل افراد، منظور فرماندار کهگیلویه حجت الاسلام بزرگواری بوده است، از طرفی واکنش هایی در فضای مجازی به اظهارنظر فرماندار شده است.


چندی پیش بزرگواری نماینده اسبق شهرستان های کهگیلویه انتقاداتی به مسوولان شهرستانی کرد و پس از آن سید عبدالعزیز موسوی در جلسه شورای اداری دهدشت سخنانی به زبان آورد که به زعم و تحلیل افراد، منظور فرماندار کهگیلویه حجت الاسلام بزرگواری بوده است، از طرفی واکنش هایی در فضای مجازی به اظهارنظر فرماندار شده است.
به گزارش کبنانیوز، فرماندار شهرستان کهگیلویه در جلسه شورای اداری اینگونه اظهار کرد: عده‌ای در تریبون‌ها یا در فضای مجازی به دنبال تشویش اذهان عمومی که چرا پادوک از کهگیلویه جدا کردند گفت: اولاً شما جایگاهت چیست که هشدار می‌دهی، همان کسی که در فضای مجازی قلم می‌زند خود او اول خائن است.
وی افزود: اگر چند سال قبل در این موضوع خیانتی انجام شده، آن کسی که قبلا لکنت زبان گرفته بود و الان زبان باز کرده، خود او از کسانی است که در این مسئله خیانت کرده و شریک است.
موسوی با بیان این‌که تقسیمات کشوری آسان نیست و فرایند سختی دارد گفت: در سال ۹۸ مسوولان وقت آمدند و این‌کار در آن زمان انجام شده است، مگر می‌شود بخشی از شهرستان جدا شود و فرماندار آن شهرستان، استاندار، نماینده، معاون سیاسی اطلاع نداشته باشند؟ آیا همه کسانی که آن زمان مسئولیت داشتند خائن هستند؟ آیا زبان منتقدین آن زمان گنگ بود! آن‌هایی که آن زمان سکوت کردند خائن هستند؟
فرماندار شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: به دستور استاندار، نمایندگان دو شهرستان همراه فرمانداران و شورای تأمین یک جلسه کنار سد کوثر گرفته شد و اولین موضوع اصلاح خط مرزی بود، آقای منتقد آیا این‌ها هم خائن هستند؟
وی عنوان کرد: چندین ماه قبل به همراه فرماندار گچساران و معاون سیاسی برای تعیین تکلیف این مسئله یک جلسه در دفتر تقسیمات کشوری داشتیم، کارشناسان آمدند منطقه را بازبینی و پیگیری کردند و برای اصلاح خط مرزی باید دید دولت چه چیزی را تصویب می‌کند.
موسوی افزود: این‌گونه نیست که کسی دغدغه ندارد و بی‌توجه باشد اما به این دسته افراد می‌گوییم یا نمی‌دانید یا اطلاعات‌تان ضعیف است و یا حسود هستید و ما به این حرف‌ها توجه نمی‌کنیم.
واکنش بزرگواری: بنده‌ ایشان را در حدی نمی‌دانم که بخواهم پاسخ بدهم
حجت الاسلام بزرگواری در انتقاد از بدست گرفتن مناصب شهرستانی توسط طایفه معدود گفت: استان ما یک استان ایلی است و همه طوایف دارای حرمت هستند چرا باید بالای ۱۸ نفر از یک طایفه مناصب را تصاحب کنند. بزرگواری در ادامه اظهار داشت: چند سال پیش در دوره استانداری آقای کلانتری ما تازه از سوریه برگشته بودیم اطلاع یافتیم که مرز‌ها و حدفاصل کهگیلویه و گچساران تغییر یافته و روبه روی پادوک را به شهرستان گچساران وصل کردند که در آن زمان ما با مسوولین تماس برقرار کردیم و این موضوع را گوشزد کردیم و در نتیجه این قضیه بایکوت و کنار گذاشته شد اما مجدداً در دو هفته اخیر فردی از منطقه خیرآباد با بنده تماس گرفت که این طرف رودخانه خانمی تصادف کرده است و پلیس امداد دهدشت برای کمک‌رسانی حاضر نشده است چرا که به آن‌ها اعلام شده بود تصادف در حوزه گچساران و پاسگاه عبدالهی است و ما مجدد پیگیری‌هایی را در این زمینه انجام دادیم.
بزرگواری در رابطه با حواشی پیش آمده در شورای اداری شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: پیرو توصیه‌ها و انتقادی که به مجموعه مدیریتی داشتیم متأسفانه جناب فرماندار ما را خائن خطاب کرده است و بنده‌ ایشان را در حدی نمی‌دانم که بخواهم به‌ایشان پاسخ بدهم.
