تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۴۵۸۸۲۱
در شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

بحث بر سر اعتبارات سکونتگاه‌های غیررسمی کهگیلویه و بویراحمد / آمارهای متفاوت گره ایجاد کرد / فرماندار بویراحمد: در توزیع اعتبارات برش بومی و میدانی لحاظ شود / اندرخور: چرا شهرستان مارگون کد ارزش افزوده ندارد

۰
بحث بر سر اعتبارات سکونتگاه‌های غیررسمی کهگیلویه و بویراحمد / آمارهای متفاوت گره ایجاد کرد / فرماندار بویراحمد: در توزیع اعتبارات برش بومی و میدانی لحاظ شود / اندرخور: چرا شهرستان مارگون کد ارزش افزوده ندارد
کبنا ؛حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی از چالش‌ها و مشکلات شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است که در جلسه شورای برنامه‌ریزی به آن پرداخته شد. سکونتگاه‌های غیررسمی که هر روز بر جمعیت آن افزوده می‌شود اما اعتبارات خدمات رسانی شهرستان‌ها هنوز بر اساس شاخص جمعیت سال 95 توزیع می‌شود.
به گزارش کبنا، شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه وبویراحمد صبح امروز ( چهارشنبه 3 اسفند ماه 1401) به ریاست سید علی احمدزاده_ استاندار این استان_ برگزار شد و یکی از موضوعات مهم این جلسه اعتبارات سکونتگاه‌های غیررسمی استان بود.

در این نشست به اعتبارات 8 میلیارد و 500 میلیون تومان ارزش افزوده برای سکونتگاه‌های غیررسمی اشاره شد و شهابی‌نسب توضیحاتی در مورد آن داد و شهرستان مارگون هیچ سهمی نداشت.
علی شهابی‌نسب_ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد_ با اشاره به اعتبارات 8 و نیم میلیارد تومانی ارزش افزوده، اظهار داشت: این اعتبارات در حوزه زیرساخت‌هایی مثل روشنایی، مدرسه، مسجد، کتابخانه، پایگاه بسیج، پاسگاه و کلانتری هزینه خواهد شد.
وی ادامه داد: از 8 میلیارد و نیم تومان، 5 میلیارد و 200 میلیون تومان به شهرستان بویراحمد، 229 میلیون تومان شهرستان بهمئی، 58 میلیون تومان شهرستان دنا، 1 میلیارد و 600 میلیون تومان شهرستان کهگیلویه و 1 میلیارد و 300 میلیون تومان به شهرستان گچساران اختصاص یافت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه  مالیات بر ارزش افزوده برای شهرستان مارگون درنظر گرفته نشده است، توضیح داد: شهرستان مارگون جزو تقسیمات دولتی است ولی با وجود پیگیری‌های صورت گرفته هنوز کد برای این شهرستان تعریف نشده و از این نظر مشکلاتی وجود دارد.
در این جلسه آمار واقعی از جمعیت سکونتگاه‌های غیررسمی در دست نبود که احمدزاده به مدیران در این باره تذکر جدی داد و گفت: باید در این جلسات با دقت و اطلاعات کافی وارد جلسه شوید و کسی حق ندارد در حین جلسه، نشست‌های دو نفره برگزار کند.
بدخشان_ معاون اداره‌کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد_ با بیان اینکه بیش از 14 هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی سکونت دارند، اظهار داشت: این جمعیت بیشتر در شهرهای بزرگ؛ یاسوج، دهدشت و دوگنبدان سکونت دارند. 
عیسی شهامت_ مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ جمعیت را عامل مهم در توزیع اعتبارات ارزش افزوده در سکونتگاه‌های غیررسمی دانست و گفت: جمعیت بالاتر از این است که گفته شد.
عبادی_ مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد_ از رواج حاشیه‌نشینی بیش از حد در شهرستان‌ بویراحمد به ویژه پاتاوه خبر داد و گفت: حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ؛ یاسوج، گچساران، دهدشت و بهمئی رواج داد و حتماً جلساتی با فرمانداران پیرامون نحوه خدمات رسانی و ساخت مسکن خواهیم داشت.

وی افزود: در خیلی از روستاها با بعد جمعیت کمتر از 20 خانوار خدمات عمومی ارائه می‌شود و یقیناً در صورت رفع موانع به جمعیت‌های ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی خدمات خواهیم داد.
اما در حین جلسه آمار جدیدی ارائه شد و جمعیت سکونتگاه‌های غیررسمی را 28 هزار نفر اعلام شد.
شهرام مهدوی‌مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ در این نشست با بیان اینکه در توزیع اعتبارات ارزش افزوده شاخص جمعیت لحاظ شود، اظهار داشت: آماری که از جمعیت سکونتگاه‌های غیررسمی داریم، بیشتر و بالاتر از این است و در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شهر یاسوج دومین شهر مهاجرت‌پذیر کشور است و جمعیت ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی بیش از این حد است، سیستم خدمات‌رسانی را با چالش روبرو کرده است.
وی افزود: باید در توزیع اعتبارات نگاه بومی و میدانی داشته باشید، چرا که 70 درصد مهاجرت در شهر یاسوج انجام می‌گیرد. 
شهابی‌نسب_ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: از 8 میلیارد و 500 میلیون تومان ارزش افزوده، 5 میلیارد و 200 میلیون تومان به شهرستان بویراحمد اختصاص یافت.
مهدوی‌مطلق_ فرماندار بویراحمد_ تاکید کرد: 25 هزار نفر جمعیت در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهرستان بویراحمد سکونت دارند و نباید بر اساس شاخص جمعیت سال 95 اعتبارات توزیع شود. خواهش می‌کنیم در توزیع اعتبارات برش بومی و میدانی لحاظ شود.
مختار اندرخور_ فرماندار شهرستان مارگون_ نیز آمار ارائه شده در خصوص جمعیت حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی شهرستان را درست نداست و گفت: در آخرین آمار 24 هزار نفر جمعیت داریم. بعضی از روستاهای ما با 100 میلیون هم مشکلات‌شان رفع می‌شود.
وی در ادامه گفت: شهرستان شدن مارگون به تصویب هیئت وزرا رسیده اما کد برای دریافت اعتبارات ارزش افزوده دریافت نکرده است. نمی‌دانم چرا اینگونه است؟ فرخیان_ مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: اعتبارات ارزش افزوده مرتب به حساب شهرداری مارگون واریز می‌شود. اما اینکه فرمانداری مارگون «کد» ندارد، درست است که در حال پیگیری آن هستیم. اما معوقات را  طلبکار هستید که بعد از رفع شدن پرداخت می‌شود.
برچسب ها :
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بویراحمد گردشگری گلزار شهدای یاسوج پروژه های عمرانی اعتبارات اعتبارات عمرانی راه های ارتباطی جاده روستایی خدمات نظام اسلامی ایران شهرستان گچساران شهرستان کهگیلویه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سید احسان عسکری معاون اقتصادی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ترافیک کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد شهرداری سایت دفن زباله دشتروم ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد راه های روستایی جاده پاتاوه به دهدشت جاده پاتاوه – دهدشت جاده یاسوج سمیرم جاده یاسوج اصفهان جاده شیراز یاسوج اعتبارات ارزش افزوده سکونتگاه های غیررسمی
نام شما

آدرس ايميل شما

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

ما با مقام‌های ایرانی نیز تماس گرفتیم. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای ...
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
1