تاریخ انتشار
جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۴۶
کد مطلب : ۴۵۸۹۰۰
با هدف ارائه گزارش از مدارس؛

برگزاری نشست تجزیه و تحلیل ارزیابی دو روزه از مدارس کهگیلویه (+ تصاویر)

۱
برگزاری نشست تجزیه و تحلیل ارزیابی دو روزه از مدارس کهگیلویه (+ تصاویر)
کبنا ؛نشست تجزیه و تحلیل ارزیابی دو روزه از مدارس کهگیلویه با حضور معاون آموزش متوسطه و رئیس اداره ارزیابی اداره کل با همراهی ۲۵ تیم ارزیاب اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، مدیر و معاونین اداره آموزش و پرورش کهگیلویه در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.
به گزارش کبنا، محمد جمالی آرند معاون آموزش متوسطه اداره کل شایستگی های پایه را استلزام رسیدن دانش آموزان به حیات طیبه دانست و گفت: با توجه به تاکیدات سند تحول بنیادین دانش آموزان در طول دوران تحصیل شایستگی های پایه را کسب کنند و این شایستگی ها لازمه رسیدن به حیات طیبه است.
جمالی گفت: مدیران مدارس در مسائل آموزشی کارکردهای تربیتی را ببیند و در کنار آموزش موارد تربیتی را مورد توجه قرار دهند.
وی افزود: شهرستان کهگیلویه ظرفیت و پتانسیل نیروی انسانی پای کار و آموزش دیده غنی دارد.
جمالی رویکرد نظام تعلیم و تربیت  و سمت و سوی آن را تشریح کرد:نظام تعلیم و تربیت باید به سمت هوش مصنوعی برود و گذر از حفظیات و رسیدن به تکنولوژی و مهارت آموزی کد نویسی است.
وی گفت: کد نویسی مقدمه هوش مصنوعی است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری کشور ما باید جز ۱۰ کشور هوش مصنوعی باشد.
جمالی آرند زمان برگزاری آزمون علمی مرحله استانی را اعلام کرد: برگزیدگان مسابقه علمی مرحله شهرستانی در هفته آینده چهارشنبه مورخه ۱۰ اسفندماه به صورت هماهنگ در سراسر استان برگزار می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل مدارس مختلط مقطع متوسطه را آسیب دانست و گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی استان و جمعیت کم دانش آموزان روستایی در برخی روستا ها مدارس مقطع متوسطه اول به صورت مختلط برگزار می شود که دارای آسیب های زیادی در دستگاه تعلیم و تربیت می باشد که امسال و سال آینده با تدابیری این مدارس را کمتر خواهیم کرد.
جمالی آرند در پایان گفت: در بحث سرانه و تجهیزات ملاک  تعداد دانش آموز و نیاز شهرستان و منطقه است و به تناسب جمعیت دانش آموزی و عدالت توزیع می‌شود. 
فریدون فاطمی زاده مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه ضمن تشکر از حضور معاون آموزش متوسطه و رئیس اداره ارزیابی و عملکرد اداره کل و سایر ارزیابان استانی گفت: مسائل و مشکلات مدارس ساختاری یا محدودیت های اداریست که نیازمند حمایت و نگاه ویژه هست.
فاطمی زاده با بیان اینکه در آموزش و پرورش کهگیلویه خیلی مسائل حل شده است گفت: ارزیابی مهم است زیرا عیار مدارس دست ما قرار می گیرد که مدیران چه نقاط ضعف و قوتی دارند و در برخورد با مشکلات از هنر مدیریتی و خلاقیت های فردی و عمومی به چه شکل استفاده می کنند. 
مدیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی مدیران تلاش گر و پای کار گفت: در سال آینده در انتخاب مدیران دقت زیادی به عمل می آید و در این ارزیابی ها عیار کار مدیران ما تا حدودی مشخص و همه موارد را در نشست های ماهانه با مدیران به اشتراک گذاشتیم.
وی در تکمیل صحبت های خود به خلاقیت و توانمندی مدیران جوان و ظرفیت رشد آن ها اشاره داشت و گفت: در شهرستان ظرفیت ها و نیروی انسانی با انگیزه،توانمند،پای کار داریم که در سال آینده جایگزین مدیران کم کار خواهیم کرد و نفس تازه ای به مدارس با تغییرات دقیق و کارشناسی شده خواهیم داد.
فاطمی زاده از دقت نظر ارزیابان در رصد نقاط قوت و ضعف تشکر و قدر دانی کرد و ادمه داد:ارزیابان استانی زحمت کشیدند و نقاط ضعف و قوت آموزشی و تربیتی مدارس را کشف کردند و ما این نکته نظرات را در نشست های ماهانه با مدیران به تبادل نظر می گذاریم.
وی گفت: پس از این نشست بازخورد شما ارزیابان را به صورت تجمیعی و در جلسات مدیران مطرح و در برخی موارد اقدامات لازم را تا پایان سال تحصیلی انجام خواهیم داد.
در این نشست ۳ ساعته معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش کهگیلویه طرح برنامه های اجرایی در آموزش و پرورش شهرستان را ارائه و ارزیابان استانی ،ارزیابی های آموزشی، تربیتی، فیزیکی و..از مدارس را گزارش دادند و در پایان جمع بندی صورت گرفت. 
محمد دانشی نسب رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی بازدید از شهرستانهای چرام و کهگیلویه گفت:  با هدف نظارت و ارزیابی از فعالیتهای آموزشی و پرورشی به شکل دوره ای مدارس شهرستانهای مناطق توسط کارشناسان ارزیابی قرار می گیرد. 
وی با بیان اینکه شاخص های ارزیابی از قبل به ادارات ارسال شده است گفت: هدف از ارزیابی  مچ گیری نیست بلکه ارتقای فعالیت ها و اصلاح روند انجام  امور است.
وی افزود: نمونه برگ شاخص های ارزیابی ثابت است و در رتبه بندی ادارات آموزش و پرورش نیز موثر می باشد.
دانشی نسب هدف از این بازدید ها را اصلاح امور و رفع مشکلات و همچنین توجه به نقاط قوت دانست و گفت: دقت در این بازدیدها و تهیه گزارش های صحیح بسیار مورد تاکید است.










نام شما

آدرس ايميل شما

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

ما با مقام‌های ایرانی نیز تماس گرفتیم. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای ...
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
1