بزرگواری در ادامه گریزی به دولت قبل زد و گفت، ما در ابتدای شروع به کار دولت روحانی انتقادات تندی داشتیم که می‌بایست از ظرفیت جوانتر‌ها استفاده کند نه اینکه پیرمردان و میانسالان را مجدد وارد حلقه مدیریتی کنند و در سطح استانی نیز آقایان خادمی و کلانتری را بار‌ها نقد کردیم ولی همیشه حرمت ما حفظ شد، در مقابل صحبت منتقد صبورانه پاسخگو بودند و جواب نامناسبی ندادند چرا که میدانستند صحبت‌های بنده دلسوزانه است اما این دولت تحمل هیچ انتقادی را ندارد!
وی در رابطه حضورش در انتخابات آینده مجلس گفت: باید ببینیم مردم چه می‌خواهند آیا مردم وضعیت فعلی را می‌خواهند یا افرادی که بتوانند فعالیت کنند و مثمر ثمر واقع شوند.
واکنش علی هاشمی فعال سیاسی
در فضای مجازی مطلبی از فرماندار کهگیلویه علیه حاج اقای بزرگواری نماینده سابق شهرستان‌های کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی پخش شد که در شأن ایشان نبود و فرماندار محترم حاضر به تکذیب یا عذرخواهی نشد.
آقای موسوی باید بداند روحانیت عامل علم و معرفتند و کسانی که مقابل یا علیه آن‌ها باشند راه را بیراهه می‌روند و دچار اشتباه هستند.
اگر مقایسه‌ای از اول تا کنون بین نمایندگان مجلسین داشته باشیم باید افسوس خورد که ما‌ها قدردان حاج اقای بزرگواری نبوده‌ایم چرا که‌ایشان همانند مرحوم کاشانی، مصدق، فاطمی، مدرس که هرکدام وزنه علمی برای دفاع از حقوق مردم با شجاعت و شهامت در مقابل استبداد زمان خود‌ایستادند، حتی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اکثرا وزنه‌های علمی و عالمان دلسوز باسواد و خدمتگزار مردم وانقلاب بودند.
در همین مجلس نیز افراد عالم باسواد و دلسوز هم کم نیستند، اما جای حاج اقای بزرگواری در مجلس خالی هست.
متأسفانه فرماندار دولت انقلابی در فضای مجازی  گفتار نادرستی را به روحانی مبارز سید انقلابی پدر شهید رزمنده هشت سال دفاع مقدس، مدافع حرم، برادر شهید نسبت می‌دهد. اینگونه گفتمان و عملکرد در این زمان را چه نامی می‌توان روی آن گذاشت؟ مقصر این اوضاع آشفته و نابسامان چه کسانی هستند که مردم را به دولت بدبین می‌کنند؟ مدیرانی هستند که پاسخگو نیستند. مگر نباید این‌ها که خود را نماینده دولت می‌دانند، جوابگوی مطالبات مردم باشند؟
آیا جواب یک انتقاد به حق و منصفانه توسط سیدی صادق و روحانی مبارز را باید با توهین جواب داد و‌ ایشان را خائن نسبت دهید. اقای حاج اقای بزرگواری به‌عنوان یک انسان وظیفه‌شناس و شهروند کهگیلویه‌ای دفاع از حد و مرز وطن خود را داشت به کسی توهین کرد؟ البته این انتقاد و دفاع وظیفه کسی بود که بعنوان نماینده مردم خود را با هزاران شگرد و فریب قالب می‌کند اما نمی‌دانم کی و کجا باید جوابگوی مردم باشد؟
مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد چرا حاضر نیستند رفتار و عمکرد خود را نسبت به این گفتار فرماندار برای ملت شفاف کنند و به فرماندار خود تذکر دهد؟
نباید کسی و یا افرادی برای منافع دنیوی به یک سید انقلابی و مدافع حرم توهین کند چرا که بار‌ها اقای بزرگواری انتقاداتی بحق هم به استاندار و سایر مسوولان کشوری و استانی داشت. این را باید بدانیم که وقتی احساسات بر عقل حاکم شود نتیجه بهتر از این نخواهد شد.


کد مطلب: 459092

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/459092/خط-مرزی-پادوک-حاشیه-ساز-فرماندار-کهگیلویه-همان-کسی-فضای-مجازی-قلم-می-زند-خود-او-اول-خائن-بزرگواری-بنده-ایشان-حدی-نمی-دانم-بخواهم-پاسخ-بدهم-ورودم-انتخابات-نظر-مردم-ملاک

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1