تاریخ انتشار
شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۴۵۸۹۶۰
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت:

بالا آمدن آب سد کوثر و تراز مخزن در ده روز اخیر

۲
بالا آمدن آب سد کوثر و تراز مخزن در ده روز اخیر
کبنا ؛مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران از پُر بودن ۹۸.۲۱ درصد سد کوثر گچساران خبر داد.
به گزارش کبنا، "اکبر خدری" گفت: در پی بارندگی‌های ۲۲ بهمن ماه تاکنون ۶۳ میلیون و ۱۵ هزار مترمکعب آب وارد سد کوثر شده است.
افزود: بارندگی‌های اخیر موجب بالا آمدن آب سد کوثر و تراز مخزن این سد شده است.
وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی ثبت شده از اول مهر امسال تاکنون در ایستگاه هواشناسی سد کوثر ۳۲۳ میلیمتر بوده است، اظهار کرد: این در حالی است که این میزان در سال آبی گذشته  ۲۶۴ میلیمتر بوده است.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران از پُر شدن ۹۸.۲۱ درصد ظرفیت سد کوثر گچساران خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان ذخیره آب سدکوثر هم اکنون ۵۳۷میلیون و ۱۶ هزار متر مکعب است.
خدری با بیان اینکه تراز مخزن طی سال آبی جاری این سد ۶۲۴.۳۴ متر است، ادامه داد: سال گذشته تراز این سد ۶۱۹.۵۰ متر بوده است.
وی با بیان اینکه حجم رها شده جهت پیش بینی سیلاب از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، ۶ میلیون و ۳۰ هزار مترمکعب بوده، عنوان کرد: کل ورودی به مخزن سد کوثر از ابتدای سال آبی تاکنون، ۲۳۵ میلیون و  ۲۸ هزار مترمکعب و کل خروجی از مخزن از ابتدای سال آبی نیز ۹ میلیون و۷۲ هزار مترمکعب بوده است.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران تصریح کرد: از ابتدای سال آبی جاری، میزان کل مصارف از سد کوثر به تفکیک، ۲۰.۲۶ میلیون مترمکعب برای کشاورزی، دو میلیون و ۴۷ هزار مترمکعب برای صنعت و ۵۶ میلیون و ۹۸هزار مترمکعب برای شرب و ۳۵ میلیون و ۸۱ هزار مترمکعب نیز برای سایر مصارف، بوده است.
خدری بیان کرد: سد کوثر گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد تامین کننده آب شرب و آشامیدنی ۲۰ شهر و دو هزار روستا در پنج استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، بوشهر و هرمزگان با جمعیتی بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است. همچنین آب صنعت و پتروشیمی های استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های پایین دست و پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی "دشت لیشتر" و "خیرآباد" شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد را فراهم می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1